[TI] GCDHA keuring 15 augustus Rijen / 11 september Westdorp

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:21

Mariska_28

Re: GCDHA keuring 15 augustus Rijen / 11 september Westdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:59

Wel he? Dacht ik het wel... Gerard zei Reinier.. :D :D
Ik zou ook wel heenwillen, maar zou niet weten met wie....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 01:54

Mariska_28 schreef:

ons helpen/supporten ;) heb volgens mij nog vakantie dan....

lautje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:42

Ik kom zeker kijken!! Ben helaas al paar jaar paardjes en dus tinkerloos maar ik kom zeker kijken. Is vanuit Stadskanaal lekker dichtbij! (Lekker wegzwijmelen bij al die mooie tinkers)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:08

Pellie schreef:
Mariska_28 schreef:

ons helpen/supporten ;) heb volgens mij nog vakantie dan....

Gaaf, ga je met Gwenn? *begint met spandoek leuzen te bedenken..* :D :D
Tuurlijk wil ik je helpen!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:40

Pellie ga jij met Gwenn naar westdorp?
Wat leuk!!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:30

:j ja dan ga ik met Gwenn, ik denk dat die sliert het wel leuk doet op de keuring. :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:50

Leuk! :D
Dan zien we elkaar wel :)
Ik ben al druk met Ziggy aan het trainen voor de keuring, weg met alle vetjes. En mooie spieren ervoor terug

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:16

oh da's al goed bezig zeg :j ik hoop d'r straks weer op het land te hebben en ren af en toe een rondje met d'r ;)

DientjeChico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:43

snowdon schreef:
Het GCDHA is momenteel ook bezig om een interessante extra jury-uitleg te organiseren op deze dag, waarbij de nadruk legt op wat de jury graag ziet bij een Gypsy Cob en bij een DrumHorse. Hiervoor zijn zij nog op zoek naar een DrumHorse-ruin. Heb jij of weet jij iemand met een ruin die tot de beschikking gesteld kan worden?

Hallo Snowdon,
Ik zag op de GCDHA-website dat jij op het bestuurslijstje staat. Ik hoop dat je daarom wat meer afweet van het fenomeen drumhorse als ik (zei de leek...) en de gemiddelde Bokker. Kun je een tipje van de sluier oplichten en vertellen wat nu precies het verschil is tussen een grote tinker en een drum horse? Ik verdiep me hier al een tijdje in een vind nergens een goed antwoord.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 15:27

Misschien handiger om daarover een topic te openen? Of stuur een mail of PB. Dit topic gaat over de keuring.

DientjeChico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:30

Ik dacht juist dat het hier bij hoorde omdat ik het had gelezen als dat de jury bij die keuring uitleg geeft over het verschil tussen een gypsy cob en drumhorse? Vooruitlopend daarop leek het me handig om dan alvast wat informatie te krijgen.
Bovendien lijkt het me dat meer mensen met deze vraag zitten die misschien niet de afstand af kunnen leggen naar 1 van de 2 keuringen om het juryverhaal te horen. Bovendien krijg je dan weer allerlei mensen die losse flodders af gaan schieten en die niets van een drumhorse weten. Jij weet er misschien het meeste van af omdat je in het bestuur zit en je dus wel de jusite antwoorden kunt geven in plaats van zoals ik, en de meeste bokkers, dat we ongeveer denken te weten waar het over gaat.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 15:55

Een beetje zelfverdieping kan geen kwaad en een topic is zo geopend, wees zo vrij als je dit bespreekbaar wilt maken.
Hier gaat het offtopic en ik voel me niet degene om jou hier uitleg te geven daarover.

DientjeChico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:29

Spijtig om te lezen dat je zo aanvallend doet. Het is een doodnormale vraag die ik heel vriendelijk stel maar misschien is het probleem dat je zelf geen antwoord weet te geven?? Je zou, als een van de vertegenwoordigers van het GCDHA, toch wat enthousiaster mogen zijn over de Drum Horse en juist blij moeten zijn met mensen die er meer van af willen weten en de moeite doen om het bij de juiste persoon aan te kaarten zonder onjuistheden op tafel te gooien.
Ik zal dan zelf maar op zoek gaan en hier en daar mijn licht opsteken. Wordt vervolgd.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:05

wat is je doel dan met deze vraag Dientje? In je vorige post spreek je over jullie Sir Camelot, dat is toch ook een GGK GCDHA dekhengst, vallend onder de drumhorses? :)

cobfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:32

Is sir Camelot een cob dan? Volgens mij is dat een echte Drum Horse maar dan wel een mooie.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:25

Als het goed is gaan ik en Tom ook voor de lol naar de keuring op 15 augustus gewoon om er een leuk dagje van te maken. En ben wel benieuwd wat ze over mijn sokkenbeest te zeggen hebben.

DientjeChico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:14

Pellie schreef:
wat is je doel dan met deze vraag Dientje? In je vorige post spreek je over jullie Sir Camelot, dat is toch ook een GGK GCDHA dekhengst, vallend onder de drumhorses? :)

Jullie Sir Camelot? Zou heel graag willen dat hij van mij is....helaas blijft het voor mij alleen bij een dekking van dit prachtige paard en de hoop dat ik een heel mooi veulentje van hem krijg. En dan kan ik je gelijk antwoord geven op je volgende vraag,ik ben waanzinnig enthousiast over dit unieke paard en vertel dan ook tegen iedereen in mijn omgeving dat mijn merrie gedekt wordt door een drumhorse. Vervolgens vraagt dan iedereen wat nou precies het verschil is tussen een grote tinker en een drumhorse.
Aangezien ik, en volgens mij niemand die ik tot nu toe daarover gesproken heb, daar een juist antwoord op kan geven heb ik dan uiteindelijk maar de vraag hier gesteld omdat Snowdon aangaf dat tijdens de keuring nadere uitleg daarover gegeven wordt.Ik weet niet zeker of ik daar bij kan zijn en wilde dan ook graag alvast wat meer te weten komen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:20

Ik zie idd dat ik je bericht verkeerd heb gelezen :j

Als je een grote tinkermerrie bij het NSvT ingeschreven hebt wordt het, mede door de bouw, ingedeeld bij de Grai's of Vanners. Zit je bij het GCDHA en je merrie heeft de juiste bouw en boven de 1.63 is het een drumhorse. Zo zie ik het een beetje.

Burgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:42

snowdon schreef:
Het GCDHA (Gypsy Cob & DrumHorse Association) organiseert zondag 15 augustus 2010 een keuring in Rijen op Manege de Vijf Eiken.
Deelname is voor merries, veulens, ruinen, jonge paarden en hengsten. Hengsten dingen niet mee voor de kampioenstitel, daarvoor is de jaarlijkse keuring in het voorjaar.

Het GCDHA is een stamboek voor Gypsy Cobs (GC) en voor Drumhorses (DH), beide categoriën worden los van elkaar gekeurd.

Wie doet er mee en wie komt er kijken?

Wij nemen deel met:
* Snowdon, GC-ruin
* Lotus, GC-merrie
* ITS Bir Himesh, GC-hengst 2 jaar

Het GCDHA is momenteel ook bezig om een interessante extra jury-uitleg te organiseren op deze dag, waarbij de nadruk legt op wat de jury graag ziet bij een Gypsy Cob en bij een DrumHorse. Hiervoor zijn zij nog op zoek naar een DrumHorse-ruin. Heb jij of weet jij iemand met een ruin die tot de beschikking gesteld kan worden?

edit:

En 11 september is er de keuring in Westdorp, Drenthe! Ook hier geldt hetzelfde als voor de keuring in Rijen qua deelname.

Ik kan hier op Bokt en op de GCDHAwebsite niets terugvinden over deelnemers, programma of zo in rijen volgende week. Is daar iets meer over bekend? Zou bijvoorbeeld graag weten welke paarden er op deze keuring te zien zijn en of er nog wat anders te doen is, hoe laat, enz. Misschien zoek ik verkeerd maar dacht dat er een week van te voren misschien wel wat over terug te vinden zou zijn? Is er misschien iemand die wat meer weet?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:57

Gut, goed dat ik nog even kijk :+
Ik had helemaal in mijn hoofd dat westdorp 12 september is........

Ik doe dus mee met Maximus (DH)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:05

Het is ook de 12e staat op de site en het inschrijfformulier. De zondags dus.

Ik hoop dat ik Gwenn's uiterlijk tegen die tijd weer een beetje oké heb. Ze heeft weer een schimmeltje onder de leden, waardoor ze allemaal kale plekken op d'r hoofd heeft, en d'r (vooral achter)benen zitten onder de mok. Ze drinkt nu weer deels kraanwater ipv alleen slootwater dus zou het nu weer moeten bijtrekken. Wat dat aangaat ben ik een beetje overgeleverd aan de omstandigheden, omdat de paarden nog steeds niet thuis staan. -O-

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:09

Ohw :\ haha, de 11e kwam stiekem beter uit.
Maar oke, ook goed.

Lastig pellie.......hopelijk komt het goed voor de tijd :(:)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:56

mij kwam de 11e ook beter uit ;) ja dank je, ik ga er vanuit dat ze tegen die tijd er wel weer is.... :j

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 20:15

Paintlinger schreef:
Waar werd de andere keuring (11 semptember ofzo) ook alweer gehouden?

Nav deze reactie had ik 11 september toegevoegd, ik had destijds dus ook te snel gehandeld :o
Te goed van vertrouwen :P

De jury-uitleg is overigens enkel in Westdorp!

Een dezer dagen komt het programma op de mail van de leden.