Ariebren schreef:Het mini stamboekje, GCDHA, heeft als grens de 152 cm voor de cob, is het hoger dan noemen zij het een Drumhorse.
Bij mijn weten is dat toch echt 1.62.. anders zouden wel heel veel paarden Drumhorses zijn daar...?!?!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wittewitte schreef:Jamejozie, wat heeft jouw merrie een prachtige kleur. Komt deze meer voor bij vanners?
. Geboren uit een cob moeder en een ?-vader. Ariebren schreef:Toch zie je tussen de twee grote bonte paarden stamboeken een gelijkwaardige beoordeling op het gebied van type.
Het ICS werkt met een A, B, C en crossbred klasse
Het NSvT werkt met de Vanner, Cob en Grai type.
ElsB schreef:Dank voor al jullie leuke reacties! Ik zal thuis wat meer foto's van Gijs opzoeken om te plaatsen (zit nu op m'n werk). Leuk om meer te lezen over wanneer je 't een Drumhorse mag noemen; dat wist ik niet. Wij weten niets van Gijs z'n verleden omdat we hem van een soort tussenhandelaar gekocht hebben, dus we hebben ook geen idee welk bloed er allemaal in zit.
Misschien kan ik hier wel een zoektochtje starten naar zijn vorige eigenaars? We weten dat Gijs lang eigendom is geweest van een ouder echtpaar in Zeewolde, die hem in een tweespan voor de wagen had lopen. Hun dochter bereed hem af en toe recreatief. Gijs z'n spangenoot heette Bert en ik neem aan dat dit ook een Vanner was, want ze moeten ongeveer even groot geweest zijn om samen voor de wagen te kunnen lopen. Gijs en Bert (samen Gijsbert, da's nou typisch mennershumor) zijn in 2007 als span verkocht. Zegt dit iemand iets?