[TI] Tinker en lange ruiter

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:01

zelf ben ik 1.74m en ik rij soms op een pony(tink) van 1.38m.
lukt prima,vind ik helemaal niet gek staan ofzo.

mijn man is 1.86m en rijdt ook op pony's van 1.50m.
ook dit vind ik gewoon normaal.

is toch helemaal hoe je er zelf tegenover staat?

Woartel

Re: Tinker en lange ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 13:30

Gaaf zoveel reacties! Bedankt. :D

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:32

Ik ben 1.83m en mijn tinker is 1.52m, gaat ook prima. :j

Heb ook nog wel eens gereden op een tinker van 1.45m maar dat werdt wel een beetje aan kleine kant.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:17

Ik ben zelf 1.80m met vrij lange benen. Rij dressuurmatig, dus met dressuurzadel en in dressuurzit.
Waardoor je dus nog wat sneller groot lijkt op een kleiner paard.

Mijn eerste tinker was ruim 1.60m en dat paste echt gemakkelijk. Hij was helemaal niet zo'n zwaar gebouwd paard, maar hij was echt extreem rondgeribd. Als je erop zat voelde het net alsof je in spagaat erop zat. Heb toch het idee dat je daardoor minder groot lijkt op het paard. Ook zonder zadel leek ik overigens helemaal niet groot op hem.
Toen ik hem kocht als 3 jarige, met 1.55m en ontzettend iel en mager was het een trouwens wel een minder mooi plaatje.
Foto's (ook van toen hij nog klein en iel was) zijn wel in profiel te vinden, gaat dan om de bonte. Bijrijdster die ook twee keer op een foto staat is trouwens zo'n 1.75m, maar ook met erg lange benen. :)

Mijn huidige tinker is bijna 1.60 m, ietsje kleiner dus en ook minder rongeribd. Dus lijk ook wel wat groter op hem, maar het staat absoluut niet verkeerd. En hij is pas 4,5 jaar dus hij moet nog een stukje groeien (zowel hoogte als breedte) en daar ben ik ook wel blij om want daar wordt het plaatje alleen maar beter van. :)
Twee foto's zijn ook wel in profiel te vinden, hij is inmiddels al wel gegroeid en al een stuk breeder geworden.

Voor mij moet mijn tinker dus toch zeker 1.55m zijn, op een kleiner paard voel ik me dan gewoon niet happy. Ondanks dat een kleinere tinker mij ook prima kan houden natuurlijk. Maar ik wil gewoon niet dat mijn voeten onder mijn paard uitsteken als ik in dressuurhouding op mijn paard zit. Dat vind ik gewoon heel knullig staan. :+

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:51

Ik ben 1.85 m en mijn tinker 1.60 m en we passen prima bij elkaar :D
in het begin twijfelde ik ook of ik niet te lang was, maar gelukkig heb ik een stevige tink en staat het echt niet raar.
Eigenlijk vind ik het wel een prima maatje ;)