[TI] Verkopen Tinkers tegenwoordig echt zo slecht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:46

Hier geen moeite gehad met de verkoop beide veulens (2007 en 2009). Veulen van 2009 had ik zelfs 2x goed kunnen verkopen.. Dat is ook niet de reden dat Chubby nu niet drachtig is.

Nuage schreef:
Daarbij is de doelgroep van tinkerfokkers ook een doelgroep die door de financiele crisis is geraakt. Vaak de recreant uit de "middenklasse" (ik zit daar ook in dus bedoel er niks denegrerends mee) maar daar zijn ook de klappen gevallen qua baanverlies.

Helemaal mee eens..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:01

Mijn Tinkertje heeft wel een tijdje te koop gestaan in Nederland, maar ik stelde dan ook wel hoge eisen aan een nieuw baasje.

Overigens, toen ik ´m in Duitsland te koop zette, was hij in no time weg, had er wel 10 meer kunnen verkopen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:39

Mijn veulen was uiteindelijk zo verkocht. Iedereen vond het veel te weinig geld, maar ik zie nu hengstveulens voor nog minder aangeboden worden!
Zelf hebben we een paar weken geleden een nieuwe (drachtige) merrie aangekocht, en dat was ook voor een klein prijsje (in vergelijking met voorgaande jaren dan). Zie nu zelfs merrie's (goede merrie's!) voor nog geen 2000 te koop aangeboden worden. Het is dat ik de plaats en het geld niet heb ;)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:49

Ik heb toevallig een paar maanden geleden nog een tinker gekocht. :D Dus ik loop weer uit de maat. :D
Tijdens mijn zoektocht kwam ik stallen tegen die absurde (vond ik dan :o ) bedragen vroegen. Heb ik destijds nog een topic over geopend, met de vraag of die prijzen wel normaal waren :)) :o
Voor mijn tinker hebben we toch wel een redelijke prijs betaald denk ik zo...
De tinker waar ik eerst voor wilde gaan kijken op een andere stal is toch verkocht (voor dat hoge bedrag). Hij staat niet meer op internet nl. :P
De fokkerij waar ik [**] heb gekocht vertelde mij wel dat ze nu moeilijker de veulentjes verkocht kregen, daar is een stuk minder vraag naar.
De oudere en volwassen tinkers verkochten hun wel goed. :)

Dus ik denk dat de oudere/bereden tinkers toch wel hun waarde blijven behouden. :j

LBLGypsyCobs

Re: Verkopen Tinkers tegenwoordig echt zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:32

Ik denk dat mensen op het moment nog wel willen investeren in Tinkers, maar wat meer op zeker gaan.
Dus vaak volwassen dieren, die beleerd zijn en waarvan men weet dat er mee gefokt kan worden.
Kost ook wel wat, maar geven toch meer zekerheid dan een veulen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:36

Wij hebben ook al een tijd 4 jaarlingen van Maestro te koop staan. Allemaal goed gebouwd en een goed karakter.
Ook is de prijs niet hoog.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet de mooiste foto's er bij heb staan dus dat zal ook niet echt meewerken.
Ik krijg alleen maar biedingen van 200 euro.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 08:43

Denk zelf ook dat mensen meer naar een volwassen en ingereden paard kijken momenteel. Veulenhandel is gewoon wat minder, maar ik denk bij alle rassen...

En je snapt er af en toe niets van... Het ene veulen staat maanden en maanden op marktplaats en is nog niet verkocht en een ander veulen is met 2 weken verkocht.

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:43

Ik denk dat het gewooon met heel veel verschillende factoren te maken heeft, en wat lucy zegt is zo..... maar dat hou je toch...

Ik heb geen probleem gehad met de verkoop van mijn veulens en volwassen paarden.. Natuurlijk duurt het iets langer hoor... vroeger verkocht ik een volwassen paard binnen 3 dagen nu doe je er een paar weken over....

Maar het is gewoon dom geluk dat mensen precies zoeken wat jij heb staan.....

En je moet zelf ook gewoon geduld hebben....

Hoop wel dat door dit allemaal de mensen wel even nadenken voor ze maar even snel de merrie vol stoppen om een veulen te fokken want het is en blijft een hele taak....

En ik was het ook zekr eens met de reactie over dat mensen maar even snel de hengst van de buurman pakken want dan kost het veeeeel minder maar je bent achteraf veel meer kwijt dan als je een GGK pakt..

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:10

Ik heb net even op marktplaats zitten kijken maar zelfs voor de 2-3-4 jarige met stamboekpapieren en bekende afstamming worden prijzen gevraagd waarbij ik me afvraag: "waarom groeit dat geldboompje van mij nou niet en waarom heb ik zo weinig stallen" :=

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:13

TinkerVlot schreef:
En ik was het ook zekr eens met de reactie over dat mensen maar even snel de hengst van de buurman pakken want dan kost het veeeeel minder maar je bent achteraf veel meer kwijt dan als je een GGK pakt..

ja inderdaad, en dat is geen fokken meer toch, maar vermeerderen ;)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:49

er zijn ook fokstallen die alleen hun eigen hengst op elke eigen merrie zet, zoals het voorbeeld van maestro die hier genoemd werdt, kan me niet voorstellen dat elke merrie echt het beste bij meastro past.

ook handelstallen werken dat vermeerderen in de hand, naar mijn mening hoor.
niet persoonlijk bedoelt naar mensen overgens, maar zie het toch wel vaak gebeuren.

achja iedereen heeft er wel een andere mening over, maar de crisis is niet alleen onder de tinkers, maar in de hele paardenhandel. het is gewoon een slechte tijd. zo ook voor ons, in een jaar tijd, zijn zowel mijn man als ik onze baan kwijt, door zwangerschap heb ik niets meer kunnen vinden, mijn man is nog druk zoekende, en heeft tot 1 februarie de tijd, mede om die reden moest hier vanalles verkocht worden, we moeten helaas toch ergens op bezuinigen, en zo zal het wel voor veel meer mensen gelden.

ikzelf zou nu overgens ook niet snel een veulen kopen, als ik al wat zou kopen dan een volwassen dier of een 2 jarige,

er staan overgens inderdaad best wat leuke paardjes op mp, maar ook hier helaas geen geldboom :D
al hoe wel ik altijd zeg geen hengst meer te willen, staat er 1 op mp die ik wel erg leuk vind, al vanaf veulen af aan.

achja mensen gaan nu beter nadenken over het fokken, maar ook een goed papier geeft geen garantie hoor. kijk naar owen van sita, prachtige veulen, echt waar mooi papier van mooie ouders, maar kreeg ze niet verkocht. erg jammer want het is echt een plaatje appart toch. we zullen zien hoe het volgend jaar gaat,

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:02

@dobbel ik denk dat maestro onze eigen merrie's zeker verbeterd. Van de 4 veulens waren 2 merrie's over gekocht van mensen die daarvoor al met Maestro fokten. Een ander veulen van een andere merrie is een kampioensveulen. Ik heb van alle merrie's meerdere nakomelingen gezien van Maestro en ik vind ze zeker wel bij Maestro passen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:05

het was meer als vb ginger, niet persoonlijk bedoelt, maar meer omdat je zelf aanhaalde dat je 4 nakomelingen van hem niet verkocht krijgt, ookal zijn ze niet duur. dat is bij mij even blijven hangen.

ging dus meer als vb, en sta wel achter mijn redenering in het algemeen, maar ook met tinkers is het smaak, wat de een goed vind passen, vind de ander helemaal niet matchen samen.
Laatst bijgewerkt door dobbel op 10-12-09 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:06

mensen moeten nu wel gaan nadenken.

Het veulen wat er nu komt mag waarschijnlijk blijven en we hebben iedergeval de ruimte om het te houden.

Op MP staan een berg leuke dieren voor leuke prijsen nu dus denk dat de markt weer wat gustiger gaat lopen maar niet meer voor de prijsen van 2 a 3 jaar geleden.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:27

dobbel schreef:
ikzelf zou nu overgens ook niet snel een veulen kopen, als ik al wat zou kopen dan een volwassen dier of een 2 jarige

Het is dat ik er dus al 2 heb maar jullie Kailey blijf ik zooooo leuk vinden :+: Zou ook de perfecte hoogte voor mij hebben maar ja.... zoals ik zei: dat geldboompje en die stallen he :=

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:34

hihi, kailey is ook echt leuk hoor, (zeker geen mislukt ongelukje :D) heb met kailey dan stiekom ook zeker geen haast, zo`n grote knuffel heb ik nog nooit meegemaakt, mensen die kail kennen zullen dat beamen, ze is zoo leuk en lief en zachtaardig. en ook nog eens leuk gebouwd, dat wordt nu steeds meer zichtbaar,

inprincpe mag ze blijven samen met spirit, en sikara moet verkocht worden, maar goed het is wel zo dat we toch echt nog 1 minder moeten, qua ruimte en onderhoud en tijd, en als het dan zo is dat kailey eerder verkocht kan worden dan sikara, dan is het zo, al staat kailey momenteel niet meer op marktplaats te koop.

we willen nog maar max 2 paardjes thuis hebben, en spirit blijft zowiezo, leuke kinderpony. en nog lief ook.

maar wel lief hoor dat je kailey zo leuk vind,

zo vind ik dit jaar dus owen een plaatje, en paradiso van TM ook, maar nee geen hengsten meer, geen ruimte en geen geldboom meer voorlopig.

achja opzich niet erg hoor dat de prijzen van de tinkers wat dalen, want ze waren wel heel hoog, zo veel zou ik er zelf niet voor betalen, wellicht komt het nu wat meer in verhoudingen, we zullen zien wat de toekomst brengt.

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:37

Ik fok idd ook alleen met mij eigen hengst Red.... maar heb toch ook gekeken naar de punten die verbeterd moeten worden en verwacht op alle merries een mooie uitkomen van Red...

Ik begrijp wat je bedoel hoor :D

Maar moet er dan ook weer bij zeggen dat het dan wel GGK 1ste premie hengsten zijn :)

Maar idd iedereen heeft zijn eigen verhaal en mening bij de crisis

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:53

Wij zouden komend jaar 1 veulen krijgen, maar ivm nieuwe merrie (2 in 1) krijgen we er toch 2.
Ik hoop dat we dan eens een keer merrieveulens krijgen, dat verkoopt toch ietsje beter ;)

En dat veulen van Benthe is nog afwachten (weten niet door welke hengst ze gedekt is in Engeland) volgens de vorige eigenaar wel een tinkerhengst. Maarja, dat zegt ook nog niet al te veel :+

viskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:23

Tinkers zijn idd vrij prijzig en ik denk dat door de crisis mensen liever niet zoveel geld uitgeven aan een paard waar je zeg maar minder snel wedstrijden mee wint dan bijv een kwpn-er. Maja ik hep ook een tinker hij was wel prijzig maar hij hoeft niet zo vaak naar de hoefsmid als een kwpn-er. dus ligt eraan hoe je t bekijkt wat duurder is en wat slechter verkoopt. de verkoop gaat sowieso slecht nu van paarden

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:38

Hoezo hoeft een tinker minder naar de hoefsmid?

Ik heb Mo in augustus gekocht. Ik vind haar gewoon errug leuk :+ Ik denk dat je als verkoper idd gewoon geluk moet hebben.

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:07

Ik was dit jaar vast van plan om zeker 2 veulens te kopen om in mijn wei te zetten en op te fokken.
Ik had al rond gevraagd en had ook al twee leuke dieren op het oog.
Toen werd ik zwanger en is het project op een laag pitje komen te staan maar van de zomer krijgt mijn merrie een veulen en dus komt er zeker een drachtige merrie bij in het voorjaar en anders een merrie met veulen.
Ik heb nu ruim 6 hectare wei en daar lopen nu nog maar 4 paardjes in.
Het jonge spul had ik dit jaar eerder verkocht als mijn bedoeling was.
De dieren zijn stuk voor stuk naar leuke adresjes gegaan,naar mensen die ik kende.
Ook nog wat volwassen paardjes verkocht aan verzorgsters.
Die zijn ook goed betaald.
Alleen mijn kruising veulen van vorig jaar voor te weinig verkocht maar dat diertje hoorde gewoon bij de nieuwe eigenaar.
Nee,ik mocht niet klagen dit jaar.
Ging super.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:37

Haha ik ken dat... Na de dood van mijn friese merrie had ik nog 1 friese ruin... Ik keek toen ook om me heen voor een 2e paardje. Geen tinker maar een Andalusiër of zo. Ik werd ook net in die tijd zwanger en besloot toen ook om het eerst maar bij 1 te houden. Nu sinds de zomer ben ik weer heel erg fanatiek bezig en begin weer zin in een 2e te krijgen. In 1e instantie pas als mijn dochtertje naar de peuterspeelzaal gaat v/d zomer. En dan had ik meer een noordzweedspaard in gedachten of een gangenpaard... En wat gebeurd... Ik val als een blok voor een tinkermerrie jaarling op m.p. Eigenlijk ideaal voor mij. Heb ik nog even rustig de tijd i.v.m mijn dochtertje. Ik heb al een paard dus kan toch rijden. Bovendien ben ik bekend met het zadelmak maken van paarden dus kan ik dit beestje helemaal naar mijn hand gaan zetten. Morgen gaan we haar bekijken. Zien of ze in real live ook zo leuk is :P
En ja ik ben bekend met tinkers...Ik heb er 2 gehad en ook deze heb ik zelf beleerd (:)

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:07

iedereen heeft zo te lezen veel succes met kopen of verkopen van hun veulens, nou blijkt dat bij ons niet zo te lukken, wat doe ik fout?? misschien dat de vraagprijs te hoog is, maar niet absurd dacht ik, marktplaats, speurders etc, wel reacties maar na vraagprijs hield het op...
dus als iemand nog tips heeft ( of iemand nog op zoek is :P :P) ik hoor het graag

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:12

Weet niet wat je vraagprijs was?

KabouterJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:02

Ik denk dat Tinkers in het algemeen niet slecht verkopen. Als je maar een goede Tinker aanbiedt. Er zijn gewoon weinig écht mooie én goede Tinkers.

Bovendien denken mensen vaak dat Tinkers altijd makkelijk zijn in omgang en in het rijden, en dat valt ook nogal vaak tegen. Ook al zijn het koudbloeden, Tinkers heb je qua karakter ook in alle soorten en maten.