[TI] Wie rijdt er met zijn Tinker met een Micklem competition?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie rijdt er met zijn Tinker met een Micklem competition?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:51

@Tessa_93: Nee hoor, er komt niks klem, dat heb ik van te voren gecontroleerd :) Als dat zo was zou ik uiteraard niet zo rijden :)
Als ik het riempje voor het bit langs doe, druk het de hele tijd tegen het bit aan, dat lijkt me voor hem juist helemaal niet prettig. Of ik moet de neusriem te laag instellen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 08:20

Zo, gisteren er voor het eerst mee gereden. Hij moest er erg aan wennen! Hij is sowieso geen sperriem gewend dus waarschijnlijk vond ie dat niet zo geweldig.
Maar na een tijdje begon hij er steeds meer gewend aan te raken.
Heb na het rijden de riempjes nog even gecontroleerd, of dat ze niet te strak zaten maar de sperriem zou nog wel wat strakker kunnen, maar ik laat hem zo wat losser zitten.

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:48

En al sje nou je bit een gaat je om hoog doet meschien helpt dat ook wel want het riempje hoort toch echt aan de voor kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:29

Cooltje24 schreef:
En al sje nou je bit een gaat je om hoog doet meschien helpt dat ook wel want het riempje hoort toch echt aan de voor kant.

Heb je het nog tegen mij?
Het bit een gaatje omhoog kan echt niet, dan komt hij te hoog.

En ik weet dat het riempje officieel voorlangs moet, maar het kan echt geen kwaad zoals het nu zit :) Ponylief loopt er prima mee (fijner dan met een regulier hoofdstel), hij heeft er geen last van dat het riempje zo zit, in tegenstelling tot als het riempje wel voorlangs zit, en ik blijf daarom ook gewoon zo rijden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:00

Blijheid, jij hebt de neppe gehad weet ik, hoe anders is de maat tov de originele?
Mijn Multibridle is trouwens onderweg. *\o/*
Ik ben zéér benieuwd hoe het past, maar gezien de tinkers hier heb ik goede hoop. :)
Het hoofdstel ga ik bij meerdere paarden proberen.

Zijn er trouwens mensen die de kaptoomring eraf gehaald hebben bij hun multi?
Ik ga dat als het hoofdstel bevalt waarschijnlijk wel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:16

@Moonfish13: Ik kan het niet precies vergelijken, bij de nep had ik maat Cob en dat kon nét (neus- en keelriem op zijn grootst), nu heb ik maat Full en dat past goed, ik heb bij neusriem 3 en bij keelriem 2 gaatjes over.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:18

Ok. :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:20

ben erg benieuwd naar fotos!!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:46

Vandaag even mijn multi kort getest en gepast.

De bitriempjes en neusriem mogen wel wat langer, maar ook bij mij leek de neusriem het bit wat omhoog te trekken.
Voor de mooi had ik hem liever nog een gaatje strakker gehad, maar dat kon dit niet door het omhoog trekken van het bit.

Het waait ontzettend buiten, dus echt iets zinnigs kan ik nu niet zeggen wbt of het een verschil maakt ja of nee.
Ik heb geen vreemde dingen gevoelt of opgemerkt in ieder geval dus dat is positief.
Morgen bij nog 1 of 2 paarden testen.

Leer vind ik niet tegenvallen, maar voor een hoofdstel van deze prijs had ik wel iets meer verwacht. :)
Maar dat kan ook komen omdat de multi tevens bitloos gebruikt kan worden en dat dus ander leer is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:47

Vandaag hoofdstel getest met mooi weer.
Het ging erg goed, hopelijk blijft dat zo. :)