[TI] Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:06

Die van mij is ook nog steeds niet verkocht, het is inderdaad een slechte tijd geloof ik. Je prijs voor een merrie is inderdaad zelfs laag hoor! Het nadeel is gewoon of het uitmaakt dat je de kleine langer bij je kan houden of dat je het perse kwijt moet omdat het anders de opfok in moet. Anders kan je gewoon je prijs aanhouden en wachten totdat iemand zich aandoet. Als ze wegmoet omdat het de opfok in moet ja dan kan je wel zakken... moeilijk he!

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:37

Mariska_28 schreef:
Pellie schreef:

Haha :D
Denk dat de hengst van je keuze wel wat in je nadeel werkt. Veel tinkerkopers willen graag een zwaar dier met veel behang, en ik persoonlijk in ieder geval, zou dan niet jouw veulen kopen. Niets ten nadele van je veulen hoor!

Ik heb nog een bruinbont hengstveulen wat ik te koop heb, en ben blij dat er niet al te veel bruinbonte 'concurentie' is :D.

Uhhh, zowel Robin als Moeders heeft giga behang.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:40

Ik zeg ook "zwaar dier met veel behang" en Robin is alles behalve zwaar qua type volgens mij.. Anders was het ook geen grai.

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:41

frenia schreef:
ik ga mee met mariska :j
de grootste markt is er toch voor veulens van zware/zwaardere ouders

Moeders is erg zwaar type. En het veulen is net zo zwaar (zelfs zwaarder) dan het veulen van de vorige keer.
Ik heb haar veulen van 2 jaar geleden pas opgezocht....nou dan weet je niet wat je ziet hoe groot! En ze word ook zwaar.
Nu mag Robin niet de zwaarste wezeen, maar je weet nooit wat er achter zit.
Ik geloof zeker dat het veulen een zwaar type word.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:44

hoor eens, ik wil ook absoluut jouw veulen niet afkraken, ik zeg alleen wat ik denk, en misschien meer (kopers) met mij. Dit is geen kritiek, ik probeer alleen maar mee te denken met je..

Net even op de site van robin gekeken, maar nee, mijn type is het niet... Te luxe, en te weinig behang (voor het type hengsten waar ik van hou dan, voor een grai zal het veel zijn)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:46

Misschien is het aanbod van tinkers te groot momenteel?
En dat in combinatie met vakantie en crisis?
Met haflingers is dat ook een tijdje geweest dat er een overschot was .

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:51

Ja ik snap het. Maar moeders is een heel zaar type. Maar weinig behang?? Als ik de foto's in de Battie zie en ik heb hem in het echt gezien...vind ik toch dat hij best aardig behang heeft.
Mijn merrie heeft ook veel behang....dus dat moet volgens mij wel goed komen.
Kijk Robin is ook niet mijn type hengst, dat geef ik toe. Maar het vorige veulen was van The Offspring... en dit veulen(van Robin dus) vind ik kwa type veel mooier!! Zwaarder en compacter. Dus het is ook wel eens de combinatie zijn.
Laatst bijgewerkt door Roos13 op 29-07-09 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 18:02

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:15

Ja, maar met behang bedoel ik het behang aan de benen.. Zware sokken!

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:37

Ik vind dat je een heel mooi merrieveulen te koop hebt, voor een supernette vraagprijs.
Markt is op het moment erg slap.
Hopelijk trekt de markt na de vakantie weer wat aan.
Crisis speelt zeker een rol hierin.

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 19:07

Mariska_28 schreef:
Ja, maar met behang bedoel ik het behang aan de benen.. Zware sokken!

Oke, daar heb je gelijk in. Maar voor en Grai is het niet verkeerd.
En mams heeft hele dikke en zware sokken dus dat moet wel goed komen.
En dikke sokken is ook niet echt ideaal hoor....dan heb je weer gouwer kans op mok e.d.
Dus mooi is niet altijd handig.
Zijn voorpluk is wel mega lang, wat ik wel mooi vind, want dat mist mijn merrie weer een beetje.

Maar het ging mij vooral om de geboorte. Voor het eerste veulen had ik een grote hengst opgezocht. T, ja daar is vraag naar zeiden ze tegen mij. Groot zwaar type. Dat moet je er op zetten, dat past mooie bij je merrie... Maar wat ze er niet bij hadden gezegt is dat er dan ook grote veulens uit komen en dat dat wel eens problemen kan geven....
Het veulen was dus groot en bleef op de ribbekast steken. Gelukkig had was ik er bij en stond er nog iemand bij...anders had het heel slecht afgelopen.
Dat wilde ik dus NOOIT meer. Vandaar de wat luxere type Robin. Van moederskant komt er toch wel zwaar in, dus daar was ik niet bang voor. Het veulen was nog groot, maar het ging wel heel stuk beter.
Kijk en dat vind ik de belangrijkste reden waarom ik Robin heb gekozen: om mijn merrie te sparen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:35

als je je merrie wil sparen, moet je niet fokken

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:40

frenia schreef:

:j
En tussen de Offspring en Robin zit een wereld aan hengsten. Maar nogmaals, ik wil helemaal geen oordeel vellen over hengst/veulen etc. maar geef aan wat mee zou kunnen spelen bij de mindere verkoop. Want dat was de vraag. Dan hoef jij je keuze niet te verandwoorden hoor..

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 19:53

frenia schreef:

Niet fokken en een zwaar veulen krijgen door een te zware hengst aangepraat te krijgen daar ligt nog wel een eind tussen.

Ik wil alleen maar zeggen, dat de keus voor Robin niet alleen is omdat ik hem mooi vind.
En als je een geboorteprobleem kunt oplossen door een wat luxere hengst te nemen, dan spaar je wel degelijk je merrie.
Een veulen wat vast blijft zitten of een veulen wat er zo uitrolt is toch wel een verschil.

Maar goed, ik weet ondertussen dat ik niet de enige ben met verkoop problemen.
Ik wil iedereen bedanken voor hun antwoord en mensen met hun te koop staande veulens succes met verkoop wensen.

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 19:56

Mariska_28 schreef:
frenia schreef:

:j
En tussen de Offspring en Robin zit een wereld aan hengsten. Maar nogmaals, ik wil helemaal geen oordeel vellen over hengst/veulen etc. maar geef aan wat mee zou kunnen spelen bij de mindere verkoop. Want dat was de vraag. Dan hoef jij je keuze niet te verandwoorden hoor..

Ja en omdat dat zo'n verschil is kon het geboorteprobleem dus worden opgelost. Maar de veulens doen niet onder voor elkaar!
Ik verantwoord mij keuze omdat ik weet dat er mensen zijn die Robin helemaal niets vinden en het stom vinden dat ik zo'n hengst gebruik om mijn merrie. Daarom even de uitleg.
Maar in iedergeval bedankt voor je mening en uitleg over mijn vraag.

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:13

Roos13 schreef:
Wat ook bij Bokt een nadeel is dat je bij de advertenties van "paarden te koop" niet vaker een pony of paard kan zetten.
Ik heb ook wel eens shetlander veulens te koop en dan zeggen ze: ga maar een advertentie zetten bij "commercieel".
Dat is jammer want daar verdwijnt de advertentie al na een dag tussen vele advertenties.
En mensen gaan tussen commercieel ook geen veulen zoeken.
Ze zouden een aparte rubriek met "commerciele paarden te koop" moeten hebben.
Tenslotte zitten er op bokt DE paardenliefhebbers en zou ik ze liever hier verkopen dan via bijv. marktplaats.

DE paardenliefhebbers op bokt??
die heb je er natuurlijk tussen zitten maar ik zie hier genoeg waarvan ik denk ben jij nou een paardenliefhebber!!!

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:32

Ik heb 4 merrieveulens en ze nu alle 4 toch vlot verkocht en voor het bedrag dat ik in mijn hoofd had ,2 stamboektinkers ,1 shet en een tinkerkruising ,alle 4 gaan ze elk naar een superthuis ,mischien heb ik gewoon geluk gehad dat ik de juiste mensen trof op het juiste moment .
Ik heb ook een tijdje een jaarlingstamboek ics hengst op marktplaats gehad en welgeteld 1 reactie erop gehad :+ ,hij staat dus nu nog te koop :D
Maar of dat nu aan de krisis ligt ?
Ik geloof wel dat mensen beter op hun geld letten in deze tijd .
Ik zie natuurlijk ook wel dat sommige veulens lang op marktplaats staan ,maar ik vind persoonlijk dat je met 1500 euro voor je veulen niet te veel vraagt .
Ik heb trouwens nog nooit een veulen of paard via bokt verkocht,wel geadverteerd ,veel reacties maar serieuze homaar.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:38

ik denk persoonlijk dat het een combinatie is.

het is een zomer periode dus mensen zijn niet heel hard op zoek.

ook zien ze liever een wat zwaarder veulen tegenwoordig en robin is een best slanke grai. en omdat je natuurlijk niet weet hoe een veulen eenmaal uitroeid blijft het een gok of het een zwaar type word.

verder een mooi veulen

en 1500 euro is een mooi bedrag
Laatst bijgewerkt door superrizzo op 29-07-09 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:41

Dat is waar, altijd veel reacties, maar weinig kopers. Daar heb je gelijk in.

Ik heb mijn 3 shetlander hengst veulens ook verkocht. Gaat ook alle 3 naar super huizen. Die mogen pas eind volgende maand weg.
En daarvan waren 2 zwarte hengst veulens en die heb ik toch voor een goede prijs verkocht.
En om grote maat shetlanders, bontjes, merries word zat gevraagd.

Maar goed, ik kom vanzelf de geschikte presoon tegen. En tot die tijd, blijft ze lekker hier in het grote weiland lopen.

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:44

superrizzo schreef:
ze liever een wat zwaarder veulen tegenwoordig en robin is een best slanke grai.

Uhhhh, een nog zwaarder veulen??? deze is echt zwaar hoor. En het word echt wel een flinke dame.
Het is niet alleen pappa die wat mee geeft. Ze kan ook gewoon op mamma lijken.
Dat is toch bij mensen ook, de ene lijkt meer op papa en de andere meer op mama.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:46

De markt ligt op zijn gat :(:)
Een vriendin van mij had haar tinkerveulen ook op mp en kreeg daar idd ook amper mailtjes op of mailtjes in de trant van ja voor 500 euro kom ik em wel ophalen!
Maar toen kwam er vanuit het niets een serieuze koper en ze heeft em netjes verkocht *D
Gewoon even gedult hebben denk ik...

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:52

Roos13 schreef:
superrizzo schreef:
ze liever een wat zwaarder veulen tegenwoordig en robin is een best slanke grai.

Uhhhh, een nog zwaarder veulen??? deze is echt zwaar hoor. En het word echt wel een flinke dame.
Het is niet alleen pappa die wat mee geeft. Ze kan ook gewoon op mamma lijken.
Dat is toch bij mensen ook, de ene lijkt meer op papa en de andere meer op mama.

ja ik zeg ook niet dat het moet maar dat zien ze tegenwoordig graag en de markt ligt op zijn gat.

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:53

Bedankt! Ik heb veel gedult hoor!
Ze loopt niet in de weg hihihi.
Maar het is zo'n kuffelkont, straks wil ik haar niet meer kwijt hihihi (grapje)

Nogmaals bedankt allemaal.
Was gewoon nieuwsgierig of er meer mensen er last van hadden.
En dat antwoord is nu duidelijk.

Na de vakantie maar weer goed gaan adverteren.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:55

inderdaad ik zou haar gewoon nu even uit de verkoop halen en na de vakantie opnieuw aanbieden !

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:23

Roos13 schreef:
Het veulen was dus groot en bleef op de ribbekast steken. Gelukkig had was ik er bij en stond er nog iemand bij...anders had het heel slecht afgelopen.
Dat wilde ik dus NOOIT meer. Vandaar de wat luxere type Robin. Van moederskant komt er toch wel zwaar in, dus daar was ik niet bang voor. Het veulen was nog groot, maar het ging wel heel stuk beter.
Kijk en dat vind ik de belangrijkste reden waarom ik Robin heb gekozen: om mijn merrie te sparen.

Dat zegt niet alles hoor, ik heb deze ronde voor een kleinere en minder zware en minder groffe hengst gekozen en dit veulen bleef meer op de ribbenkast steken dan mijn Drumkind van 2 jr geleden