[TI] Tinker na 3 jaar wit krijgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:34

Een weekendje zee :Y) en dan heel veel zwemmen :+ .

Ik gebruik shampoo speciaal voor palominopaarden, werkt echt super! (Behalve in de zomermaanden, dan gaan we echt zwemmen in de zee :+ )

Colalight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 00:06

Betadine shampoo idd! :D
Even laten intrekken en daarna goed uitspoelen! M'n tinker is gelukkig niet zo'n viespeukje, die blijft zomers meestal wel mooi wit :7 ('s winters zijn z'n sokken een ander verhaal, maar dan ga ik ze niet wassen :P)

moyra

Re: Tinker na 3 jaar wit krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 00:18

ik heb mijn haffie 2 weken lang 4 keer per week gewassen , staart.
Niet wit te krijgen die punten.
Op het laatst was ik het zo zat.
Had alles al geprobeerd, toen besloot ik om boitex, silvershampoo, tea tree shampoo, en gewone shampoo in 1 wasbeurt te gebruiken.
Spier maar dan ook spier wit :D
En niet meer vies te krijgen hahaha.
Teven geen dode haren, voor een gehele staat had ik het niet aangedurft maar alleen de puntjes wel.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:36

Een gele staart, zoals je vaak bij merries zit, die al lange tijd geel is krijg je niet in een keer wit :n ook niet met shine in yellow out.
Het geel is dan permanent ingetrokken en zal er uit moeten groeien en dat is een kwestie van geduld hebben :)
Als jij al zoveel geprobeerd hebt kun je ervanuit gaan dat dit het geval is bij jouw paard.

Wil je de staart persé NU spierwit krijgen dan kun je waterstofperoxide gebruiken maar echt goed is dat niet voor het haar....
Je kunt het vergelen wel voorkomen door regelmatig te wassen met inderdaad betadine shampoo of Shine in Yellow out, wat een blauwe zilvershampoo speciaal voor paarden (dus tast de vetlaag net aan en dergelijke) is.
Laatst bijgewerkt door desillies op 07-06-10 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:39

is blauw shampoo al genoemd? Helpt ook erg goed!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:44

Ik heb jarenlang ervaring met schimmels.

Biotex is mijn favoriete middel.
Betadine werkt niets beter en is een stuk duurder.

Dat gele krijg je weg met zilvershampoo.

En voor de dag zelf gebruikte ik altijd droogshampoo van de kruidvat. Stuk goedkoper dan de middelen die ze voor paarden hebben. En net zo effectief. Droogshampoo van de kruidvat bevat talkpoeder, je spuit het erop en de plek is wit .

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:44

ik heb hier ook een gele pis en poep staart die ik voor september vast niet meer wit krijg := ik geloof ook niet dat ik me er heel erg druk over ga maken als ik dit allemaal zo lees :D

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 21:05

ik ga binnen kort fotos maken dus dan kunnen jullie het resultaat zien van af nu toe :D

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:43

wat ik bij mijn tinker doe is groene biotex in een flesje half vol goed schudden schuim in de staart masseren en na een uurtje uitspoellen je ziet het witter worden daarna nog wel even iets dat de staart zacht maakt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:45

Vloeibare groen zeep, werkt super

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:50

moyra schreef:
ik heb mijn haffie 2 weken lang 4 keer per week gewassen , staart.
Niet wit te krijgen die punten.
Op het laatst was ik het zo zat.
Had alles al geprobeerd, toen besloot ik om boitex, silvershampoo, tea tree shampoo, en gewone shampoo in 1 wasbeurt te gebruiken.
Spier maar dan ook spier wit :D
En niet meer vies te krijgen hahaha.
Teven geen dode haren, voor een gehele staat had ik het niet aangedurft maar alleen de puntjes wel.

oh ik las even mee...dat ga ik ook proberen met onze ''witte'' tinker... :D
dankjewel...

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:56

beantsje schreef:
Als je naar de keuring gaat, kan je de dag zelf er nog flink wat talcpoeder doorstrooien! Geeft meer volume en het wordt nog net even wat witter. Geldt ook voor de sokken!

kan talcpoeder ook op t lichaam want zag ooit een spierwit ponytje op duindigt en als ik hem aaide was mn hand wit, hij had talcpoeder op zn lichaam zeiden ze.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:31

Staart van mijn tink hang ik heel af en toe eens in een emmer Vanish. 10 min even blijven staan zodat de staart even kan weken en daarna goed uitspoelen. Ik doe dan net onder de staartwortel, want het is nogal een gemeen goedje!

Tucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:36

hai,

als jouw tinker in geen 3 jaar gewassen is, hoe goed lukt dat wassen dan? ;-)
Mijn tinker, is net twee, en vindt natte sponsen momenteel nog behoorlijk eng. Natte borstels vindt ie dan weer ok. Ik weet het veel veel oefenen;-)
ohja ik gebruik equishine en baby shampoo van zwitsal, of ook groene zeep

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:39

Inderdaad zilvershampoo. Of speciale 'white horse shampoo' hebben ze ook :) Werkt prima!
Of gewone driehoek zeep. Maar dan gewoon 10 x wassen en veel uitspoelen, anders krijg ik de staart van mijn viespeuk ook niet schoon :D
Ben wel benieuwd naar de foto's..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:25

honden shampoo voor witte honden !

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:50

Angeliekje schreef:
Staart van mijn tink hang ik heel af en toe eens in een emmer Vanish. 10 min even blijven staan zodat de staart even kan weken en daarna goed uitspoelen. Ik doe dan net onder de staartwortel, want het is nogal een gemeen goedje!

word de staart daar niet enorm stug van ??? (dood haar)
ik heb het bij sil ook geprobeerd het werkte maar matig en het haar was gelijk niet meer te hanteren, lees klitten, stug en dof
ik ben heel blij dat ik nog maar een cm of 10 heb wat er uit moet groeien om dat haar kwijt te zijn

@ Tucky sil was in het begin ook erg bang voor water ed (alleen stil staand water in de badkuip was niet eng)
maar toen ik hem net gekocht had kwam ik er achter dat ie onder de neten ed zat
ik heb hem dus 2 weken lang om de dag (de eerste 3 keer iedere dag) moeten wassen
het resultaat was wel spier wit haast kunstmatig (2 weken later was de keuring en kreeg ik complimenten dat ie zo schoon was, en ik maar denken ze moesten eens weten ... )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWGPFLTR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YTZKTQWR.jpg
maar na een week kon ik zelfs zijn oren uit wassen (zelfs daar zaten ze)
met een hoop geduld en geen pieperij weet ie niets anders meer nog steeds trouwens, zelfs na 5 jaar in het land zonder een pot zeep gezien te hebben kan ik nog hem helemaal uit soppen hoofd afspuiten etc etc