[TI] Hengstenkeuze, wat vinden jullie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:27

Misschien is dat een stukje ervaring.

Ook een slechte stand foto geeft toch een indruk of het paardje een echte Cob is.

cp112

Re: Hengstenkeuze, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 21:29

Ariebren, kan deze discussie ergens anders? Inbreng omtrend de hengstenkeuze voor mijn merrie stel ik op prijs maar geen welles, nietes verhalen.

Forrest stond al op mijn lijstje, heb hem zelf gezien en ook een aantal van zijn nakomelingen en vind hem voor Liza zeker een leuke match :)

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:30

ariebren ,lang niet al zijn nakomelingen staan bij het ics nl opgenomen ;) en 2 daarvan die daar bijstaan zijn van een kruising en hebben idd niet zo veel sok , op mijn site staan meer nakomelingen van hem .
Maar goed hengsten keuze is een persoonlijke smaak ,dat jij het niks vind is jou mening .
Mischien dat je eerst wat beter moet kijken voordat je wat gaat roepen .

Edit : Sorry chantal maar dit moest ik nog even kwijt ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:46

Hengsten keuze is een persoonlijk voorkeur.
Maar als iemand vraagt, zoals topic starter, dan mag je toch ook een negatief advies geven ???

Vanuit mijn kant is het goed bedoeld hoor.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:25

Ariebren schreef:

Tuurlijk,maar vindt het wel een vaag teken dat jij ook als hengstenhouder een andere de grond in boord! :?
Gelukkig hebben we allemaal onze eigen mening en houdt niet iedereen van die korte rugjes... :+

En nou maar verder met waar dit topic voor bedoeld is...
Er zijn vast nog meer mooie hengsten!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:31

Ik vond Silas inderdaad ook wel passen en ik denk Johnny ook. Als ik nu naar Givenchy kijk, mooi kort, mooie lange en grove benen, compact hoofdje... maar ik ben dan bevooroordeeld ;)

Bont denk ik aan Forrest en Sandokan. Waar ze gekeurd zijn weet ik niet hoor :o

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:53

Ik vind Forrest prima passen bij Liza. Qua rastype passen ze goed bijelkaar, Forrest staat mooi in het cobtype, is compact van bouw, goed beenwerk en ook niet onbelangrijk een super karakter. Daarnaast heeft hij prima behang en een lekkere bos manen en een mooi cob hoofdje.

Wat ik fijn aan Forrest vind is dat hij, naast zijn bouw en rastypische eigenschappen, vaak een mooie mix vormt met de merrie.
Sanya is bijvoorbeeld, net zoals haar volle zus, een mooie mix tussen haar paps Forrest en haar mams Zoë. Sanya is enorm cool in haar koppie heeft stevige benen en lekkere sokken en enorm goede gangen. Ik zie heel duidelijk zowel haar vader als haar moeder in haar terug en dat vind ik fijn.
Die mix is ook iets wat ik in zijn andere nakomelingen terug zie en ik heb er toch aardig wat in real life mogen zien ;-) Ik ben enorm benieuwd wat Forrest er met Chanel van gemaakt heeft, maar ik heb hem in iedergeval vorig jaar gekozen voor Chanel om de redenen die ik hierboven noemde.

Nakomelingen beoordelen op een vaak wat onflatteuze veulen foto in de ICS database vind ik wat kort door de bocht. Je kunt daar, hoe geoefend je als kijker ook bent, niet echt een realistisch beeld door vormen. Sowieso niet door 1 veulenfoto, of die nou mooi of lelijk is.
En nakomelingen beoordelen op of ze wel of niet op een keuring zijn verschenen is ook kort door de bocht. Waarom zou een paard minder zijn enkel om het feit of deze wel of niet op een keuring is verschenen :?

cobfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:11

Helemaal mee eens!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:28

james_bont schreef:
Ariebren schreef:

Tuurlijk,maar vindt het wel een vaag teken dat jij ook als hengstenhouder een andere de grond in boord! :?
Gelukkig hebben we allemaal onze eigen mening en houdt niet iedereen van die korte rugjes... :+

En nou maar verder met waar dit topic voor bedoeld is...
Er zijn vast nog meer mooie hengsten!

Waarom zou ik als ervaren hengsten houder niet een negatief punt van een hengst mogen aangeven ??
Is er een positief punt dan heeft menigeen dat al vernoemd.
En wat betreft de korte ruggen??

Helaas is dat een eigenschap van een echte Irish Cob.
En dat komt door de zware hals en dikke kont.
Maar daar horen ook goede beentjes bij.

Afbeelding

Heb er zo maar eentje gepakt van de ICS site.