[TI] En.. Welke hengst word de gelukkige dit jaar voor je merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:58

snowdon schreef:
Die kost inderdaad wel wat en zeker als je niet van het kleurtje houdt hahahah :+

haha ja ik hou dus nou weer wel van dat kleurtje
maar dan wel t liefst in de effen versie dan toont het zich mooier vind ik

normaal ben ik altijd voor bont maar bij de apparte kleurtjes vind ik effen vaak mooier

frenia

Re: En.. Welke hengst word de gelukkige dit jaar voor je merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:07

hier gaat

Dorina naar Stonewall Norbert toe
Angel bij Cillbarra Curran
voor Tink zit ik nog in twijfel, maar als The Welsh Tornado me in het echt ook aanstaat, is dat een dikke kanshebber

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:14

ALS Mira gedekt wordt dan is het weer door Drum.
Over Binti ben ik in twijfel, ze wordt 3 jr, dus 't kan, maar ja, wie.... eerst eind maart maar eens wat ICS hengsten gaan bekijken. Aan de andere kant heb ik nog jaaaaaaaaaaaaaren de tijd om haar te laten dekken, dus wie weet wacht ik met haar nog wel even.
Grote droom is wel beide dames tegelijk een veulentje te laten krijgen, zodat die samen kunnen spelen.

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:25

leuk al die hengsten keuzes weer :)

Ik vind Rob Roy ook erg bij Chay passen Snowdon!

Anouk gaat waarschijnlijk daten met The Welsh Tornado! :9 (maar die gaan we eerst even in het eggie zien :D ) En ben zeker nieuwsgierig naar zijn 10 nakomelingen dit jaar!
Laatst bijgewerkt door puur op 10-02-10 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:31

Ik denk 90 % zeker ;-) dat ik dit jaar oversla, heb zo'n zelfde grote droom als KMD hierboven ...
Keeva wordt niet meer 2 jaar achter elkaar gedekt, Kyara zou kunnen maar wie ?

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:03

Ik wil even zien hoe loesje de bevalling doet en wat voor veulen eruit komt en als ik nog een veulen wil dan zal ik zo wie zo een jaar overslaan!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:33

Bonita wordt wel weer gedekt, dit jaar is ze door Ryon gedekt, en ben benieuwd wat eruit rolt.
Zit eraan te denken om nog een keer met Jordy te dekken, vond Jayden wel een leukerd (ondanks dat effen kleurtje ;) )
Wil haar wel jaarlijks laten dekken, (mits ze niet in gaat leveren), omdat ze nu goed vruchtbaar is. Ben bang dat als ze een jaar leeg is, dat ze weer lastig drachtig te krijgen is..

Voor Kytha is het lastiger. Vanwege haar kleine maat wil ik er een niet al te grote hengst op zetten. Ze is nogal klein en zwaar van bouw, en ik heb dat eerder meegemaakt en dat gaf veel problemen met bevallen.
Nu kan dat reuze meevallen bij Kyths, maar ben toch voorzichtiger geworden. Zit te denken aan The Welsh Tornado :D homozygoot en onder de 1.50. En verder denk ik dat dat best een leuke combi is..

En dan Benthe; die is momenteel al aan de schrale kant (hoewel ze al aardig opknapt). Vrees dat ze met een veulen aan de voet helemaal in gaat leveren. Dus die blijft een jaartje leeg denk ik..

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:37

welsh tornado zou ik dan inderdaad ook een mooie optie vinden!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:42

Die Welsh Tornado krijgt het druk als ik het zo hoor :+

Ik weet dus ook niet of ik Fagan wel zou dekken dit jaar. Ze is pas 4 en dit wordt haar 2e veulen al. Een jaar rust zou het beste zijn, alleen dan zit ik een beetje met Maddox.

Mijn voorkeur is sowieso KI omdat ik mijn merries liever nooit meer naar een hengstenhouder breng. Maar ik heb ook een eigen gefokte hengst waar ik toch ook heel graag gebruik van wil maken en dan zal ik erheen moeten ;)

Ik wacht eerst de keuring van het ICS en de bevalling af en dan zie ik wel verder.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:00

Je bedoelt Nuadhu voor Fagan?

Cecile krijgt het idd druk als je het zo leest haha, maar meestal roepen heel veel mensen iets en doen maar weinigen het ook echt.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:01

Ja Leon dat is een combi die ik zou overwegen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:03

Dat zou wel een mooie combi gevoelsmatig zijn voor je ja :j

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:04

Wij houden het dit jaar bij onze eigen jonge hengsten. Lorcan wordt dit jaar al pappie ( met Phelin) en mag nu Sabia dekken. Connor mag het proberen bij Rosie en Sherman, (als hij het snapt, hij is niet de snelste), bij Nyla en misschien Kayliegh.
Lorcan gaat in maart op voor zijn dek licentie en de andere twee in augustus als alles goed is.

de dames en heren vind je op http://www.gypsygiants.com

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:06

snowdon schreef:
Cecile krijgt het idd druk als je het zo leest haha, maar meestal roepen heel veel mensen iets en doen maar weinigen het ook echt.

dat is idd ook zo. Bij mij is het ook nog maar gewoon een gedachtespinsel, ben het aanbod gewoon nog aan het bekijken. En wie weet wat voor leuks er nog op de HK goedgekeurd wordt :)
Moet ook nog een chauffeur zo gek vinden om haar naar Haaften te brengen ;) dus ik pin me nergens op vast.
Maar The Welsh Tornado lijkt me wel leuk voor Kytha :j

Esme; zou idd wel bijzonder zijn :j

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:08

Zou wel interessant zijn om de merries die interesse in TWT hebben even te vergelijken met hem, qua DNA ;)

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:09

snowdon schreef:

Inderdaad moet ik nog maar bekijken of ik tegen die tijd verder wil en mocht het zo zijn dan zal ik zeer zeker aan deze kanjer denken!!!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:10

snowdon schreef:

Ja, dat zie je vaak, dat zie je ook al gebeuren als mensen zo aan het begin van het dekseizoen informatie opvragen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:12

Dit jaar geen dekking voor de merries.

We verwachten dit jaar 2 veulens, 1 van RobRoy en 1 van Thunder

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:16

Hier dit jaar ook geen dekking voor Djana en Babsje...
Alhoewel het erg verleidelijk is met al die knappe (nieuwe) hengsten.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:17

Ow ik ben echt benieuwd naar Lorcan in het echt!

gypsygiants schreef:
Wij houden het dit jaar bij onze eigen jonge hengsten. Lorcan wordt dit jaar al pappie ( met Phelin) en mag nu Sabia dekken. Connor mag het proberen bij Rosie en Sherman, (als hij het snapt, hij is niet de snelste), bij Nyla en misschien Kayliegh.
Lorcan gaat in maart op voor zijn dek licentie en de andere twee in augustus als alles goed is.

de dames en heren vind je op http://www.gypsygiants.com

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:27

Gevoelsmatig een mooie combi zeker, maar het moet ook passen bij elkaar. Dat wil ik nog even bekijken. Daarbij moet ik nadenken over het resultaat, of ik dat veulen dan wil houden of verkopen. En of het dan nog interessant is als het een zwarte hengst is. Zo bekijk ik vaak combi's :+ Verkoopt het veulen ook als het een zwarte hengst is? Nee? Niet doen dan :P

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:36

Ja daarom zei ik ook gevoelsmatig, verder nog niets over te zeggen in dit stadium natuurlijk.

Hier idem met Chayenne x Himesh, zou ik heel leuk vinden. Maar eerst maar eens verder bezien :j

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:39

Over zwarte hengsten gesproken; viel me afgelopen jaar op dat er juist mensen zijn die een effen hengstveulen zoeken :)
Vandaar dat ik best nog eens Jordy op Bonita durf te zetten. Want het veulen is toch voor de verkoop, en dan moet er wel animo voor zijn..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:40

Ja het is ook maar een grap hoor Kytha ;) Vreemd genoeg heb ik zelf nog nooit een zwarte hengst gefokt... maar dat was vroeger altijd mijn angstbeeld hahaha ondertussen allang niet meer.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:43

haha, oke :+

Ach, als je effen op effen zet kan je je er al mentaal op voorbereiden.. 8-)
Bij Grainey keek ik wel een beetje op m'n neus met een effen hengst :P maar ach, dat effen heeft ook wel wat :j