[TI] palomino of bonte palomino tinkerhengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 06:41

momo_lover schreef:
wel geen palomino maar een valk. Its twister. Dan heb je wel de verdunnings kans alleen ook op een valk verdunning.

daar staat ook rob roy ook kans op een appart kleutje.

http://www.irishtinkerstable.nl/dekhengsten.html

Twister hebben ze toch pas verkocht? Tenminste staat op de site, naar zwitserland volgens mij....

butengeweun

Re: palomino of bonte palomino tinkerhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 07:30

ben soms niet helemaal up to date.

Van chandler vindt ik ook eerst testen. Kan ook nog van de moeders kant komen de verdunning.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:28

ik zou er idd niet zomaar van uit gaan, misschien komt het wel bij paps van Chandler weg, moeder zou dan welke kleur zijn?

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:14

Cheveyo schreef:
ehum tja...ligt aan tijdstip, dank je ;-)

Nee, helemaal niet, goed opgemerkt Nicje!
Eerder in dit topic wordt geschreven dat het dragen van creme op een zwart paard (smokey black) niet aan de buitenkant zichtbaar is. Dan kun je er idd niet zeker van zijn dat Chandlers moeder, die ook zwartbont lijkt net zoals Chandler en Collin, dit draagt.
Chandler heeft reeds 2 nakomelingen met het cremegen, theoretisch gezien zou dit ook door de moeders van deze veulens kunnen komen, dus wat dat betreft geen zekerheid dat Chandler hier voor verantwoordelijk is.
Chandlers moeder daarentegen heeft bij de Gortertraat al eens een valkbont veulen gehad. Daarom is het aannemelijk dat zij het cremegen aan d'r zoon heeft doorgegeven. Dit is ook niet 100% zeker, de vader van het valkbonte veulen zou verantwoordelijk kunnen zijn voor de kleur, maar toch is het aannemelijk om te stellen. Bovendien kun je smokey black wel enigszins zien aan de buitenkant en heeft de moeder deze kleur op de foto's zeker, net als Chandler.
Vandaar ;)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:16

maar zonde test is er niets bewezen als ik de eigenaar van chandler was lag allang de test bij het van haringen. Dan heb je wat op papier en niet net als nu kan van die kant en kan van die kant komen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:24

KootMiraDrum schreef:
zjimmy schreef:
mijn eigen merrie heeft palominobonte kleur(wat donkerder)met een aalstreep van een fjord en zwart met witte manen en staart echt super mooi en wil ook een hele aparte veulen uitkrijgen
dus al weet iemand een zeer goede dekhengst graag reakties via pb met link naar die hengst
alvast bedankt

Je merrie is dus de Fjordenkleur.
Daar kun je in combinatie met een palominokleurige hengst inderdaad veeel leuk kleurtjes uit krijgen
14.58% - Dunskin
14.58% - Buckskin
14.58% - Bay Dun
14.58% - Bay
8.33% - Red Dun
8.33% - Palomino
8.33% - Dunalino
8.33% - Chestnut
2.08% - Smoky Grullo
2.08% - Smoky Black
2.08% - Grullo
2.08% - Black

En wat voor kleurtjes krijg je uit een Quarter hengst die Red Dun is ??

Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:30

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:31

10.94% - Dunskin
10.94% - Bay Dun
10.94% - Bay Dun Overo
10.94% - Dunskin Overo
6.25% - Dunalino Overo
6.25% - Dunalino
6.25% - Red Dun Overo
6.25% - Red Dun
3.65% - Bay
3.65% - Bay Overo
3.65% - Buckskin
3.65% - Buckskin Overo
2.08% - Chestnut Overo
2.08% - Palomino
2.08% - Palomino Overo
2.08% - Chestnut
1.56% - Smoky Grullo Overo
1.56% - Grullo
1.56% - Grullo Overo
1.56% - Smoky Grullo
0.52% - Smoky Black
0.52% - Black Overo
0.52% - Black
0.52% - Smoky Black Overo

Voor bont heb ik maar e overo ingevuld heb je in iedergeval vlekken. (vergeet altijd de verschillen tussen ze)
kwam ik op uit maar je hebt veel variatie's en ik weet niets over verdere ouders

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:43

momo_lover schreef:
maar zonde test is er niets bewezen als ik de eigenaar van chandler was lag allang de test bij het van haringen. Dan heb je wat op papier en niet net als nu kan van die kant en kan van die kant komen.

Waarom is het voor een enigszins serieuze fokker ZO belangrijk om het op papier te hebben?
Hij heeft de hengst aangekocht vanwege zijn potentiele fokwaarde, niet om het kleurtje. Precies zoals het jaren geleden was vóór die krankzinnige kleurengekte en zoals het ook hoort.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:21

momo_lover schreef:
Voor bont heb ik maar e overo ingevuld heb je in iedergeval vlekken. (vergeet altijd de verschillen tussen ze)
kwam ik op uit maar je hebt veel variatie's en ik weet niets over verdere ouders

Tinkers zijn Tobiano, de bonten dan ;)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:24

en je kunt homozygoot Tobiano hebben maar homozygoot overo is praktisch niet mogelijk.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:38

ik ben niet kleurengek maar wil graag als het kan de kleuren op papier hebben en zeker een verdunning. Het is een hengst met een goede bouw en fokwaarde zit dat kleurtje dan ook nog mee. Als het dan op papier staat weet je het.

En ik ga niet voor de kleur wil graag bont maar de laatste 2 hengsten waren effen die ik gebruikt hebt door de bouw.

Voor tobiano dacht ik later aan maar maakte niet uit met een effen vader in dit verhaaltje van ariebren

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:30

heb toevallig vandaag zijn valk-veulentje gezien uit een bruinbonte merrie
en ben nu echt wel helemaal overtuigd hoor dat Chandler het crème-gen draagt.
Chandler is dus volgens mij EeaaTt + enkele verdunning
overigens zou dat voor mij als eigenaar voldoende zijn het niet te laten testen, iedere fokker met een beetje verstand van kleurtjes snapt dat het bij deze nakomelingen van vaders kant komt, maar goed, test is altijd leuk als bevestiging op papier natuurlijk