Muuur schreef:onze tinkers eten alleen hooi en gras.
dit bevalt goed!
Die van mij ook.
En heel soms een handje natures best erbij.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
8nnemiek schreef:De 'speciale tinkerbrok' daar ben ik niet zo over te spreken. Er zit ongeveer net zo veel in als in sportbrok, alleen wat meer olie en biotine *omdat tinkers zo veel haar hebben*, maar bij de tinkerbrok wordt helemaal geen rekening ermee gehouden dat tinkers veel minder aan suikers kunnen verdragen.
mar84 schreef:Ik heb nu Pavo Nature's best, maar ik denk dat ik toch maar wat anders ga proberen...
Mijn tinker heeft erg veel jeuk aan z'n benen, weet niet of dit van het voer komt, maar ik las dat dit ook van Pavo-voer kan komen..
Domesco schreef:8nnemiek schreef:De 'speciale tinkerbrok' daar ben ik niet zo over te spreken. Er zit ongeveer net zo veel in als in sportbrok, alleen wat meer olie en biotine *omdat tinkers zo veel haar hebben*, maar bij de tinkerbrok wordt helemaal geen rekening ermee gehouden dat tinkers veel minder aan suikers kunnen verdragen.
Daar houden ze juist rekening mee. :}
Tinkerlady schreef:Flexible Move van Hipro (ook wel bekend als Rosbrok, genoemd naar de ontwikkelaar). Een sobere brok met een absoluut lage waarde in zetmeel/suikers/eiwit en daarmee zeer geschikt voor tinkers. Ik voer het al jaren. Eerst aan een insuline resistente tinker, en nu aan allemaal (4). Dat gaat uitstekend in combinatie met goede kwaliteit grof hooi. De brok is hier wel ondergeschikt aan het ruwvoer en er worden geen supplementen, mixen of slobbers gegeven. Enige wat ik erdoor doe voor de variatie is gedroogde brandnetel, rozenbottel, winterpeen en lijnzaadolie. Beetje creatief afgestemd op de seizoenen.
Geen exceem, geen insuline resistentie, geen jeuk en ook geen onnodig overgewicht! De rest komt aan op de variatie in en de hoeveelheid arbeid. Dat vraagt ook aandacht bij tinkers ben ik van mening.
Als je nog vragen hebt SulJinty...pb me maar.
pat85 schreef:Hallo
Ik zat ook internet een beetje af te speuren en zag ook speciale 'tinkerbrok'
http://www.tinkerbrok.nl/
Heeft iemand hier ervaringen mee?