Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
desillies schreef:Wilgje2003 schreef:ik heb een ggk hengst die zowel als tinker staat ingeschreven bij ics en nsvt en als drumhorse bij hetg gcdha
Nee Joella het is anders.
Bandit is bij het ICS een Irish Cob A sectie
Bij het NSvT een Tinker type Vanner en
bij het GCDHA een Drumhorse![]()
![]()
snowdon schreef:Nee, ik bedoel dan meer Thoroughbred kruisingen met wat shire/clydesdale invloeden.
(veel paukenpaarden zagen er echt niet uit, maar karakter was geweldig!)
Ariebren schreef:Ho, ho, ook bij het NSvT valt de luxe Tinker steeds meer buiten de boot.
ICS en ook het NSvT nu, hebben beide een heel goed oordeel over het echte Cob type.
En je zag op de keuringen van afgelopen jaar dat het kleinere Cob type, onder de 150 cm bij beide stamboeken in grote getale aanwezig was op de keuringen.
Nikita_1995 schreef:Ariebren schreef:Ho, ho, ook bij het NSvT valt de luxe Tinker steeds meer buiten de boot.
ICS en ook het NSvT nu, hebben beide een heel goed oordeel over het echte Cob type.
En je zag op de keuringen van afgelopen jaar dat het kleinere Cob type, onder de 150 cm bij beide stamboeken in grote getale aanwezig was op de keuringen.
Vertel mij dan maar waarom er nog steeds 2 stamboeken zijn voor hetzelfde echte Cob type. Dan kun je toch beter van twee stamboeken 1 stamboek maken? Minder kosten, helderheid, nooit geen gezeur meer, klaar! De groten gaan naar GCDHA en 'fertig aus'!