[TI] vraagje over haar manen met foto

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 18:41

inmiddels heb ik er 3 a 4 cm afgehaald ;) en zit keurig weer in de vlechten :D

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:53

zo een mesje van de kapper kun je het beste gebruiken, aangezien met knippen je meteen het recht maakt, met zo'n mesje kan je ook laag voor laag doen zonder dat het echt recht word.

Selinaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:02

Afbeelding
ik knip de puntjes er altijd af en heb het ook altijd in vlechten zitten.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:01

Ik moet bekennen dat ik dit jaar voor het eerst de manen van mijn tinker wat heb bijgepunt met een mesje, onderste verkleurde haren al snijdend eraf gehaald. Het was even slikken maar nu ziet het er prima uit en als ik het niet vertel zou niemand het zien ;)

brisingr

Re: vraagje over haar manen met foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:48

ik heb geen tinker maar wel een haflinger met manen die van zichzelf al krulletjes hebben...
denken jullie dat het verstandig is om dit voor langere tijd in te vlechten ivm met klitten

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:51

brisingr schreef:
ik heb geen tinker maar wel een haflinger met manen die van zichzelf al krulletjes hebben...
denken jullie dat het verstandig is om dit voor langere tijd in te vlechten ivm met klitten

met vlechten zorg je er vooral voor dan andere paarden minder aan de manen gaan kauwen, en minder klitten ook, wel moet je iedere week of 2 weken de vlecht eruit halen, even een dag laten luchten en dan weer invlechten.
Let ook op met anti-klit spray, gebruik zonder siliconen want dat zorgt er voor dat de haren (uiteraad bij vaak gebruik) sneller afbreken.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:37

Zo'n mesje om de manen te snijden is gewoon te koop bij de ruitersportzaak. Ik knip niet, snijden ziet er veel natuurlijker uit.
Laatst bijgewerkt door Vasthi op 21-10-10 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:45

Ik zou het idd ook met een mesje doen :j Ik trek ook nooit manen, maar snijdt het altijd. Veel natuurlijker.

Zelfs 'die lelijke bruine punten' in een voorpluk, haal ik er op die manier uit, zonder dat het opvalt ;)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:10

Ik heb er een 1 a 2 maanden geleden 50 cm afgeknipt en eigenlijk zie je er niks van.
Lees hierveel over antiklit, dat schijnt echt absoluut niet goed te zijn als je er veel van gebruikt ivm de silicone die erin zitten!
En altijd van onderen naar boven kammen.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1341784&&start=25 (op pag 2 staan foto;s hoe het er opgedroogd uit ziet)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:21

het beste reseltaat krijg je denk ik toch wel door invlecht 2 weken laten zitten eruit hallen "uitpluizen" en dan weer opnieuw invlecht volgens mij is het aan de onderkant altijd dunner hoor maar een schaar KAN wel allen het geeft een heel onnatuurlijk efect! suc6

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:22

wat ook kan is gewoon met een schaar dan je vinger zoals de kapper houden en knipjes in de manen geven niet schuin maar naar boven zech maar dan blijft het er natuurlijk uitzien!

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:24

idd, je moet ze totaal niet knippen. Dat is echt zonde en het gaat er idd niet uit zien..ik heb 5.5 jaar een tinker verzorgt en en die had ook hele lange manen.(aan 2 kanten) en ook altijd in vlechten. en af en toe goed uit kammen en verzorgen en weer op nieuw vlechte. dat dunne kun je nix aan doen, ik zou het zo laten.