thysvisscher schreef:Als jij ze op wilt doen bij HOOG springen, rijst bij mij direct de vraag: het was toch een tinker?? Dan zul je, denk ik, niet echt de hoogte ingaan. Voor een huppeltje hoef je ze niet om te doen, tenzij hij nogal onhandig is.
Pardon?
Je ziet inderdaad (nog) niet veel tinkers springen op hoog niveau, maar ik ken er een hoop die toch wel aardig in de richting komen hoor. Ik zelf spring met mijn Z2 dressuur Tinker ook sinds vorig jaar en binnen 5 wedstrijden was zij door de B heen, altijd foutloos dus. Gelijk L gesprongen en weer foutloos. Nu heeft zij een veulen en als ik haar weer op conditie heb en weer wedstrijden ga springen verwacht ik echt dat zij zo M springt hoor en de Z gaan wij ook wel halen. Ik wil namelijk een ruiterster met tinkers gaan halen, dus met een andere tinker van ons wil ik ook die richting op gaan.
En deze Tinker is echt geen uitzondering hoor, maar met de juiste training, insctructie, doorzettingsvermogen en een beetje talent kom je al ver. Dus jouw vraag of het een tinker was, vindt ik nogal raar.. wat maakt het nou uit of ze met een tinker springt of een kwpner? Ze gaan toch echt over dezelfde balken heen..

)