[TI] Tinkerzadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:41

oké dank je, nou dan zouden ze éérst eens naar de wijdte moeten kijken! ;)

cp112

Re: [Centraal] Tinkerzadel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:31

Ik heb en Thorowgood Griffin (warmblood :+)
Past perfect! komt eigenlijk van mijn oude kwpn'er af maar daar was hij eigenlijk net iets aan de brede kant voor. Guus past hem super. Heb ook nog een IR vzh zadel, maar dat vind ik persoonlijk zelf een rotding, ga ik helemaal voorover zitten. En nog een australianstock zadel maar die gebruik ik nooit := krijg ik een zere rug in.

Ok ik heb gewoon téveel zadels voor 1 paard := :')
Voordeel van de thorowgood, hij past ook op mijn andere tink :j :D

Ik heb maar 1 foto an het thorowgoodzadel op Guus en dat is niet zo'n charmante _O- meestal worden er foto's gemaakt van het rijden als ik ga springen en dan heb ik dus mijn andere zadel erop liggen.
Let niet op mij :+
Afbeelding

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:22

Nu dit topic weer actief is, ik heb een wintec wide voor Troy, daar heb ik de smalste boom van de wide in zitten, volgens mij de licht paarse dan??
Alleen het probleem, het zadel raakt de schoft zit te overwegen om een andere boom erin te doen (wit van de normale wintec ofm isschien zelfs rood) iemand ervaringen mee???

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:55

Zoefff schreef:
Nu dit topic weer actief is, ik heb een wintec wide voor Troy, daar heb ik de smalste boom van de wide in zitten, volgens mij de licht paarse dan??
Alleen het probleem, het zadel raakt de schoft zit te overwegen om een andere boom erin te doen (wit van de normale wintec ofm isschien zelfs rood) iemand ervaringen mee???

Hey Zoefff. In het begin hadden wij een wintec zadel gekocht voor onze tinker :) Helaas paste die niet. Toen hebben we de wide gepast, maar die ging ook langs geen kanten :) Wij wouden graag een engels zadel om eens een sprong te kunnen maken etc. Nu is het probleem bij de meeste tinkers (die ik ken toch) Dat engelse zadels geen grip krijgen vanwege hun vlakke schouders. Ik raad je dus eigenlijk een westernzadel aan ;) Daar kan je overigens nog altijd mee springen :)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:25

paarden652 schreef:
Hey Zoefff. In het begin hadden wij een wintec zadel gekocht voor onze tinker :) Helaas paste die niet. Toen hebben we de wide gepast, maar die ging ook langs geen kanten :) Wij wouden graag een engels zadel om eens een sprong te kunnen maken etc. Nu is het probleem bij de meeste tinkers (die ik ken toch) Dat engelse zadels geen grip krijgen vanwege hun vlakke schouders. Ik raad je dus eigenlijk een westernzadel aan ;) Daar kan je overigens nog altijd mee springen :)

Hoi,

Bedankt voor je tip maar ik ben voorlopig niet van plan om een ander zadel te halen. Daarbij wil ik ook crossen en parcoursje springen en dan vind ik een western zadel echt niet fijn! Daarbij lag mijn western zadel op hem echt verschrikkelijk, hij is vrij kort en gooide dat zadel constant scheef. Voor lange buitenritten en dergelijke heb ik een barefoot.

Het gaat mij puur om het feit of het mogelijk is om een rode of witte boom in een wintec te kunnen stoppen. Want het zadel ligt netjes en stabiel maar ik vind het iets te weinig schoft ruimte geven.

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:35

Zoefff schreef:
paarden652 schreef:

Hoi,

Bedankt voor je tip maar ik ben voorlopig niet van plan om een ander zadel te halen. Daarbij wil ik ook crossen en parcoursje springen en dan vind ik een western zadel echt niet fijn! Daarbij lag mijn western zadel op hem echt verschrikkelijk, hij is vrij kort en gooide dat zadel constant scheef. Voor lange buitenritten en dergelijke heb ik een barefoot.

Het gaat mij puur om het feit of het mogelijk is om een rode of witte boom in een wintec te kunnen stoppen. Want het zadel ligt netjes en stabiel maar ik vind het iets te weinig schoft ruimte geven.

Ja, dat is altijd mogelijk :) Je moet er maar 2 vijsjes voor uitdraaien :)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:13

2 vijsjes voor uitdraaien???

Gewoon schroeven?? hahaha

Is niet anders dan verwisselen van een andere boom of wel??

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:01

Zoefff schreef:
2 vijsjes voor uitdraaien???

Gewoon schroeven?? hahaha

Is niet anders dan verwisselen van een andere boom of wel??

Nja, dat is mijn oost vlaams dialect :P Dit is echt gewoon een andere boom:) Ik zou wel beginnen met maar 1 maat per keer. Past het niet, dan mag je het in de meeste winkels nog veranderen voor een andere boom :)

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:03

Wie o Wie kan mij helpen ???

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn 4 jarige vanner/Drumhorse...
Ik heb op het moment een Kent & Masters Koudbloed veelzijdigheids zadel en deze past niet meer en is ook niet meer passend te maken op hem (zadel is te koop )
Deze heb ik vorig jaar aan laten meten en heb er 2 keer mee gereden door een val heb ik mijn rug gebroken en zodoende is dit zadel dus tot op heden niet meer gebruikt.

Ik ben nu het rijden weer aan het oppakken maar mijn reus is uit het zadel gegroeid en heeft ontzettend schoft ontwikkeld.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw zadel.
Over 1 week komt de zadelmaker weer even langs met wat zadels waaronder een crown maatzadel..

Nu is mijn vraag zijn er mensen die nog een aantal merken zadels weten die op een groot grof paard met schoft en een erg korte rug gaan passen ??? ik wil wel graag een STOER zadel omdat het anders in het niets valt bij hem.

Alsvast bedankt.
Groetjes,
Mandy

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:06

Mandy als je ff dit topic doorleest, incl links in beginpost ;), dan heb je misschien je antwoord al :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:20

ik heb op gillian nu een Kieffer Wien deluxe liggen, en heerlijk dressuurzadel wat echt perfecht op hem ligt <3
verder heb ik een daaleman springzadel vandaag op hem gepast, die ligt ook perfect <3

nu alleen nog mijn ene dressuurzadel verkopen <3
ik heb ook nog ergens een veelzijdigheidszadel liggen :P
en mijn springzadel heeft zichzelf al opgeruimd :')
daar brak de boom van _O-

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:04

Mijn Tink heeft een redelijk korte rug en daardoor zou het lastig worden om een passend zadel voor hem te vinden. Ik heb ervoor gekozen om een zadel op maat te laten maken. Ik heb een veelzijdigheidszadel van Hulsebos, na een klein vervelend incidentje kan ik niets anders zeggen dan dat ik super blij ben met mij zadel.

Mijn moeder heeft ook een Hulsebos zadel op maat laten maken omdat normale zadels gewoon weg niet paste. (we hadden een zadel wat 8cm te smal was!!! zover eerlijk verkopen van zadels........) Ook zij is heel erg tevreden :-)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:04

Ik rij mijn dames (1 van 4 en 1 van 5) met de Barefoot London met gewone beugelriemen en beugels eraan. Dit is het dressuurmodel onder de Barefoots. Erg fijn zadel met een heerlijk zachte en diepe zit. Er mag ook op officiele wedstrijden mee worden gestart.

Ik zou nooit meer een zadel met (niet verstelwisselbare) boom willen hebben. Een jong paard is nog zo in de groei dat ik anders ieder half jaar een ander zadel zou moeten aanschaffen en als ze zijn uitgegroeid wil er ook nog wel eens flink verschil zitten in het zomer en winterfiguur van het dier.

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:33

ik rij mijn tinker met een rossner amerika dat ligt echt super ben er zo blij mee. Zit lekker, prijs kwaliteit verhouding is goed en bij de plus krijg je alle luxe van diepe zit en veel wrong

Luzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:00

Hoi,

Ik heb voor mijn vier jarige Tinkermerrie een Master II zadel dressuur model met flexibele boom. Bevalt me prima. Het vormt zich naar het paard, maar is niet slap. Info en verkoop op de site van buitenzinnig.

Groetjes!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:25

Ik heb net een nieuwe Massimo Son gekocht en hij bevalt me echt uitstekend!
Ik wilde eigenlijk een massimo trail maar deze lag veel mooier.
Is ook helemaal geschikt voor tinkers. Alle boomwijdtes, kort model, zeer wijd kussenkanaal en daarnaast een heerlijke comfortabele zit, vzh neigend naar dressuur en haakjes voor je zadeltassen!
(foto is niet zo mooi)
Afbeelding

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:06

Ik heb een KN allegro zadel besteldt,ben heel benieuwd.... :+
Mijn JC paste niet goed meer,vond het wel een heerlijk zadel!

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:58

Ik heb me een boomloos zadel gekocht de Pfiff Freemax Evo, super fijn zadel.
zou geen boomzadel meer willen.
Heb overigens eerst een JC Graphit drs zadel gehad, die heb ik kunnen verkopen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:11

Laatst bijgewerkt door grid op 23-04-10 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:14

Oeh die ziet er inderdaad wel comfortabel uit :j Nog een optie erbij voor mij dus :) Dank je Grid :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:44

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:30

even inpikken op kwestie van rugpijn met boomloos
onze ervaringen zijn juist het tegengestelde:
mijn vriend heeft hele erge rugpijn, maar met boomloze barefoot cherokee is het juist beter!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 00:36

Grid, heeft Tequila/Renée Mikado niet lange tijd moet een Kent/Masters gereden?

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:38

Nee Pel, ik niet :D Ik had voor Mikado een Spalding, wel een Engels zadel dus. Maar Mikado had een heel makkelijke rug en een medium boommaat. Voor Neev heb ik een Thorowgood T6 cob dressuur besteld. Extra wijde boom en 17 inch. Deze zadels zijn trouwens wel identiek aan de Kent and Masters zadels, enige verschil is leer/kunststof. Heb ze naast elkaar gezien, geen verschil! De T6 is van een ander soort kunststof, lijkt net leer. Ik vond het die 200 extra niet waard om voor een leren variant te gaan!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:43

oh ja, dat was het.... een merk wat je weinig hoort :j