[TI] Bonte hengst Sir Camelot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:07

Haha, er moet natuurlijk wel iemand die 4 ruggen voor dat veulen neer willen tellen he ;)
Maar op de site ziet hij er idd uit als een mooie kerel.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 17-08-09 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

D_Travis

Re: Bonte hengst Sir Camelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:10

Idd dat dacht ik ook al :)

Maar super dat hij in het echt ook zo knap is!

kiithos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:30

Nu zijn we natuurlijk ook wel benieuwd naar dat dekgeld...
De hengst is iig erg mooi en bij de juiste merrie misschien wel het geld waard.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:24

DientjeChico schreef:
Ben op bezoek geweest bij Sir Camelot: WAAAAAAAAAAAAANZINNIG mooi dier!!! En dan ook nog een geweldig karakter, heerlijke knuffelkont. Ik was al dolenthousiast maar ben nu echt helemaal verkocht. Geen twijfel meer, dit wordt de vader van mijn veulen!
Tuurlijk heb ik naar het dekgeld gevraagd, voor mij geen probleem (zeker nadat ik Sir Camelot in het echt gezien heb) want ik zie ook wel in dat dit een heel uniek paard is waar er 1-2-3 geen tweede van te vinden is. Daarvoor ben ik al te lang op zoek naar een grove grote hengst (heb ongeveer alle sites op de hele wereld al gezien, gezocht en bezocht). Verder heb ik inmiddels van een bezoeker van de Open Dag bij Gypsy Giants begrepen dat daar een mooi, zwaar merrieveulen van hem te koop staat voor 4000 euro. Het kwakkie van Sir Camelot is dus in ieder geval een goede investering voor de toekomst...

Prima dat jij het er voor over hebt natuurlijk, maar vergeet niet dat een prijs die ze voor een nakomeling vragen niet veel zegt over de verkoopwaarde van jou nakomeling :)
Ik weet dat ze bij de GG ook een hengstveulen van Bandit te koop hebben staan voor € 3250
Die zijn dekgeld is toch echt beduidend lager.

Maar goed, in principe allemaal onbelangrijk, hardstikke fijn dat jij een prachtige hengst voor je merrie hebt gevonden die een fijn karakter en aardige baasjes heeft, ik wens je nu alvast heel veel geluk toe met je veulen to be...
edit, typefout verwijderd.
Laatst bijgewerkt door desillies op 18-08-09 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:32

En er staat ook een veulen te koop voor 1250, waarvan het dekgeld van de hengst iets van 750 euro bedroeg, dus daar is geen touw aan vast te knopen in die verhoudingen ;)

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:47

Inderdaad, er kan bij GG wel een veulen te koop staan voor 4000 euro, moeten ze ook nog iemand vinden die dat ervoor neer gaat tellen (en gezien de huidige markt denk ik niet dat dat gaat lukken, er staan genoeg leuke veulens te koop voor beduidend minder en die worden ook niet verkocht).
Ik vind het fijn dat je een perfect passende hengst voor je merrie gevonden hebt, ik vind het ook een prachtig dier en had er graag een veulen mee gefokt (maar niet voor 950 euro :oo ), omdat ik echter voor de verkoop fok ga ik dat risico niet nemen, daar moet ik enorm veel op toe gaan leggen en dat heb ik er niet voor over. Bovendien moet ik het veulen dan nog maar kwijt zien te raken.

Succes, hou je ons op de hoogte ? ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:50

zijn dekgeld is wel erg hoog :o vergeleken met andere mooie grove hengsten.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:54

Hij is natuurlijk ook wel erg groot, vergeleken met andere mooie grove hengsten, Janet ;-).
Als ik een veulen voor mezelf had willen fokken, zou dat dekgeld niet eens een struikelblok voor me geweest zijn (ervan uitgaande dat z'n uitstraling, bouw en karakter net zo goed zijn als ik denk), maar niet voor een verkoop-veulen.

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:02

Snowdon,Het zou natuurlijk kunnen zijn dat je voor een prikkie een geweldig knap hengstveulen hebt. ;) Gezien de huidige markt op het moment. ;)

Hoogte van het dekgeld is altijd moeilijk.
Ik heb dit jaar de gok gewaagd om 1 merrie weg te brengen naar een apart gekleurde hengst. Dekgeld was niet goedkoop.
Veel duurder als wat we zelf vragen voor onze eigen hengst.
Heb 50 % kans op een aparte kleur,dus dat is de helft,en dan heb je ook nog word het een hengstje of is het een merrie.

Als ik pech heb en het veulen zou zwart bont worden en hengstje, heb ik denk ik meer aan dekgeld betaald, als dat ik misschien voor dat hengstje kan krijgen bij verkoop.

Zeker als hetzo slecht blijft als het nu is.

Maar eerst maar eens afwachten of ze drachtig is.

DientjeChico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 11:29

Mijn antwoord op de vraag van KootMiraDrum (dat ik moest vragen naar het dekgeld) was er een bedoeld met een knipoog/kwinkslag omdat zij haar vraag ook met een vette knipoog stelde. Ik wilde daar zeker niet mee zeggen dat het dekgeld gelijk loopt met de verkoopwaarde van een veulen. Want, zoals met alles, is het nog altijd: "Wat de gek er voor geeft". In mijn geval is verkoop toch al niet aan de orde want ik wil graag een veulentje fokken en het zelf houden en ik ben erg graag de gek die het er voor geeft... Voor mij is Sir Camelot een zeldzame hengst die aan alles voldoet wat ik zoek. Ik ben nog steeds flabbergasted dat er in Nederland zo'n mooie hengst staat!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:08

Leuk dat je zo enthousiast bent, DientjeChico ! Je gaat je merrie volgend jaar pas laten dekken, toch ?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:51

julian schreef:
Snowdon,Het zou natuurlijk kunnen zijn dat je voor een prikkie een geweldig knap hengstveulen hebt. ;) Gezien de huidige markt op het moment. ;)

We willen hetzelfde zeggen geloof ik, alleen wordt het verkeerd gelezen ;)
Met de markt kan je gewoonweg alle kanten op.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:09

nou dublin zit niet ver van die 950 af hoor, schok daar vorig jaar behoorlijk van.. ok hij heeft zich bewezen door zijn nakomelingen..

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:39

Hi,

Wij hebben een merrie veulen van Sir Camelot: Gypsy Giants Clodagh. Zij is dit jaar het enige veulen van Sir Camelot in Nederland.

Ik weet even niet hoe ik de foto in dit antwoord moet plakken.
Als iemand die door geeft, zal ik direct een foto laten zien van onze mooie dame.

Zij is zwart bont en ondertussen behoorlijk groot en fors.

Monique

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:11

Laatst bijgewerkt door Berdien op 19-08-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:17

Wat een stelten, hé :wow: . Hoe groot is moeders, Monique ?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:19

Wat een benen, Ze is erg leuk zeg!

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:28

Hi

Moeders, Kayleigh is 1.62. Zij is een flinke en forse dame. Zij fokt ook erg grote veulens.
Wij hebben nu vier veulens van haar.

Twee daarvan zijn hengsten. Lorcan, vader Pablo van de Bonte Parels, is nu drie en meet 1,64. Connor, vader Monarch ( shire) is twee en meet 1,74.

Wij fokken Drumhorses en daarom was/is Sir Camelot ook zo interresant voor ons. Dat en het feit dat het een schatje is. Hij heeft vorig jaar een aantal weken bij ons gelogeerd, en het is echt een snoepje.

groet

Monique

foto's hengsten, en Lorcan
[img][http://www.mijnalbum.nl/Foto-7CBKCHMT-D.jpg[/img]
Afbeelding

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:29

en nu de juiste foto van Lorcan
Afbeelding

mamakaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:33

wow wat een mooie beesten...
volgens mij lopen er volgend jaar wel meer veulentjes van m rond, als de crisis tenminste niet te hard inslaat...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:56

Ik blijf erbij dat ik hem voor mijn jongste merrie (1.62 m.) ook een leuke combi zou vinden :

http://i188.photobucket.com/albums/z8/K ... 1184961187

Maar nogmaals, niet voor een verkoop-veulen, dat gaat me gewoon te veel geld kosten. Misschien ooit, in de toekomst, voor een eigen veulen ... :z

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:14

Lorcan is en blijft echt schitterend, Monique!

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:29

dank je wel. Het is ook een knuffel. Heel lief en gemakkelijk

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:04

Camelot is mooi, maar Lorcan vind ik ook prachtig!!!

Gaat hij nog voor goedkeuring?

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:55

Hi Vashti,

Lorcan zal waarschijnlijk pas in februari 2010 bij de GCDHA op gaan voor zijn dek licentie. Het is de bedoeling dat dit ook gaat gebeuren voor de NSvT.
Hij is een laat bloeier en we verwachten dat hij pas met ingeveer 5 een beetje uitgegroeid zal zijn, vooral in de breedte.
Voor premie keuring gaat hij pas als hij echt op zijn mooist is. ;)

Voor de ICS weten we nog niet.

groet

Monique