[TI] Stoeterij de Ierse Tinker.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:22

Een kleine tip, ik ken wel wat tinkers die van de Tinkerstoeterij komen en last hebben van behoorlijke(chronische) mok. De mensen zijn zeer tevreden met hun paard en hebben bewust gekozen voor deze paarden met mok ;) Sommige gaan zelfs een paar keer per jaar naar zee........

Dit kan overigens overal voorkomen (ook bij onze particulier gekochte nieuwe ruin!!) maar gewoon een kleine tip om eventjes op te letten en goed de sokken na te voelen. En je niet zomaar van het kastje naar de muur te laten sturen of zomaar iets wijs te laten maken.

Eerlijkheidshalve spreek ik over paarden die al een hele poos geleden bij hen gekocht zijn en het zijn hardstikke aardige mensen maar je betaald behoorlijk voor de paardjes van ze.

tinkergirl89

Re: Stoeterij de Ierse Tinker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:38

heb er stage gelopen, en ook m'n tink laten inrijden, en ik ben er nog steeds erg tevreden over. Tuurlijk er komt een jong paard net ingereden terug en tuurlijk kan die streken vertonen. Wat ik wel weet is dat er bij John geen enkel paard hardhandig wordt ingereden!!! alles gaat er op z'n tijd. dat wil ik effe duidelijk hebben!
Verder zijn er ook regelmatig doorgereden tinkers en tinkers die geschikt zijn voor beginners!

roxanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:42

Hallo,

ik ben ook op zoek naar een leuke tinker en was ook al terecht gekomen op de site van stoeterij de ierse tinker.
Maar zag ook recties dat ze erg prijzig zijn, wat is erg prijzig?

Groetjes Roxanne

Christah schreef:
Ik ben van mening dat er geen betrouwbaarder adres is om een tinker te kopen. Als je service, kwaliteit en betrouwbaarheid wil dan zit je goed. Je betaalt er wel voor, maar persoonlijk vind ik het dubbel en dwars waard. :)

Ik heb er heel kortgeleden een tinker gekocht en deze staat op het moment ook weer daar. Dus als je binnen nu en twee weken gaat kijken, dan zul je mijn spetter nog wel zien. Een grote, effen zwarte (momenteel meer bruinachtig) ruin, met twee witte achtervoetjes.
We kregen na een aantal weekjes thuis namelijk wat probleempjes en dit kon ik niet alleen oplossen. Vandaar dat hij nu daar is om dit weer even op orde te krijgen. Kan niet anders zeggen dat John en Miriam dit super hebben opgelost. Ze zijn zo eerlijk en echt te vertrouwen. Zelfs als er problemen zijn dan staan ze voor je klaar, luisteren ze naar je en zoeken ze samen met jou naar een oplossing. En ik ben van mening dat je dat niet snel ergens anders vindt.

Oo, en als je een kleine super leuke tinker zoekt. McMurphy is echt helemaal het einde. Ben compleet in love met dat kleine kereltje. <3 Alleen veel te klein voor mij, haha.

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:55

Net als Roxanne ben ik daar ook benieuwd naar niemand die een prijs (gemiddeld/richtprijs) wilt noemen?
Natuurlijk is betrouwbaarheid het belangrijkst maar enigszins weten hoe de prijzen liggen is wel prettig in je zoektocht

Dakota_75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:00

Ik zou er rekening mee houden dat ze bij de stoeterij de Ierse Tinker vanaf 4500 euro beginnen ;).

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:30

DAnk je Dakota dat is duidelijke taal dan kun je bepalen of dit binnen je budget past om teleurstelling te voorkomen!

Dakota_75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:38

Graag gedaan.... Ik heb vorig jaar daar zelf ook geïnformeerd namelijk. De ruin die ik op het oog had was 4500 euro maar deze was toen al verkocht. De merries (goede afstamming en fokwaarde natuurlijk) waren weer een stuk duurder. Het is inderdaad handig als je weet aan wat voor bedragen je ongeveer moet denken. Nu is het natuurlijk wel zo dat niet overal de tinkers dit bedrag moeten kosten hè. Bij particulieren zijn ze vaak wel wat goedkoper en andere stallen zou je gewoon even moeten informeren.... ;)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:47

gewoon bellen en vragen naar de richtprijs. Ik hoefde niet de exacte prijs te weten maar had budget tot 4000 euro. En vroeg gewoon of ze daaronder wat hadden. (dan sta je je ook niet te verlekkeren op dieren die je niet kan betalen)