[TI] Is hij nou gewoon niet verkoopbaar of is het een slechte...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:55

toot schreef:
ik heb mijn paardje nu een week op bokt staan en ik word overspoeld met reacties. misschien ligt het aan de leeftijd?

Maar misschien komt dat ook wel door jou onwijs lage prijs ;)

Nuage

Re: Is hij nou gewoon niet verkoopbaar of is het een slechte...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:11

Als je het je kunt veroorloven zou ik wachten tot hij 2,5 is. Dus nog een jaartje wachten. Dan kun je ook de recreatieruiters aanspreken namelijk. Jonge hengsten verkopen is echt moeilijk.
Ben wel benieuwd wat je vraagprijs is?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:13

misschien als je hem op marktplaats zet
dan moet je wel goed kijken waar hij terecht komt

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:18

@Nuage: Het veroorloven is dus het grote probleem :D Ongeveer een half jaar moet lukken, maar een jaar is wel lang. Ik heb natuurlijk Anouk ook nog in pension staan, en met twee paarden wordt het dan financieel erg krap. Anders had ik hem ook zeker wel gehouden. Op marktplaats heb ik bieden vanaf 1.900 euro ingesteld, dat mag iedereen wel weten ;)

@melizz13: Hij staat al op mp. Zie mn onderschrift ;)

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:24

Je zou het op de www.dhd-24.de kunnen proberen ,een duitse marktplaats .
Ik heb er een 2jarige hengst en jaarlingmerrie op verkocht .Op de nederlandse marktplaats ,kreeg ik weinig reacties en die ik kreeg was dat ze de prijs te hoog vinden .

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:49

Ik heb mijn tinkerhengst ook al vanaf hij 4 maanden oud is te koop staan, hij wordt over een maand een jaar, en nee, niet eens een serieus mailtje.. terwijl ik het zelf een plaatje vind en zeer zwaar gebouwd.

Gelukkig "hoeft" Jay niet weg en gaan zijn balletjes er gewoon lekker af binnenkort.. en dan blijft hij hier..

De tijd is gewoon slecht nu..

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:54

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik bied mijn mini shetlander al 2 maanden aan. Hij mag voor niks opgehaald worden, maar niemand die hem wil hebben helaas. Heel sneu want hij staat nu al 2 maanden alleen en ik woon op kamers. Ik volg dit topic dus even. :)

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:01

Ik denk dat een combinatie van factoren is waardoor je paard (nog) niet verkoopt.

Ten eerste is het het seizoen er niet voor.
Mensen willen in de vrieskou en in weer en wind niet graag beginnen met een nieuw paard. In de lente en zomer is het langer licht, heb je geen binnenbak nodig om aan de slag te gaan en kunnen de paarden de wei in. Veel mensen hebben hun paard 's winters (meer) binnen staan en dat kost weer meer aan stalling en voer.

Ten tweede willen mensen in deze krappe tijden 'meer' voor hun geld.
Er is heel veel aanbod en de kopers zijn extra kritisch. Als ze kunnen kiezen tussen een ingereden, braaf paard en een jonkie waar ze nog veel tijd en geld in moeten steken om hem rijklaar te maken, zullen ze eerder de eerste optie kiezen.
Kijk maar eens bij EA Gezocht: Paarden en Pony's. Bijna allemaal zoeken ze een überbraaf en bomproof paard. Het type opstijgen-en-weg-rijden.

Ik denk dat zodra het lente wordt je veel meer reacties zult krijgen.

@cijsalover: vaak nemen mensen advertenties waarin een pony gratis wordt aangeboden niet echt serieus. Er wordt wantrouwig naar gekeken, want als ie gratis is 'zal er wel iets mis mee zijn'.
Misschien kun je een schappelijk prijsje maken, misschien dat je dan wat meer reacties krijgt? ;)

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:16

Cyrilletje schreef:
@cijsalover: vaak nemen mensen advertenties waarin een pony gratis wordt aangeboden niet echt serieus. Er wordt wantrouwig naar gekeken, want als ie gratis is 'zal er wel iets mis mee zijn'.
Misschien kun je een schappelijk prijsje maken, misschien dat je dan wat meer reacties krijgt? ;)

Ja, daar dachten wij ook wel aan inderdaad. Het punt is dat ie echt weg moet en we er in principe niks voor hoeven, dus dan hoop je dat het door hem gratis aan te bieden iemand over de drempel trekt. Maar dat kan ook tegen werken inderdaad, daar heb je gelijk in. :)

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:27

@cijsalover: staat nu net een advertentie op van iemand die een shet zoekt..

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:31

nouksjens schreef:
@cijsalover: staat nu net een advertentie op van iemand die een shet zoekt..

Top, bedankt voor de tip! :)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:27

@aricia: Dat is zeker een goed idee om hem ook op de duitse marktplaats te zetten. Helaas kan ik echt bijna geen woord duits :P

@Danae: Jeetje dan staat Jay ook inderdaad lang te koop! Gelukkig kan je hem zelf nog aanhouden. Die luxe heb ik helaas niet...

@cijsalover: Ik hoop dat je je shet een goed tehuis krijgt! Er zal ook vast wel iemand voor hem komen, net zoals ik hoop dat er iemand voor mijn hengstje komt ;)

@Cyrilletje: Je hebt helemaal gelijk hoor, dat het de tijd niet is, en dat is dan eigenlijk ook de reden dat hij eind april opgehaald mag worden. Dan zou hij in ieder geval lekker de wei op kunnen en kunnen ze ook wat met hem doen. Ook waar dat veel mensen een al ingereden paard willen kopen, maar er zijn ook mensen (waaronder ik toendertijd) die een wat jonger paardje willen waar ze mee aan de slag kunnen en later in kunnen rijden. Voor alle soorten paarden moet er toch iemand zijn :D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:00

Het is gewoon een rottijd, en de markt is niet meer zoals 2 jaar geleden.

Ik heb mijn hengstveulen met een maand of 4 voor 1000,- verkocht. Belachelijke prijs noemde velen het.
Nu zie ik mensen die met hun hengstveulen blijven zitten, en hem als jaarling (naarling :o ) voor 1000,- niet verkocht krijgen..
Ik ben blij dat de mijne optijd verkocht is, want wij hadden hem als jaarling echt niet aan kunnen houden :n

Ik vind Rino erg leuk. Zou idd ook de behaalde titels van zijn ouders erbij zetten :j
Vind het persoonlijk ook wel een hoge prijs, maar het blijft wat de gek ervoor geeft ;) en hij heeft natuurlijk zijn kleurtje mee en zijn ouders met hun behaalde titels.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:29

Ja, we hebben de "luxe" dat Jay inderdaad niet weg hoeft, we hebben zelfs binnenkort nog een plaatsje over hier.. 1 van mijn merries moet helaas ingeslapen gaan worden, we hebben de winter uit kunnen zingen met haar, maar vrees voor de komende maanden met de pollen en haar allergieen. Dus er valt er waarschijnlijk weer eentje weg en als Jay ook nog weg gaat, heb ik alleen moeders nog over..

Dus loop toch te twijfelen of we Jay niet gewoon lekker hier houden totdat hij een grote knul is in ieder geval, zonder ballen dan wel. En dan kijken wat hij doet onder het zadel.. Het is alleen jammer dat ik dan niet meer kan fokken, ik had graag een merrie gehad erbij.. Zita wordt een dagje ouder en wil haar niet nog eens opzadelen met een vervelende dracht..

Krijg ook steeds meer moeite naar gelang ik hem langer hier heb om er afstand van te doen.. Als ze nog zo klein zijn hou ik wat afstand als ik weet dat het weer verkocht gaat worden, maar we hebben hem nu bijna een jaar en dan heb je er toch iets mee..

Ach, het voorjaar breekt weer aan, mensen gaan dan toch wat gerichter zoeken, het komt vast allemaal wel goed met de verkoop van jullie paardjes..

Ik weet nog niet wat ik met Jay ga doen.. hij staat wel te koop, maar advertentie loopt binnenkort weer af, en dan hou ik het maar even voor gezien..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:23

Ik denk ook dat het een combinatie van factoren is. De markt is én verzadigd én de economie is gewoon niet goed op dit moment. Mensen kopen minder snel een paard, en als ze voor dezelfde prijs een Tinkerjaarling of een ingereden ander leuk paardje kunnen krijgen..

Daarnaast weet ik niet of zijn kleur wel meewerkt. Het moet je aanspreken, het is niet een kleur die mensen bij een Tinker verwachten of zelfs willen.

Titels van ouders zeggen mij persoonlijk weinig. Ik zie op je MP ook de foto's van de ouders (alleen één met Anouk) er niet bij staan. Eventuele kopers hebben dus weinig referentiemateriaal, dat moeten ze er dan zelf bij zoeken. Meeste kopers zijn lui, die willen in één opslag zien hoe of wat.

Het feit dat hij nog hengst is werkt denk ik ook niet mee. Persoonlijk vind ik hem niet dermate leuk/goed dat hij ook een echte aanwinst is voor de fokkerij. En zoals gezegd is, de meeste mensen willen er mee de recreatie of sport in, die zoeken geen hengst.

Het is zeker een leuk diertje, maar ik merk dat je hem vooral verdedigd. Probeer ook eens objectief naar hem te kijken, en naar je advertentie.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:34

Helaas zal je geduld moeten hebben daar wat de meeste al zeggen de markt is te groot en mensen kunnen kiezen en een jaarling kost immers alleen maar geld. Weet dit uit ervaring heb een jaarling (manno gekocht 1000 euro) en een tweejarige zelf gefokt en als je de vraagprijs verlaagd of wijzigd naar bieden dan heb je denk ik meer kans
susces met de verkoop

anniekw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:37

Plaats hem eens op http://www.allhorses.nl
Dat kan goed helpen aangezien daar gemiddeld 10.000 zoekopdrachten per maand worden gedaan...

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:15

er zijn zoveel dingen die meespelen.. de crisis, het jaargetij, een hengst en van zijn kleur moet je houden..
ik zou hetzelfde doen als wat esmee zegt, even jaar laten staan, ballen eraf en dan nog eens proberen.
voor nu vind ik de prijs te hoog

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:58

Wat Dees zegt is een waarheid als een koe.
Vooral de wintermaanden met februari als slechtste maand in de handel.
In maart komt de kinderbijslag weer en vanaf eind mei het vakantiegeld, samen met het mooie weer.

Maar één advies.

Zorg voor goede foto's op de verkoop advertentie.

Dan wordt je gevonden door de koper.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:25

mijn ervaring is idd eind maart tm end juli, dan kan ik ze allemaal zonder problemen kwijt. mensen investeren bv hun vakantiegeld in een paard en gaan niet op vakantie, augustus en septbember wilt ook nog wel,maar alwel dat ze wat langer te koop staan. vanaf oktober wilt iedereen ze voor een habbekrats ivm de stallingskosten

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:19

Kinderbijslag is pas in April Ariebren hahahahaha

Ik denk dat de prijs voor deze jaarling te hoog is gezien eht aanbod van het moment en de vraag, en inderdaad zijn kleur moet je maar net aanspreken...

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:23

Het blijft soms moeilijk een paard te kopen...
Ik vindt hem te duur en ben niet onder de indruk van hem maar tja das persoonlijk!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:43

ik vind hem niet te duur
maar de tijd van het jaar is nu slecht

ik zou idd ook de premies van de ouders erbij zetten
en zorgen voor mooie aansprekende foto's

verder vind ik zijn kleur misschien wel datgene waarom mensen niet voor hem vallen, maar er zullen zeker wel liefhebbers zijn voor iets "bijzonders"
heb je al eens naar het buitenland geadverteerd?

CrisTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:56

Als ik over 5 dagen die hoofdprijs in de loterij win kom ik 'm direct halen hoor Angelique ;)

Helaas hebben we al een overschot paardjes op het moment..... Die 5e doet niet alleen de emmer overstromen, denk dattie een tsunami veroorzaakt :D

Voor mensen die geïnteresseerd zijn, tis echt een ontzettende leukerd................ Niet zeuren, niet wachten, kopen !!

koko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:54

hoi,
Ik vind de prijs normaal hoor! Je bent nu alleen afhankelijk van een beperkte doelgroep.
Mensen zijn op zoek naar iets wat bij hun past.... er komt vanzelf iemand voor deze knapperd hoor. Mooie bloedlijn trouwens!!! En door de viezigheid moet je nu maar heen kijken!!!
Wij hebben bijv. een merrie en daarom zou ik nooit een hengstje kopen.... of hij moet dan snel geruind worden! maar mijn voorkeur zou het dan niet hebben.
Er komt vanzelf iemand die serieus is! Gewoon op meerdere sites aanbieden! Misschien in de advertentie de nadruk op zijn karakter leggen! Spreekt vaak ook aan!

Succes!!!