[TI] Tinker rovers...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:00

Goed dat je het hebt doorgeven LovingTweety.
Ook al kan de politie 'er weinig mee', er melding van maken kan je altijd. Dan weten ze ervan. Kan nooit kwaad lijkt me, beter teveel dan te weinig.

Kan me voorstellen dat je zo geschrokken bent Boortjuh!!
Bah, krijg er ook de rillingen van. Bedankt voor de waarschuwing en gelukkig is het goed afgelopen :)

LovingTweety

Re: Tinker rovers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:02

Ze weten dan iig waar ze op moeten letten.

Ik zal zo de politie hier ook nog even waarschuwen. Dat doen we wel vaker wanneer er zulke figuren ronddwalen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:13

je moet roemenen altijd in de gaten houden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:46

Ik houd iedereen in de gaten die een meer dan gewone belangstelling heeft voor mijn paard. :+ Moet er niet aan denken dat ze gestolen wordt, door wie dan ook. Gelukkig is ze erg eenkennig, ik betwijfel of een onbekende haar te pakken krijgt op het land.

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 13:10

ik heb er zelf niets tegen die mensen, maar het is laatste tijd echt raak.
het is mij keer eerder overkomen. ik had wedstrijd en ik zag ineens mijn paard in een andere trailer staan.
ik dacht he!!! zie ik dat nou goed.
dit was niet met mijn tink maar met mijn hackney 4 jaar terug..
dat was echt heel stom. ik herkende haar gehinnik..en die man had exact hetzelfde paard maar had perongelijk mijn paard erin gezet..als we niet hadden opgelet was ze mooi weg...
wat betreft de opmerkingen...de politie doorgeven..ik werk er zelf en helaas kunnen we zonder kenteken niets.
daaromz ei ik ook mocht je het zelf meemaken.
noteer alles van die auto alle bekende kenmerken en duidelijk signalement van de bestuurder..
Laatst bijgewerkt door Boortjuh op 21-04-10 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:31

jou paard in een trailer van een ander????

ik zou doemd worden geloof ik. nu is de mijne ook enorm eenkennig, maar goed. je hebt met je poten van een ander zijn spul af te blijven en de politie moet veel meer macht krijgen. aanpakken dat tuig, we zijn hier veel te soft.

Elsje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:59

Begin april heb ik een soort gelijk iets meegemaakt op mijn stal met mijn tinker. Alleen waren dit Ieren. Spraken heel erg goed engels. Stond met mijn paarden te grazen op een stukje land aan de weg. Kwam er een bestelbus het erf oprijden. Drie mannen stapten uit en direct op mij en mijn paarden afgelopen. Dat ze mijn tinker direct wilde kopen en vanavond op zouden komen halen (ze kwamen totaal niet als lieverdjes over). Allemaal vragen stellen over mijn paard, ik kreeg er een heel raar gevoel bij en heb ze toen verzocht om direct het erf te verlaten (in mijn beste engels). Dit betrof een zilver kleurige bestelbus tevens met reclame van vloeren op de zijkant. Ze zijn op mijn aandringen vertrokken, maar had er totaal geen lekker gevoel bij om mijn paarden op de pensionstal achter te laten. Heb meteen politie gebeld en die zijn gekomen. Helaas natuurlijk vergeten om te kijken naar een kenteken. Schijnen bekende te zijn van de politie, alleen hadden ze nog nooit een melding gehad dat ze interesse hebben in paarden. Ze hebben melding gemaakt en er is in de week erop extra gesurveilleerd door de politie. Mijn tinker heb ik verhuisd van een buitenstal (zonder slot) naar de binnenstal (waar de deuren s nachts op slot gaan), dit op advies van de politie. Dit omdat ze duidelijk vermeld hadden dat ze haar 's avonds zouden komen halen. Vorige week kwam ik toevallig de agent tegen die op de melding afgekomen was, en die gaf ook aan dat ze niet meer gezien waren in de buurt en er tevens geen nieuwe meldingen binnen waren gekomen. Ik heb mijn paard nu maar weer verhuisd naar haar oude buitenstal. Die Ieren boden trouwens een idioot bedrag van Eur 10.000,-. Gelukkig zijn ze bij mij dus niet teruggekomen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:03

Paintless schreef:
je moet roemenen altijd in de gaten houden.

:=

Dat is wel eh.. heel erg.. kortzichtig.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:07

klopt. ben ik ook. :j

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:52

Amaliajulia, bah, vervelend verhaal! In welke regio was dat? Trouwens wel fijn dat de politie je serieus nam en er werk van ging maken! :)

Elsje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:00

Regio Hoofddorp, ze namen het heel erg serieus was ik ook erg blij mee.

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:01

bahbah ik zit er nu ook over te denken om bij mijn verzorgtinker een slot op de wei te maken. de wei waarin zij staat is erg afgelegen en je kunt er makkelijk bij komen. gelukkig is ze gewoon zwart, dus misschien willen die ensen haar dan minder graag, ik hoop het :=

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:07

nou ik denk als ze je paard graag willen hebbe, dat ze dan gewoon de draadjes wel doorknippen :j

edit; aangezien ik even in je profiel had gekeken, en het is wel een poepie ! <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:08

Was pas nog een topic over eenkennige paarden en mensen die zich afvroegen waarom sommige mensen daar zo blij mee zijn.. Nou, hierom dus := Ben heel blij dan mn tink niet zomaar iedereen vertrouwt.
Ik heb wel een slot op de wei, maarja ze komen er toch wel doorheen als ze willen.. Een aantal meter verderop worden hier regelmatig geitjes en kippen gestolen, ik hoop dat we snel verhuizen want ik vind het ook maar niks.. Struikje uittrekken, draad doorknippen, en ze kunnen ze zo inladen..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:11

Hier kunnen ze gelukkig niet zomaar bij de paarden in het land komen.. Voordeel van sloten rondom de weides en 1 hek die je pas open kan voordat je onze boze honden en stier bent gepasseerd.. :Y) En Amy is ook heel eenkennig en stapt voor geen goud de trailer op.. Fijne gedachte toch wel!

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 15:11

die van mij zou met ingang van 27 april het land op gaan. alleen bij dat land is geen toezicht..dus nee, mijn tink blijft thuis.dan maar extra kuil en grazen langs de weg...
mijn tink is ook eenkennig en volgt mij waar ik ook ga en sta...hihi ben daar ook wel blij mee

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:13

nou, ik denk niet dat die mensen het heel veel uittmaken dat je paard eenkennig is :=
als ze al het lef hebben om het paard te stelen etc, zullen ze ook geen hard feelings hebben over gebruik van de zweep

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:13

Ach, wanneer je die van mij met zweep behandeld slaat ze je zo knock out.. :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:15

Hier ook hoor :=
Als je met een zweep of met een harde hand aankomt dan draait meneer zich om en haalt uit of maakt dat ie weg komt. Sleept zonder met de ogen te knipperen twee volwassen mannen aan t halster mee (ja, al meegemaakt :Y) )

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:17

Maandag hadden wij alle paarden buiten in de weide

Genieten in zonnetje

Waren 2 mannen op een fiets die afstapte en naar onze paarden toe gingen

Wij hebben Friezen en KWPN en Arabier

De mannen hadden vooral kijk op de friezen

Toen ik na die mensen toe liep fietsen ze verder na paar bomen/ struiken en sneden paar takjes van af

Voordat ik er was waren ze al weg

Paarden zaten ook iets te eten en zijn voor vreemden normaal een kennig maar nu niet

Gaat zo snel toen ze mij zagen fietsen ze gauw weg en die takjes vond ik ook al raar

Waren 2 mannen in zwart gekleed vrij fors porstuur

Wij wonen in friesland dokkum

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 15:46

hmm vaag die mannen bij mijn paard was de ene man ongveer 1.80 groot postuur zwart haar.
en de man die naar mij toe liep had zwart haar was idd roemeen en hij had fors postuur

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:56

mannen waren rond 19 uur avonds

hekken zit nu sterk slot op

en we gaan camera,s plaatsen in de weidegang en in stal

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:06

jeeeetje.... hoe k*t is dat zeg.... voor jou wand jij zal wel gigaaa geschrokken zijn... en voor je paard (waar ik je overigens wel 110%gelijk in geef) maar dat ze het land niet op kan.... :(

hopen dat ze weg blijven! krijg er nual de kriebels van :oo

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:39

Goed opletten hier in de buurt dus. Gister werd stalgenootje ook gebelt, die vertelde gelijk dat een paard was gejat in Leidschendam. Ook zo dichtbij! Maar die hadden ze terug gevonden door de chip gelukkig.
Vanuit hier ook al de gedachte om een cam op te hangen. Niet eens alleen vanwege dit hoor.

Ik heb een vrij brede draver, dus ik hoop dat ze daar geen interesse in hebben, die op hol slaat als ze heel erg van streek is en degene reageerd verkeerd, of iemand die veel/hard zal slaan, lekker gevoelig beest heb ik ook :')
Dus denk dat ze die ook de trailer niet in krijgen haha. Laten we hopen dat ze gauw gepakt worden. :\

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:49

Suus, Waar in Leidschendam was dat paard gestolen?