Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Morhwen schreef:Heb ik 6 jaar geleden dan een 'koopje' gehad? Er worden prijzen hier prijzen voor veulens genoemd waarvan ik de helft voor mijn (toen 12 jarige) merrie heb betaald. Ze moet nog maar even meegaan...
stef schreef:Ik vind je reactie een beetje gepikeerd overkomen eye4cobs, en dat is zeer zeker mijn bedoeling niet. Ik probeer alleen te begrijpen waarom recreatie paarden met over het algemeen niet meer dan 2 generaties in het stamboek zo achterlijk veel op moeten brengen.
Zoals eerder aangegeven: Aan een haflinger of fjord (vergelijkbaar ras qua gewicht en behoeften) ben je hetzelfde kwijt en mag je in je handjes klappen als je 500 euro voor een hengstveulen krijgt. Dus waar zit dat verschil dan?
kebie schreef:Ik verbaas me hier ook erg over de prijzen. Want als dit zo is, ga ik gelijk tinkers fokken.
Dekgeld ligt tussen de 300 en 500 euro voor een hengst die vaak niet eens in de sport heeft gelopen. En dan 2000 euro beuren voor een merrieveulen
kebie schreef:Ik verbaas me hier ook erg over de prijzen. Want als dit zo is, ga ik gelijk tinkers fokken.
Dekgeld ligt tussen de 300 en 500 euro voor een hengst die vaak niet eens in de sport heeft gelopen. En dan 2000 euro beuren voor een merrieveulen
stef schreef:dMaar Giianna, waarom moet een tinker dan meer kosten dan een fjord of haflinger (als voorbeeld).
Voor een goed paard een goede prijs? Ik vind ze schreeuwend duur voor een recreatiepaard met matige afstamming (in de zin van aantal generaties).
Voor het geld van 1 tinker kan ik 2 of 3 haflingers kopen, met als enig verschil (in mijn ogen) dat ze niet bont zijn en geen sokken hebben. In onderhoudt kosten ze evenveel, dus daar zit het niet in
Giianna schreef:En dan vergeet je hoeveel tinker eten.. Bij ons onbeperkt hooi. Brok dan wat minder.
Stallen moeten ook vaker gemest en weer opgestrooid, want een tinker legt wel een paar kilo per nacht.
Zijn allemaal kleine dingetjes.. En dan natuurlijk gewoon het onderhoud van de merries en hengst he (entingen, kappen, dierenarts)..