Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dan zou ik mijn merrie ook graag willen kruizen met een Lusitano aangezien dat ook een erg favoriet ras is van me. Veulen is dan wel voor mezelf en niet voor de verkoop. 

lange dunne pootjes met een korte dikke nek waardoor die bijna in volledige spreidstand moet om bij het gras te komen. Hij is inmiddels 5 en heeft ook een erg korte rug, waardoor hij nog niet onder het zadel is (wel geprobeert maar kreeg rugklachten.)
De moeder van mijn hengstje is het paardje van Angeliekje hierboven. Hij is best wel stevig, maar absoluut geen slome duikelaar
Voor een pittiger karakter hoef je dus echt niet in te kruissen met een ander ras, een showy tinkerhengst doet ook al veel pit doorgeven, maar het meeste komt vaak wel bij moeder weg. 

Beide rassen hebben hun charme maar ze verschillen zo ontzettend van karakter. Kan natuurlijk ook goed uitpakken, maar ik zou het er niet op wagen! 

goeroe schreef:Hmm, een kruising Tinker/Arabier zou ik niet aan beginnen.Beide rassen hebben hun charme maar ze verschillen zo ontzettend van karakter. Kan natuurlijk ook goed uitpakken, maar ik zou het er niet op wagen!