Heb nu ruim een jaar een cheyenne voor m'n tinker, bevalt super. Schuift totaal niet! Alleen lichtrijden vind ik best moeilijk op dit zadel
hermes
Geplaatst: 18-07-10 18:13
ik heb ook een cheyenne, bevalt super! En moeite met lichtrijden herken ik ook, maar dat was eigenlijk alleen in het begin vrij lastig. Ik heb een tijdje weer een boomzadel geprobeerd maar ik kon er maar niet meer aan wennen. Wil graag nog een keer een Arizona als ik genoeg centjes bijelkaar heb gespaard.
lianne74
Geplaatst: 26-07-10 14:41
ik heb een grote maar compacte zware tinker en daar ligt de cheyenne fantastich op. Sinds ik barefoot rijd wil ik geen ander zadel meer; ik vind het niet prettig dat je in een houding geduwd wordt op veel andere zadels. En een barefoot is op vrijwel alle paarden passend te maken; super!
Ik heb een barefoot Chayenne, nog gehouden van mijn vorige paard, een drumhorse ruin. Maar daar lag hij veel beter op, wat vaster. Bij mijn nieuwe tinker merrie glijdt hij alle kanten op. Ligt niet stabiel, en ik zit zelf ook niet stabiel. Wat Isa alleen maar in de weg zit. Ben nu aan het rondkijken voor een boom westernzadel
Pellie
Geplaatst: 26-07-10 23:15
Ik heb de cheyenne ook voor mijn rondgeribte Gam gehad maar dat beviel slecht. Het schoof erg naar voren, tot over zijn schoft, dus ik heb dat zadel weer verkocht. Nap kan ook geen boomloos: overbouwd en holle rug.