[TI] Tinkers in het noorden vh land

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:16

tinkerplein schreef:
hey,ben ik weer!

Wat denken jullie van rond 10 uur of 11 uur verzamelen,koppie koffie,natuurlijk op buitenrit in het bos en aansluitend bbq-en?
Als je zelf wat prikpaaltjes meeneemt,kun je je tinker wel in het land zetten of op de trailer zetten,maar net wat je zelf wilt.
Voor de bbq zal ik dan natuurlijk wel een kleine vergoeding vragen,maar dat is weer afhankelijk van hoeveel mensen er komen.
Het kan ook zonder bbq natuurlijk,maar ik vind dat zelf wel erg gezellie :D

Als er nog iemand goeie ideeen heeft hoor ik datgraag *D

klinkt als een leuke program
als niet te veel kost ben ik van de partij

Berdien

Re: Tinkers in het noorden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:20

Dan gaat het om een rit dus bij jou tinkerplein, bij het Noordlaarderbos? Ik ben dan wel van de partij, het is heel erg dichtbij mijn stal.
BBQ weet ik niet, daar moet ik nog even over nadenken.

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:00

Lijkt me ook leuk!!! Woon in Noord Groningen (vlakbij Appingedam/Delfzijl). Is het de bedoeling dat je dit al op korte termijn gaat organiseren?

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:04

Lijkt me erg leuk! moet dan alleen kijken of ik een trailer kan vinden etc. Woon in haren! dus ook lekker dichtbij.

leuk idee hoor!

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:22

Ohhh wat leuk, Bo en ik willen ook wel meee :)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 23:45

Ha,jij moet met Bo mee!

:D Het is de bedoeling om de rit in augustus te doen(ivm vakanties enzo)

En Berdien,uiteraard hoeft de bbq niet,rit alleen is ook leuk!

Wil ook ff duidelijk maken dat ik er niks aan wil verdienen hoor,kosten zouden dan zo laag mogelijk zijn en dat is natuurlijk ieder zijn eigen keuze.
We hebben hier in Noordlaren ook altijd de Noordlaarder Bokaal,voor mensen die hier wonen of een paard hebben staan,dan is er na afloop ook een bbq,de 1 doet dat wel en de ander niet.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:19

he, dat lijkt me wel heel leuk.. we hebben twee tinkies (en twee camarguepaardjes) en wonen tussen Heerenveen en Drachten...
Een van de tinkers rijdt ook voor de kar........
Wordt het een heftige tocht, denken jullie (ben nog niet zo'n held in het rijden, een rustig galopje gaat echter wel, maar bij sommige buitenritten wordt echt geraced en dat gaat me te ver..)......?

groetjes,

Jacqueline

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:57

Iets te noordelijk en nog geen onder het zadel zijnde merrie, maar heb even in je profiel gespiekt en heeee... Kralissi! Wat ziet ze er goed uit!

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:27

Lightielight schreef:
he, dat lijkt me wel heel leuk.. we hebben twee tinkies (en twee camarguepaardjes) en wonen tussen Heerenveen en Drachten...
Een van de tinkers rijdt ook voor de kar........
Wordt het een heftige tocht, denken jullie (ben nog niet zo'n held in het rijden, een rustig galopje gaat echter wel, maar bij sommige buitenritten wordt echt geraced en dat gaat me te ver..)......?

groetjes,

Jacqueline

Gaat mij netzo hoor, maar meestal als je met een grote groep bent is er in overleg vanalles mogelijk :D . Mensen die even willen racen nemen bijvoorbeeld een stukje een andere route. Dus dat komt wel goed :j

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:39

:D Tequila,ken je onze Kral vd Bonte Parels?
Zag dat je zelf een nakomeling van Pietje hebt,wij hebben ook een 1 jarige zoon van hem.

:9 Ik denk dat we vooraf afspraken over de rit moeten maken,ik heb zelf een bekkenprobleem en kan ook absoluut niet lang galloperen,je kunt dan idd een stukje opsplitsen,er is dan genoeg begeleiding die de weg kent.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:47

Ik heb nog niet eerder een rit meegemaakt waarbij geraced werd, hooguit stukjes in draf, veel stap en die wil galopperen gaat een stuk achterop rijden, dan kun je weer ff aantrekken :)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 06:17

Nou, dat klinkt allemaal gezellig..
Wij zijn ooit mee geweest met de allereerste grote tinkerrit een paar jaar geleden... dochters op de tinkers (o, als ik de foto's zie denk ik, wat waren ze nog jong :D , die dochters dan he?)en wij in een huifkar... Fantastisch..al die tinkers! Was leuk om ook "bekende"tinkers tegen te komen zoals bv Chakotay.......

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 06:20

Hier een link die nog op youtube staat... zelfs mijn kids komen langrijden...

http://www.youtube.com/watch?v=MVh9LET5btg

Wie zegt overigens dat tinkers rustig zijn... kijk naar het langsracende kleine tinkertje.... :D
Op dat moment zie je onze twee meiden er achter rijden, ze wijken een beetje uit maar dan niets geks .......
Leuk om weer te zien....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:26

Als er geraced moet gaan worden blijf ik thuis :+ Jessie is prima te rijden, maar in een groep waarin steeds mensen achterblijven om erachter te komen sprinten of juist vooruit vertrekken wordt ze helemaal gek. Dat heb ik één keer eerder gedaan, met als gevolg een Jessie die steigerend en bokkend op het bospad stond te flippen. Niet mijn idee van een 'leuke rit'.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de route, aangezien het Noordlaarderbos zo goed als afgesloten is voor paarden. De grote paden eromheen en er tussendoor zijn opengesteld voor ruiters, maar de echte bospaadjes niet.

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:05

Ik sluit mij volledig bij de wensen van een aantal hierboven staande posts aan. Mijn voorkeur ligt ook bij relaxed "touren", lekker een beetje wandelen en van de natuur genieten en zo ook mijn Barron.

Groeten Saskia

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:11

Ik woon ook in het noorden van het land, naja niet helemaal noorden. Maar woon zelf in nagele in de noord oostpolder. Mijn tinker staat in Blokzijl, tussen steenwijk en emmeloord in.

Helaas kan ik nog niet rijden met mijn tinker door fototoxisiteit. Anders had ik graag meegegaan.

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:28

ik ben ook van het rustig rijden, een kleingalopje vind ik vaak genoeg

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:02

Het valt me op dat er van te voren altijd meer wordt gereageerd op eventuele snelheden tijdens een rit, dan tijdens de rit zelf. Dan blijkt het altijd heel erg mee te vallen met race partijen enzo. Galopperen jullie niet graag (in een groep)? :)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 06:33

Heb best wel vaak meegemaakt dat ruiters dan hun pony niet in bedwang kunnen houden met alle gevolgen van dien. Daar komt bij dat ik al van de oudere garde ben... ik ben toch voorzichtiger geworden... bovendien rijd ik niet regelmatig (maar daar is verandering ingekomen nu) dus blaak nog niet van mega veel zelfvertrouwen (terwijl ik weet dat ik best goed rijd)en ik heb een superbraaf tinkertje.....Maar al met al lijkt het me wel heel leuk...en een rustig galopje is prima..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:38

Ik galoppeer zelf wel (in een groep), maar wel op een beheerste manier. Jes en ik vliegen heus ook wel over de paden heen, maar pas als het kan en als ik zeg dat het kan. Het is me een paar keer flink tegen gevallen om in een grote groep te rijden, juist doordat mensen achterblijven en dan op de groep af komen stuiven, of juist naar voren er vandoor stuiven. Ik ben van het 'samen uit, samen thuis' principe, en je past je aan aan de langzaamste/minst ervaren ruiter. Dan galoppeer je maar een keertje niet of langzaam.

Daarbij geef ik het liever van tevoren aan, dan dat ik tijdens de rit zelf ineens een steigerende, hysterische 600 kilo onder me heb omdat mensen zo nodig links en rechts moeten racen :+ Been there, done that ;)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 12:26

Het lijkt mij niet de bedoeling om te gaan racen,ik vind dat iedereen lekkermoet kunnen genieten en niet alleen maar bezig moet zijn om je paardje in bedwang te moeten houden.
;) Daar komt ook bij dat er natuurlijk meer mensen in het bos zijn,dus waarschijnlijk is het niet eens mogelijk om te gaan racen..

O ja,geloof dat Berdien vroeg wat de route was?
Als wij in een rustig tempo door het bos gaan zijn we daar zo'n 1,5 uur onderweg,je kunt ook in Zuidlaren een stukje over de weg en dan ben je in Schipborg,waar je ook leuk kunt rijden.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:28

Berdien schreef:
Ik galoppeer zelf wel (in een groep), maar wel op een beheerste manier. Jes en ik vliegen heus ook wel over de paden heen, maar pas als het kan en als ik zeg dat het kan. Het is me een paar keer flink tegen gevallen om in een grote groep te rijden, juist doordat mensen achterblijven en dan op de groep af komen stuiven, of juist naar voren er vandoor stuiven. Ik ben van het 'samen uit, samen thuis' principe, en je past je aan aan de langzaamste/minst ervaren ruiter. Dan galoppeer je maar een keertje niet of langzaam.

Daarbij geef ik het liever van tevoren aan, dan dat ik tijdens de rit zelf ineens een steigerende, hysterische 600 kilo onder me heb omdat mensen zo nodig links en rechts moeten racen :+ Been there, done that ;)

Kan dit alleen maar beamen...........

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:41

Op wie mag ik dan mee? ben er wel helemaal voor in uiteraard :+ :P

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:29

Ik val zeker niet onder de categorie racers maar als de organisatie een stukje kan inbouwen voor een galopje voor hen die willen, is dat altijd fijn. :j

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:35

ik val onder de categorie hoe harder hoe beter (maar niet zonder zadel :+ ) dus rustige rit is prima .. zeker voor de afwisseling :D