[TI] Tinker Bonny

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 16:15

Ok dat is een goed idee.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:13

Kopen via een handelsstal kan ook voordelen hebben
Bij Jansen van de Hout kun je het paard op proef krijgen en dan inderdaad zelf door je eigen dierenarts laten keuren.
Als het paard niet bevalt krijg je gewoon je geld terug. Daar doen ze niet moeilijk over. Ik heb het zelf meegemaakt.

Dat kan vaak bij een particulier niet. Of als je het paard hebt gekocht en er blijken toch gebreken te zijn dan kun je misschien wel recht hebben om het paard terug te brengen, maar die particulier heeft het geld dan al aan iets anders uitgegeven en zie dat dan maar eens terug te krijgen.

Gewoon gaan kijken en als het je echt iets lijkt paard op proef nemen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:54

kleinvosje schreef:
Nee, maar het is vaak wel een teken aan de wand, een dier komt niet voor niets in de handel terecht. Ik zou het risico dan gewoon niet nemen.

Dit is toch wel een beetje onzin? En dan nog, ook paarden die 'iets' mankeren hebben recht op een goed tehuis en kunnen er met goede zorg weer bovenop komen, geldt zowel voor psychisch al lichamelijk! :j

kleinvosje

Re: Tinker Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:37

Jij mag eht onzin vinden, moet ieder voor zich uitmaken. als ik op zoek ga naar een gezond paard, wil ik niet thuiskomen met een dier dat wat kan mankeren. Ik ben niet de persoon die dat soort paarden op gaat vangen. Maar goed, dat is een hele andere discussie, die hier verder niet thuishoort.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:06

kleinvosje schreef:
Klopt, en die staat volgens mij ook echt niet te koop...

Haha nooooooit! :D

Ik zag m ook al, ziet eruit als echt een super bomproof ding, had er nog interesse in voor een kennisje.
Maar die heeft al wat nu.

tip; iemand meenemen met verstand en door je eigen DA laten keuren! Ookal issie al gekeurt, zélf laten keuren door jouw DA of onafhankelijke DA.

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 21:43

@Malanie: ik had ook al even gezocht op jouw Bonny. Wat een gaaf dier!!!

Maar deze is van een ander kaliber inderdaad.

Door eigen da laten keuren lijkt mij een hele goede tip. Kan natuurlijk ook evt als ze op zicht is.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:03

Heb even gespiekt maar ik vind het een enorm leuke merrie!! Ben benieuwd wat de vraagprijs is? (mag via PM)

Als je haar koopt zou ik haar graag toevoegen aan de DNA Database :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:47

kleinvosje schreef:
Nee, maar het is vaak wel een teken aan de wand, een dier komt niet voor niets in de handel terecht. Ik zou het risico dan gewoon niet nemen.

Dat zegt echt niet wat over het paard hoor. Heb mijn merrie bij Jansen van den hout ingeruild omdat ze te sensibel was voor mij. Heeft een fijn plekje gekregen nadat ze anderhalf jaar bij jansenvandenhout op stal heeft gestaan.
Hij heeft zelfs de nieuwe eigenaresse ons mail adres gegeven zodat wij wisten waar het paard terrecht kwam (hadden we gevraagd, maargoed, je vergeet wel eens wat na anderhalf jaar).
Paard heeft een fijn plekje en wij hebben een ander paard.

Ik had Bonny ook zien staan, leuke merrie lijkt het zo hoor!

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 15:46

Zo even een update:
Ik ben bandaag wezen kijken en het was echt een leuke merrie, mooi behang, mooi gebouwd, goed maatje en lief.
Maar: ze was me iets te traag. (en eigenlijk houd ik wel van een rustig, ietwat flegmatiek paard)
Heb dus besloten het niet te doen, jammer.
Maar de zoektocht gaat door dus als iemand een leuk paardje heeft/weet: graag. Ik zal binnenkort ook een zoektopic openen!

Bedankt voor alle input en wie weet tot een andere keer.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:59

Maar flegmatiek en rustig is toch een beetje een traag paard?
Heb nog niet vaak gehoord dat een tinker afviel omdat ie te rustig was :+
Wel jammer, maar je vindt vast wat je zoekt.

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 17:11

Ja klopt. Maar deze was me iets te. Degene die voorreed kreeg haar niet eens in draf.
Nu lukte mij dat wel gewoon, dus dat zegt ook niet alles.

Ja ik vond het heel jammer, maar toch een goede beslissing om even te gaan kijken.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:59

Paard bij een handelsstal hoeft niet altijd wat te mankeren hoor. Ik heb daar ooit een paard gekocht wat goed was en morgen ga ik kijken voor wat paarden en ruil ik ecvt mijn huidige paard in. Die mankeert niks.

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:53

Tja, je betaalt het paard pas als het goed is. Eerst netjes op proef, je weet wat je koopt. Dan pas betalen. AL sje hem laat keuren allemaal prima. Kosten koper. Allemaal verhalen van andere BAILEY. ALs je zelf geen rechtstreekse ervaringen hebt kun je denk ik beter niks zeggen ipv de boel te lopen opjutten. Want zo zie ik dat dan.

Alleen ervaringen uit eerste hand!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:48

De mooie dame is verkocht, nee, niet aan mij, was het maar waar...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:51

Pellie schreef:
kleinvosje schreef:

Dit is toch wel een beetje onzin? En dan nog, ook paarden die 'iets' mankeren hebben recht op een goed tehuis en kunnen er met goede zorg weer bovenop komen, geldt zowel voor psychisch al lichamelijk! :j

Ik ken genoeg paarden die van een handelstal komen hoor en die paarden lopen internationaal op het hoogste niveau ;) Je hebt natuurlijk handelstallen en handelstallen

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:52

KootMiraDrum schreef:
De mooie dame is verkocht, nee, niet aan mij, was het maar waar...

Jup, heb net evengebeld voor Bonny. Maar ze was al verkocht, die mensen hebben haar net meegenomen.

viv13x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:05

Bonny stond inderdaad om manege empire helaas is die gestopt en moest ze weg
onwijs leuke tinker en wil graag voor je werken .
egt een tinker om van te dromen [img]media%20id=1219930281BxDU%20size=large[/img]

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:05

Hallo

ik zou als ik jou was het paard helemaal laten keueren als je hem toch gaat kopen.
ik heb zelf een paard gekocht bij jansen van de hout en die bleek niet goed te zijn dus kijk wel heel goed wat je koop daar.
en ga even google op de naar jansen van de hout en even kijken f je goede of slecht reactie's kunt vinden

Monaco16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:27

Ik ken Bonny en kan je vertellen dat ze misschien wel een verleden heeft gehad maar zeker niks mankeerd. Ik heb haar heel veel gereden bij ons op stal en ze is bij ons heel erg opgeknapt. Heb haar altijd privé gereden en buitenritjes met haar gemaakt omdat ik op Dressuurstal werkte in die tijd. Het was mijn favoriete pony en kon alles met haar. Het is een pony die veel liefde verdiend en dan zal ze echt alles voor je doen. Helaas kon ik haar niet kopen anders had ik dat zeker gedaan en was ik met haar gestart, was een goede tinker die zeker verder had kunnen komen in de wedstrijden.

Ik mis haar, dus als er iemand weet waar ze nu is hoor ik dat heel graag.

Groetjes Angelique