Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ariebren schreef:Ik heb het vroeger ook eens meegemaakt bij een Arabieren hengst.
Hij had het voordeel dat hij als eerste gevoerd werd en als laatste stond in de looproute naar binnen.
Het is dat een paard niet kan kotsen, maar de reactie had hij wel.
Gelukkig wist mijn, ter hulp ingeroepen, buurvrouw de voedsel prop weg te masseren.
Daarna stond de Arab weer op zijn gemakje te eten.
annelot schreef:Jeetje zeg, das even schrikkengelukkig gaat het weer oke. ik kan je geen advies geven want heb er geen ervaring mee.
@ 8nnemiek, abby is een veulen en daarvoor een tandarts laten komen heeft nog geen nut, een veulen kan nog geen haken enz hebben.
kick1972 schreef:kalmte kan je redding zijn zeggen ze toch wel?? Als je dit dus vaker meemaakt dan blijf je uiteindelijk kalm?? Kunnen ze er dood aan gaan als je er niet bij bent als het gebeurd??
_Chanel_ schreef:annelot schreef:Jeetje zeg, das even schrikkengelukkig gaat het weer oke. ik kan je geen advies geven want heb er geen ervaring mee.
@ 8nnemiek, abby is een veulen en daarvoor een tandarts laten komen heeft nog geen nut, een veulen kan nog geen haken enz hebben.
Dat is niet waar. Ik ken meerdere veulens die op 1 jarige leeftijd of dat nog niet eens waren toch al flinke haken hadden.
Citaat:In principe niet, maar het moet wel binnen een aantal uur worden opgelost. Masseren werkt inderdaad vaak maar niet altijd, dat ligt ook een beetje aan waar de verstopping zit. Het echte gevaar zit hem in de stukjes voer die in de longen terecht kunnen komen wat een longontsteking kan veroorzaken.