[TI] Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:40

Tirzah is soms gewoon heel stout, omdat ze zo eigenwijs is...

Een maand of wat geleden reden we zonder zadel over het pad en ging ze gewoon liggen, midden op het pad! Onder het lopen bedacht ze dat ze liever op de grond lag, dus PLOF lag in eens mijn pony daar! Het meisje met wie ik uit rijden was kwam niet meer bij en ikzelf natuurlijk ook niet.

Verder rent ze wel eens terug naar huis als iets haar niet bevalt. Bijvoorbeeld als we langs een nieuw hoopje zand moeten dat ze niet vertrouwt, dan draait ze zich om en rent terug en dan is ze haast niet meer te houden. Vreselijk irritant natuurlijk (vooral midden op een druk kruispunt!!!) maar toch wel heel erg Tirzah...

Of in de bak rijden als ze geen zin heeft... Dan probeert ze steeds opnieuw naar de uitgang te rennen. Helaas ben ik net zo eigenwijs en ga ik door met voltes aan de andere kant rijden tot ze niet meer naar de deur rent, maar dat kan rustig een half uur tot een uur duren.

Met andere woorden heb ik een superlief paard, maar alleen als ze daar zelf zin in heeft :D

Jotjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:44

LecyTinker schreef:
Jotjahh schreef:
Mijn tinker vind het altijd reuze leuk om als ik eraan kom, mijn kant op te komen draven echt zo van 'hé vriendin! jij hier?',
Vervolgens netjes stil te staan en als je dan 3 meter van haar af bent (en denkt dat je haar hebt) lekker ff weg te sjokken. En als jij dan harder gaat lopen gaat zij ook net ff een tandje harder! Na een half uur kijkt ze aan met die blik van 'ahh t is toch best zielig' En blijft ze op haar plek, maar eerst moet ik het hele weiland over strompelen! haha het boefje, maar echt een schat !
en ontzettend goed voor je conditie! ;)

Je eerste bericht?!!!!!

hahaha, dus jij hebt je personal hometrainer?

Ja ben nog aan het uitvogelen hoe t allemaal werkt...
Maar inderdaad geeft ze me wel een goede warming up ;) hahaha...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 17:19

Mijn vorige tinker was een geval apart, die hield zo van haar buitenritten dat ik haar nooit naar huis gereden kreeg. Van huis, perfect, 3 uur rijden, perfect, naar huis, NO WAY !!! Moest vaak de laatste kilometer te voet doen, want zodra we de weg naar huis insloegen dan ging het fout. Mevrouw hield van haar buitenritten. Misschien omdat ik een softie ben en vaak meer een rondkijk toch deed, was bijna altijd met lange teugel en zeer relaxt en wanneer er een stuk was om te crossen dan mocht ze doen wat ze wou.

Dat was een raar paard, maar een betere dan haar ga ik nooit meer vinden. Nu is ze een fokmerrie op een grote tinkerstal in belgie.

Ze liep ook altijd net ergens te dicht langs, maar dat is gewoon een uitgekookt-paard trucje, niet bepaald tinker alleen.

Maar ontdanks al die rare uitspattingen blijven het wel onwijs leuke dieren die tinkers, vraag me alleen af...
vergeven we ze alles omdat ze er zo leuk uitzien en stinkers zijn?

@junia, ik zou jou tinker wel eens willen ontmoeten, want dat is pas een gevoel voor humor die jou tinker heeft.

Junia

Re: Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:34

Ja ik lach me iedere dag helemaal rot met haar! Ze is super lief maar nooit saai :D

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:21

Junia schreef:
Ja ik lach me iedere dag helemaal rot met haar! Ze is super lief maar nooit saai :D

Haha ,dochterlief is al net zo ,de schat ! :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:44

Wat denk je van mijn nek kraken??
Ik had al langere tijd last van mijn nek, nadat ik een keer een klein ongelukje had gehad.
Terwijl ik Janus zijn hoofd/hals sta te poetsen, komt er iemand met eten voorbij. Meneer moest natuurlijk het eten in beeld houden en had daar nogal haast bij. Op zijn tinkers ( lomp :( ) ging zijn hoofd opzij, knalde met zijn hoofd tegen mijn hoofd, waardoor mijn nek een enorme klap maakte. Ik voelde en hoorde het kraken. Ik dacht nog: verdorie wéér mijn nek, en die doet al zo zeer! Maar vrij snel daarna voelde ik dat mijn nek níet meer zeer deed!! Janus had mijn nek weer de goede kant opgekraakt.
Dus als iemand nog een manueel therapeut zoekt hihi ik heb er eentje :o en hij doet het voor niks.... eh.... nou vooruit,... voor een lekkere wortel :D

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:15

Haha dat is ook een manier ja :)

Ik herken wel dingen hier, die van mij roert ook graag in dingen (vooral water). Slaat graag dingen om, walst graag tegen mens en dier aan (gelukkig niet zo tegen mij).
Van de zomer was hij een weekje mee op vakantie in Limburg (Belgisch deel). Met buitenrijden sprong hij tot 2x toe van het ruiterpad af de DICHTBEGROEIDE BOSJES in !!!!! Waarom?!! denk je dan. Maar kan er wel enorm om lachen :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:56

Gillian heeft er een handje naar om...
als we op concours gaan,
s'morgen vroeg terwijl mijn ogen nog dicht zijn van de slaap,
telkens mij van het krukje af te trekken/duwen...
gaat als volgt...
baasje staat te vlechten,
paardje doet geleidelijk een paar stappen van het krukje weg...
baasje zucht en zet het krukje weer naast het paard...
paardje denkt jah daag...
dus doet weer een paar passen op zij...
baasje zucht weer en zet het krukje alweer naast het paard...
paard is het zat...
neemt een enorme sprong en trekt baas met kruk en al van der plaats af...
baasje wordt boos, en zet na een paar mopperende woorden de kruk weer naast het paard...
en begint weer op nieuw met vlechten...
pff denkt het paard dat kan ook anders...
springt dus ineens naar de kruk toe...
baas en kruk weer omver...
baas wordt weer boos...

njaa moraal van het verhaal...
ik heb dus een gromm nodig om mijn paard s'morgens vroeg vast te houden :D

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:50

Teun en Nuadhu hebben er een handje van om dwars door de stroomdraden te lopen en gewoon de hoekpaal meetrekken als er niet giga veel stroom op staat.

De andere durven niet eens te ruiken aan het draad maar die twee, veels te hard en stoer :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:54

Het gebeurt wel eens dat ik 's avonds na acht of negen uur no wil rijden.. helaas heeft pablo daar hele andere ideeen over.. dan ligt ie lekker in zijn stal..
Ik heb hem nu 2x op zijn benen gekregen, maar hij is dan niet te doen tijdens het rijden.

Hij heeft zijn baasje goed afgericht.. 's avonds word er niet meer gereden..

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:57

Hihhihi leuk om te lezen allemaal! Loesje heeft alle streken die ik hier tegenkom, het onderste plukje hooi, stroom of geen stroom..... Het gras bij de buren is altijd groener :o De stal is elke ochtend enorm smerig omdat mevrouw het leuk vind om haar eigen hopen poep plat te stampen en uit te smeren door haar hele stal -O-
Lekker doen alsof je niet weet wat ik wil en lekker expres op de voeten staan als een vreemde haar mee neemt :D

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:58

Hier nog zo'n 1 Valentino.
Lomp nee hoor...
Heel de bak heeft hij al gesloopt hij loopt gewoon de houte planken door midden.
Dwars door het schrikdraad lopen om naar de wei te gaan.
Als hij naar de wei moet loopt hij eerst even alles kapot in de tuin.
O, ja als het te lang duurt voordat je naar buiten mag dan pak je je waterbak en gooi deze leeg in stal.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:59

Jacks vind poseren voor de foto heerlijk, maar moet altijd zijn tong en keer uitsteken
Afbeelding
Laatst zijn er ook foto's van hem in de sneeuw gemaakt en toen heeft hij er helemaal een potje van gemaakt.
Toen liet hij zijn tong helemaal naar buiten hangen :D :P

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:00

Haha wat een grapjes die Jack!

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:03

Dan hebben we ook nog Romy.
Een echt springtalent, sta je in de bak en je heb er geen zin in?
Dan spring je er toch uit, ga je door de draden naast de stallen en richting het bos.
Iedereen achter je aan en maar hopen dat je ergens lekkere grassprietjes tegen kom.

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:08

Haha ja die was ik nog vergeten.... Waar balkje, hoezo balkje? Springen? Waarom want als ik gewoon doorloop gaat het toch ook????

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:10

mamauba schreef:
Teun en Nuadhu hebben er een handje van om dwars door de stroomdraden te lopen en gewoon de hoekpaal meetrekken als er niet giga veel stroom op staat.

De andere durven niet eens te ruiken aan het draad maar die twee, veels te hard en stoer :D

Ah ik zie dat hij weer terug is bij zijn oude streken dus! ggggrrrr

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:13

Het zijn echt harde stoere stinkers hè???

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 07:14

tja, waar zal ik eens beginnen......

meneer wil niet langer dan een uur of 8 buiten staan...doe ik dat wel dan zorgt ie zelf wel dat ie bij zn stal komt.

hij vind het grappig om hele hindernisbanen te molestreren

tis ook heel leuk om rondjes in je stal te gaan draaien zodat vrouwtje je niet kan pakken omdat meneer geen zin heeft om eruit te gaan

zonder eerst krachtvoer gehad te hebben gaan rijden is absoluut geen optie, dan heb je een knetter sjaggo paard onder je kont

tijdens het rijden hele struiken meetrekken met je waffel schijnt ook normaal te zijn

bij het vinden ve verzorgster beslis niet ik maar hij wie het word, als hij je niet mag loopt ie gewoon bijna niet

tijdens het rijden de meest vreemde geluiden produceren om aan te geven dat lopen wel heel vermoeiend en zwaar is

als ik tijdens het rijden tegen hem zeg dat ie braaf of lief of het goed doet dan gelijk in een soort sliding stop gaat omdat hij vind dat ie dan genoeg gedaan heeft

in een groepje galloperen en na een paar minuten in een boog vd groep af galloperen richting huis omdat ie het wel ver genoeg vind

haha, mijn paard is soms te lui om te ademen maar toch houd ik heel veel van hem en kan ik vaak ook wel om zn fratsen lachen...enne...ik zou nog wel een uurtje door kunnen gaan om dingen om te noemen :D

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:59

Mijn kleine tinker heeft ook geen respect voor de stroomdraden.
Of bakranden.

Staat er geen stroom op beukt hij er doorheen.
Staat er wel stroom op gaat hij er onderdoor en ondergaat dan de stroom die hij even krijgt.

En graag springen over de bakrand heen.
En maakt niet uit hoe hoog.
Als hij zegt dat ie klaar is. (dan gooi ik wel los)
Dan springt hij erover heen.

Maar gelukkig heeft hij dat al even niet mee gedaan... :D

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:11

Mijn jaarling heeft zeker wel respect voor de stroom, de kunst is dan ook om te ontsnappen zonder het stroomdraad aan te raken, hahaha. Ik heb dit met eigen ogen gezien, volledig geconcentreerd en met uiterste precisie proberen om de stroomdraden niet aan te raken. Hij is er best goed in..
Daarnaast is met de automatische waterbak spelen ook erg leuk. Hij heeft een tijdje terug koliek gehad en moest toen na zijn herstel op stal. De stagiares sliepen in de tuinkamer die direct grenst aan meneer zijn stal en wat bleek, de automatische drinkbak maakt keileuke geluidjes als je dat staafje zo af en toe indrukt, hahaha. Hij heeft dus heerlijk de stagiares een aantal slapeloze nachten bezorgt :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:19

ik heb nog nooit een paard gezien dat zo graag van rollen en liggen in de wei houdt!
hij heeft een witte kont en gaat daar ook graag op rollen, s' ochtends ligt hij lekker te soezen tot 12.00 dan staat hij op en gaat het liefst in zn hooi in de wei liggen en tegelijk eten!
}:0

oja en hij is verschrikkelijk nieuwsgierig, als we op straat lopen draait hij bijna af op elke oprit om te kijken wat daar allemaal is :+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:31

OW haha wat een leuke dingen komen hier voorbij!

Het onderste plukje hooi ken ik ook ik leg het hooi meestal in de longeerring die gewoon eigenlijk altijd open is en dan ligt het dus door de hele ring verspreid

Maar hij doet ook het het onderste verwegste brokje in de voerbak! ik krijgt voer in zijn emmer of in z'n rode voerbak met hengsels van de BB hij gooit het altijd op de grond en da brokken liggen dan op een hoopje dan wroet hij tussen de brokken en pakt de onderste en eet die op

over de bakrand heen springen heeft hij wel gedaan als mijn zusje erop zat doet hij gelukkig niet meer

Hij heeft mega veel respect voor de draden er hoeft geen stroom op te staan maar hij stond een keer in de stal van mijn haflinger merrie
die altijd voer de deur heen kwam steigerend en die had een draadje voor de stal en mijn tinker beet erin en er stond geen stroom op ik zag het en zet er stroom op hij beet er nog een keer in :+ nou dat doet hij nooit meer whaha

maar hij is niet zo nuchter als dat er andere gaan rennen dat hij dan dom staat te kijken hij maakt er een heel circus van
achter in de weide bokken steigeren springen niets is hem te gek daarvoor laat hij zelfs zijn eten staan

Hij is wel helemaal gek op veulentjes en shetlanders mijn shetlander vind mijn tinker niet zo leuk want dan zet mijn tinker zijn hengstennek derop en rent hij als een halve zool achter mijn kleine shette beest aan (:):

In de zomer in de badkuip staan waar normaal in de winter het water in zit ik moet die okaltijd vullen want daar koel hij zijn voetten in hij vind het geweldig

als er in het bos een plas water licht maakt niet uit hoe diep hij hoeft de bodem niet eens te zijn hij springet met de 2 voorbenen er zohard in dat ik van top tot teen onder de modder zit en leuk dat hij het vind krijg hem niet uit die plas getrokken

Verder is hij heel normaal hoor :+
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 11-01-10 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:32

Mijn vz Doosje scheurt met der bolle reet tegen de stal aan. Die dan uit zijn 'voegen' breekt met nadeel dat ik palen terug moet drukken voor ik het deurtje weer open kan doen. En oooo als ik die palen terug druk dan is ze zóóóó bang!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:34

owja en ga niet met meerdere mensen naar buiten want dat overleef je niet!
hij wilt altijd vooraan lopen als er eentje wegloopt en loopt voorop galopeerd hij er als een debiel achteraan en dan rent hij tever en dan draait hij zich om en dan galoopeerd hij terug
En dan hoef ik niet proberen om hem in te houden want dan geet hij steigeren....