Heb ze ook gehad toen hij beleerd werd voor de kar. Smitjes aan laten meten omdat die greute peutjes niet overal in passen. Nu had/heeft Kit best een net maatje eigenlijk.
1 x met rijden vloog de schoen voorbij (ja ze zaten goed vast).
1 x was er een ministeentje ingekomen, gruzeldingetje maar dat is niet prettig voor je paardje.
Soms in een gekke bui kreeg hij het namelijk voor elkaar om die kliksluiting los te krijgen...hij is niet de rustigste op 4 benen..
1 x met een menrit van 20 aanspanningen door de binnenstad verloren we 1 schoen bij het afgaan van een taluud (?). Wij reden als bijna achterste en dat is niet prettig als je dan moet stoppen om tussen de bomen door een afgevallen hoefschoen weer aan moet trekken midden in het verkeer met een paard wat niet meer wil wachten omdat hij tever van de rest af gaat komen.
Ik vond het te gevaarlijk worden en heb ze allemaal maar afgehaald en aan de kant gegooid toen ik thuis kwam.
Via de achterkant komt er zand in (wij wonen in een duingebied) en dan hoopt dat zich op IN de schoen, ga maar na.
Hoefmechanisme bewoog wel goed mee omdat het rubber is wat je allerlei kanten op kan buigen.
Aan het aanmeten kan het niet gelegen hebben want Klaus gaf nog een compliment over de braafheid van mijn toen jonge hengst, zo netjes stilstaan en heel braaf met alles opplakken en inpakken.
Helaas een illusie armer.
Voor mijn 16 jarige paintmerrie zit ik overigens wel te denken aan die cavalors van een stukje hierboven, gaaf usa printje ofzo
. Maar of die er ooit gaan komen..heb het er al een paar jaar over maar heb ze nog steeds niet besteld, mede door mijn ervaring met die Smitjes.