Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zoefff schreef:Nu dit topic weer actief is, ik heb een wintec wide voor Troy, daar heb ik de smalste boom van de wide in zitten, volgens mij de licht paarse dan??
Alleen het probleem, het zadel raakt de schoft zit te overwegen om een andere boom erin te doen (wit van de normale wintec ofm isschien zelfs rood) iemand ervaringen mee???
paarden652 schreef:Hey Zoefff. In het begin hadden wij een wintec zadel gekocht voor onze tinkerHelaas paste die niet. Toen hebben we de wide gepast, maar die ging ook langs geen kanten
Wij wouden graag een engels zadel om eens een sprong te kunnen maken etc. Nu is het probleem bij de meeste tinkers (die ik ken toch) Dat engelse zadels geen grip krijgen vanwege hun vlakke schouders. Ik raad je dus eigenlijk een westernzadel aan
Daar kan je overigens nog altijd mee springen
Zoefff schreef:paarden652 schreef:Hey Zoefff. In het begin hadden wij een wintec zadel gekocht voor onze tinkerHelaas paste die niet. Toen hebben we de wide gepast, maar die ging ook langs geen kanten
Wij wouden graag een engels zadel om eens een sprong te kunnen maken etc. Nu is het probleem bij de meeste tinkers (die ik ken toch) Dat engelse zadels geen grip krijgen vanwege hun vlakke schouders. Ik raad je dus eigenlijk een westernzadel aan
Daar kan je overigens nog altijd mee springen
Hoi,
Bedankt voor je tip maar ik ben voorlopig niet van plan om een ander zadel te halen. Daarbij wil ik ook crossen en parcoursje springen en dan vind ik een western zadel echt niet fijn! Daarbij lag mijn western zadel op hem echt verschrikkelijk, hij is vrij kort en gooide dat zadel constant scheef. Voor lange buitenritten en dergelijke heb ik een barefoot.
Het gaat mij puur om het feit of het mogelijk is om een rode of witte boom in een wintec te kunnen stoppen. Want het zadel ligt netjes en stabiel maar ik vind het iets te weinig schoft ruimte geven.
Zoefff schreef:2 vijsjes voor uitdraaien???
Gewoon schroeven?? hahaha
Is niet anders dan verwisselen van een andere boom of wel??