[TI] Zijn Tinkers echt zo duur?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:27

Vorig jaar een 10 jarige ruin gekocht voor 2500 euro.
Bruinbont, 1.56 m. Zwaarder type. Was alleen gebruikt voor bosritten.
Hele leuke vrolijke, brave ruin.

Ik vind 6000 ook teveel. Ik denk dat je voor 3000 of minder een leuk recreatiepaard moet kunnen kopen.
Maar jij weet hoeveel je te besteden hebt en of jij het dit paard waard vind.

dobbel

Re: Zijn Tinkers echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:39

6000 euro voor een 5 jarige brave tinkerruin, en deze tijd.
Nee veels te duur, echt waar. ik weet ook wel over welke stal het gaat, en inderdaad prima stal goed betrouwbaar zou daar best iets meer voor willen betalen, maar hooguit 4500 euro. en zelfs dat is al aan de prijs dan.

je kan je geld maar een keer uitgeven, mocht dit je droompaard zijn, dan is prijs natuurlijk niet belangrijk, athans voor sommige mensen.

succes met je beslissing.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:50

6 jaar geleden kocht ik bij de stoeterij waar jij het volgens mij over hebt (PB je me nog even ? ;-)) een merrie, 1.53 m., voor 3250 euro ... let wel, 6 jaar geleden, toen de tinker nog nét niet zo mateloos populair was als nu ...
Ik vind 6000 euro érg veel (zou zelf eerder rond de 4000 denken voor zo'n ruin), maar feit is wel dat je bij deze stal écht een super begeleiding krijgt, ook jaren later nog, ik vind dat ook belangrijk en zou daarom best wat meer neer willen tellen (maar geen 6000 euro voor een ruin :+ ).
Maar geloof me, ze verkopen ze voor 6000 euro en raken ze gewoon kwijt, hoor ... dus zouden ze niet gék zijn om minder te vragen ? Is natuurlijk ook een kwestie van een goede naam, die hebben ze niet voor niks gekregen ... ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:12

Ik denk dat deze stal niet alleen garant staat voor een goede service maar ook aan kwaliteit en dan ook zeer zeker op het rastypische vlak. Het overgrote deel wordt zelf uitgezocht en geïmporteerd vanuit Engeland (&co.), en de paarden worden zeer kritisch geselecteerd.

Dit slaat uiteraard terug in de prijs, al vind ik persoonlijk de prijs ook te hoog gegrepen lijken...

Waarom zou alleen een goed sportpaard de prijs omhoog kunnen drijven en een goed recreatiepaard niet?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:34

Tinkers zijn momenteel erg gewild, ook buiten Nederland, dat drukt de prijs ook steeds verder omhoog. In vergelijking met bijv. Amerika is Nederland nog spotgoedkoop! Zo staat op een bekende Amerikaanse verkoopsite een 4 jarige (bereden) tinkerruin voor $22.000 (ong 15.125 euro). Er zijn al een aantal tinkers die ik ken richting buitenland gegaan (waaronder Amerika), en ik verwacht dat er nog wel meer zullen volgen in de toekomst. Dit geldt natuurlijk ook voor andere landen.

Mijn tinker heb ik gekocht in 2003 (ze was toen bijna 2 jaar) voor 1500 euro, een koopje vergeleken met de prijzen van nu :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:40

Eerlijk gezegd vind ik 6000 erg veel voor een tinker.

op een manege in de buurt hadden ze een grote goede tinker gekocht voor 4000 euro, dressuur en recreatie.

Je hebt gelijk hoor, neem de tijd om hem een paar keer te bekijken en of het klikt of niet, en als ie verkocht is dan is dat maar zo, dan kan je verder kijken en er te tijd voor nemen om het een paar keer te komen bekijken.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 10-09-09 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 22:40

Ik kan best 6000 euro uitgeven, maar dat was niet de prijs die ik in gedachten had. Het is wel verleidelijk omdat het zo'n mooie tinker is maar als ik realistisch kijk vind ik het voor een recreatiepaard toch wel veel...
Snowdown een sportpaard daar zou ik inderdaad misschien wel een hoog bedrag voor neerleggen, maar mijn ambities liggen totaal niet in de dressuur ring. Ik zoek echt een brave pony/paard waar ik mee buiten kan rijden. Hij hoeft dus geen super bouw of gangen te hebben of allerlei andere poespas, als hij maar lief (en gezond!!) is.
Dit is ook de reden waarom ik bijv geen ster merrie met premies zoek, ik vind het zonde als ik er verder niets mee doe dan alleen maar tutten en wat in het bos rijden. :) Mijn pony heb ik gekregen in ruil voor een flesje wijn en een bosje bloemen. Nu weet ik dat ik me daar niet aan vast moet houden maar ik bedoel maar...met dat dier heb ik jarenlang plezier gehad. :)
Snowdown ik denk ook dat dit een hele goede stal is om een paard te kopen, de verhalen die ik hoor/lees zijn super. Maar voor hetgeen dat ik zoek vind ik het toch wat hoog. Dus dan moet het paard me wel extra aanspreken. :j

zaterdag komt er iemand kijken die was er weg van (was eerder dan ik), dus misschien is hij dan al weg. :+

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:15

het is maar wat de gek voor geeft natuurlijk. maar het is wel wat anderen ook zeggen-voor dat bedrag verkoop je hem niet weer denk ik. mocht je hem willen verkopen dan. zelf ik blijf nu roepen dat ik voor mijn eigen tinker ook nog te veel heb betaald, een ruin en vrijwel onbeleerd maar deze moest het worden en is het ook geworden. en veel meer had voor mij niet meer bij gemoeten dan. er staan wel leuke tinkers op MP en dan voor de helft goedkoper dan de 6000 euri natuurlijk.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:29

wij hebben zieso redelijk goedkoop gekocht als 10 jarige merrie , helaas hebben we er niet veel rijplezier aan gehad, ze is op natural horsmenship beleerd, ( boomloos zadel en bitloos) enorm gevoel voor druk van de zit en been en accepteerd slecht een bit. dus na dat me mama en ik er beide meerdere keren zijn afgevallen mag zij nu lekker in de wei lopen en zo af en toe een veulentje krijgen

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:06

6000 euro vind ik nogal wat. Zelf heb ik zo'n 3.5 jaar geleden 2500 euro betaald:
driekleur ruin, beleerd, 8 jaar, véél behang, uit Engeland, gekocht van particulier.

jamejozie schreef:
wij hebben zieso redelijk goedkoop gekocht als 10 jarige merrie , helaas hebben we er niet veel rijplezier aan gehad, ze is op natural horsmenship beleerd, ( boomloos zadel en bitloos) enorm gevoel voor druk van de zit en been en accepteerd slecht een bit. dus na dat me mama en ik er beide meerdere keren zijn afgevallen mag zij nu lekker in de wei lopen en zo af en toe een veulentje krijgen

Wat is de reden dat jullie eraf vallen? Is het paard al eens nagekeken? Heeft ze bijvoorbeeld blokkades ergens in de rug of heupen? Daar kunnen ze erg last van hebben hoor! Past het zadel wel goed wat jullie gebruiken? Rijden jullie met bit? Als ze dat niet accepteert, waarom dan niet gewoon bitloos als dat wel goed gaat?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:44

6.000,-- voor een ruin (maar ook voor een merrie) vind ik veels te duur....

En hoge prijs in Amerika? Tja... misschien.... In Engeland is momenteel de markt ook echt niet super goed van dit ras.
En met de verkoop van verschillende paarden heb ik al gemerkt dat heel veel mensen niet meer het bedrag betalen wat er gevraagd wordt.
Dus ik vraag me serieus af of in deze tijd de mensen echt zoveel geld neerleggen voor een tinker.
Ik dus niet!

Als je goed blijft zoeken en geduldig bent dan komt er vast ook nog een hele leuke tinker op je pad voor een "normale" prijs.
Rond de 3.000,-- moet je zeker wat leuks kunnen vinden. Paarden zat die een goed baasje zoeken...

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:50

sullebulle schreef:
Wat is de reden dat jullie eraf vallen? Is het paard al eens nagekeken? Heeft ze bijvoorbeeld blokkades ergens in de rug of heupen? Daar kunnen ze erg last van hebben hoor! Past het zadel wel goed wat jullie gebruiken? Rijden jullie met bit? Als ze dat niet accepteert, waarom dan niet gewoon bitloos als dat wel goed gaat?

ze is helemaal gezond hoor, tandarts, veearts alles is goed, de persoon die haar heeft ingereden heeft hele lange buitenritten met haar in frankrijk en belgie gemaakt, zadel en dergelijke past ook goed, thja en waarom haar niet berijden zoals ze is beleerd, dan moet je dat natuurlijk wel kunnen, ik heb een de diepe zit, waardoor ze onder me vandaan loopt, en me ma mag op medisch advies niet meer rijden, ( de laatste keer is ze er met een hersenschudding en een gekneusde onderrug vanaf gekomen terwijl ze al rugpacient is). en ach als wij op deze manier ook van haar kunnen genieten....

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:41

feiten op een rijte:

ruin - 1.48 - 4800 - 3 jaar 2 maanden beleerd.

tinkers zijn over het algemeen idd duur, maar je betaald voor uitstraling en karakter

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:29

Ben je nog weesten kijken, Iessie?

Ik vind 6000 ook echt absurd veel geld :o denk dat je voor de helft ook zeker een leuke ruin kan vinden.
Succes!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:35

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 20:53

Inderdaad ik heb mijn tinkertje gevonden..bedankt voor de tips. :)

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:57

En volgens mij heb ik net al de foto gezien van je mooie nieuwe liefde.
Heel veel plezier er mee!

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:59

op dit moment zijn de merrie goedkoop en de frieze paarden...
er is een overvloed van en voor een appel en een ei heb je er een

hihi suc6 nog.

ps: van de winter word het ook goedkoper omdat ze dan van het land af moeten.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:00

snowdon schreef:
Ik gok op van niet...? ;)
[TI] Mijn nieuwe liefde!!

ooow die had ik ff gemist!
Felies met je nieuwe aanwinst, Iessie!! Hij is stoer :+: