Citaat:
Hallo bokkers,
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kwam niet terecht bij wat ik graag wou zien.
Ik ben op zoek naar foto's/ervaringen/verhalen over tinkers die western worden bereden.
Alles is welkom! Van het beleren tot western, tot het recreatief western, tot tinkers in de western sport.
Foto s.v.p. in links, ik weet niet of het mag?
Ik heb dit topic geopend omdat ik een bijna 3 jarige Irish Cob heb en nog niet zeker weet welke richting ik op wil.
Ik wil de leuke en minder leuke ervaringen weten over het western rijden met deze grote stoere paarden.
En waarom hebben jullie ervoor gekozen?
Vind jou paard het leuker/fijner dan de engelse stijl?
met geronimo is het idd een ander verhaal heeft eerst dressuur gelopen daarna western overgestapt dit was voor hem erg moeilijk had ik het idee...omdat geronimo meteen aan de teugel begint te lopen zonder eigenlijk dat je wat deed.
steeds meer werd hij met losse teugel gereden maar hij bleef heel erg in de krul lopen dit is dan ook erg moeilijk om eruit te krijgen bij hem want soms doet hij het nog.
verder heb ik zelf 26 jaar dressuur gereden maar ik zweer bij western mede doordat het veel relexter rijden is.....
mijn nieuwe hengst Brucè ga ik dan ook op zeker western beleren.....
ik vind het ook veel vriendelijker dan dressuur...de meeste vragen wat is het verschil.
heb je ooit een paard in de wei een prirrewetje (of hoe je dat ook schrijft ) zien draaien vraag ik dan wel eens.
wil niemand voor het hoofd stoten hoor zeer zeker kan nog steeds genieten van dressuur.
en zo een keer in de maand stap ik wel eens op vriendin der paard om ff te voelen hoe het ook alweer was.
heb alleen foto van dressuur toen. ja schandalig sorry...
en meer plezier idd in het werk je merkt het aan heel het paard. oww en ik ook lol