[TI] barefoot boomloos zadel voor een tinker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:56

ik heb een Barefoot Cheyenne. Nu is onze zadelmaker een tijdje geleden geweest (Feike Bruinsma) en die heb ik eens laten kijken of het wel goed op m'n Tinker lag. Nou...nee dus. Het pommeltje was veeeeel te smal (zit een standaard in, tis een wat oudere Barefoot) waardoor hij enorm drukte op Shathu.
Nu heeft hij het pommeltje mee en vlakt hem wat uit aan de zijkanten (leg het beetje raar uit misschien, solly ahaha) zodat het wel mooi om de schoft van Shathu heen zal vallen en het hem niet zal hinderen verder.

Tis dus inderdaad niet standaard "goed" een boomloos zadel ;)

D_Travis

Re: barefoot boomloos zadel voor een tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:36

ik heb een tijdje gerden met de barefoot cherokee om uit te proberen!
Vond het heerlijk rijden. Vond het zadel alleen wel wat groot lijken op Misty

Dakota_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:52

Ik heb ook een barefoot op mijn tinker een cheyenne en bevalt zeer goed.
en je kan als je wilt er ook wedstrijden mee rijden!!

corianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:04

Ik heb nu de Nevada. Hieronder kun je een beetje zien hoe hij ligt. Het lopen gaat nog niet zo soepel omdat dit de eerste keer is dat ik erop zit ;) . Ik heb ook op de cheyenne gereden en de london. Naar mijn idee ligt de nevada beter (schuift minder) en hij is ook minder dik (je zit minder wijdt. Wat wil je met je tinker gaan doen? voor western of gewoon lekker buiten rijden heb je de nevada en de arizona. voor dressuur de london en cherokee (mogen van knhs) en alround is de cheyenne.
Je kunt de zadels ook gewoon een keertje passen en testen.

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 15:20

Dank je wel, leuk om het op filmpje te zien! Na de vakantie ga ik bellen voor een testzadel!!! Ik hou jullie op de hoogte!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:32

Coloured schreef:
Wij rijden met een Barefoot Cheyenne en het zit heerlijk! Je voelt veel beter de bewegingen van de paardenrug en je zit niet met een eventuele zadelboom die niet lekker op je paard past of zelfs knelt. Aanrader dus!

bomen horen nooit niet lekker te passen of te knellen.... maakt niet uit wat voor soort zadel je kiest, je zorgt ervoor dat het goed past toch? :j
en ook pommels kunnen te groot of te klein zijn.

edit: oh bij shathu kun je het al lezen zie ik.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:32

ik heb op mn hengst een barefoot arizona, ben helemaal tevreden.

had de arizona ook op mn merrie gelegd maar vond het voor geen meter liggen op haar, heb voor haar nu een randolls en dat ligt echt super op haar.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:06

Ik heb een Barefoot Cheyenne. Het testzadel beviel prima, het eigen zadel moest even ingewerkt worden. Het enige nadeel vind ik, is dat je wat ronder zit, waardoor m'n knieën wat afsteken. En bij de singel ontstaan bij Muddy drukplekjes, maar met een bontje is dat goed te verhelpen.
Ik vind het wel heel fijn dat je meer contact hebt met het paard en dat het zadel 'meegroeit' met de seizoenen.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:17

Ik heb op Clover een Cheyenne gehad. Zat heerlijk voor mij, voor Clover helaas minder. Het schoof naar voren en gaf drukplekken. Ik heb andere pommels, andere inlages en andere singels geprobeerd, maar het mocht niet baten.
Toen ik overstapte naar western heb ik een tweede poging gewaagd met de arizona, maar hetzelfde probleem.
Op Clover heb ik dus een ''gewoon'' westernzadel.

Sinds kort heb ik een tweede tinker (vanwege een welzijnswet in Zweden, waar ik sinds een half jaar woon. Je mag hier geen paard alleen, dus ik ''moest, heel vervelend;-)" een tweede paard. Myssen is ontzettend te dik, heeft zover ik kan inschatten geen schoft. Vanwege het figuur wat aan het veranderen gaat (afvallen, meer bespiering) leek het me een boomloos zadel een goed idee en ik vind ze heerlijk zitten!

Ik kon een een goede deal met iemand maken voor een tweede hands arizona. Die ligt als een huis op Myssen.

Het ligt dus ook aan je paard, dus een testzadel is een goed idee.
Succes!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:28

Ik heb een London en een Nevada op het ene paard schuiven ze allebei en op de andere liggen ze als een huis het is dus echt een kwestie van uitproberen.
Ik vind alleen de nieuwe singels waardeloos ik kreeg gelijk drukplekken tot bloedens toe ik had daar bij het oude model absoluut geen last van ik doe er nu een bontje omheen en dat werkt goed alleen met dit weer wel warm.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:36

Ik heb super ervaringen met de Barefoot Nevada. :D
Afbeelding

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:31

hier nog eentje die heel tevreden is over boomloos!
ik rij mijn tinks(6) enkel boomloos,kheb vanalles,van barefoot tot randoll en merkloos..

allemaal het 'cheyenne-type'
ben ik heel tevreden van!
zit zalig,lopen de paarden super van ook!

(en ik doe er ook vaak meerdaagse trektochten mee,nog nooit enig probleem gehad!)

ElineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:57

Ik ben ook tevreden over boomloos (barefoot cherokee)..het valt mij alleen op dat de gesp van de singels nog best doordruk plekjes geeft..dat moet mijn Tinker dus ook voelen..ik weet niet of hij er last van heeft hoor, maar ik vind het wél gek..
herkent iemand dat??

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:06

gesp van de singels??? Van de beugels bedoel je???

ElineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:35

eeeeehh...jaaaa..(schaamrood)

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:39

Wij hebben de Barefoot Arizona, bevalt goed! Wel even zoeken naar je balans idd. In mijn profiel staat een foto.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:39

Heb ik ook gehad, wat voor inlages heb je in de pad zitten???

ElineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:07

Suzan_bobar schreef:
Heb ik ook gehad, wat voor inlages heb je in de pad zitten???

heb je t over de arizona of over mijn beugels???

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:12

Nee als het goed is heb jij inlages in het dekje zitten??
Ik heb daarna dubbeldikke inlages erin gedaan en dat ging beter,.... hou je rug van je pony erg goed in de gaten als je de beugelophanging zite in de afdruk, want deze krijgt hier geheid last van (spreek uit ervaring) en dat is echt niet leuk!!!
Neem anders eens contact op met pmarena hier op bokt, zij verkoopt de barefoots namelijk en kan je vast vertellen hoe je dit kunt oplossen!!!

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:32

ik heb sinds 2 weken een barefoot nevada.
heb hiervoor de london, cheyenne en cherokee getest (en gehad), alle schoven giga naar voren, de nevada ligt echt als een huis!!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:35

Ik heb eventueel nog een mooie bruine Nevada te koop :j

(mijn eigen rug houdt niet zo van boomloze zadel :\ )

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:46

Ik rij mijn Tinker ook met een Barefoot (Cheyenne). Ik vind het zadel helemaal geweldig!!! Zit heerlijk!
Maar dat zou je inderdaad zelf moeten uitproberen. Het is ideaal dat de mogelijkheid bestaat om een testzadel te bestellen!
Ik vind het zelf ook erg prettig dat je bewegingen van het paard goed te voelen zijn. Mijn Tinker heeft wat problemen met het "ontspannen" rijden. En ik kan nu precies voelen wanneer ze spant en ontspant! Ideaal!

Ik liep inderdaad ook tegen het probleem aan dat de gespen van mijn beugels doordrukten. Maar dan niet zo zeer dat mijn paard hier last van had, maar ik dacht dat het zadel hier misschien door kon beschadigen.
Ik moet ook zeggen dat ik niet met fenders rij, maar met gewone stijgbeugels met gewone stijbeugelriemen.
Ik heb toen dus stijgbeugelriemen gekocht die aan de onderkant (bij de stijgbeugel) sluiten. Ik heb dus geen gesp meer die onbder het zadelblad zit.

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:52

Heb gisteren ook de Barefoot Cheyenne uit mogen proberen en het beviel echt super!! Ik ben ons dressuurzadel (KN) en westernzadel (Westwood) gewend maar dat kan toch echt niet op tegen de Barefoot, ben dus helemaal om nu :D
Twijfel alleen nog tussen de Cheyenne en de Arizona....

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:47

Ik heb al eens eerder gereageerd in dit topic, ik heb er nu iemand van Barefoot bij gehaald en zij was van mening dat dit zadel niet op mijn tinker past ik vind het erg jammer ze rijden heel erg lekker ik hoop dan ook dat als hij weer op gewicht is dat het beter gaat passen, maar ben bang van niet.
Ik heb nu zo'n V singel besteld in de hoop dat het allemaal beter gaat zitten.
Ik heb een Nevada en een London beiden zijn niet geschikt voor hem.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:09

is het voor je ruin? ik vind zelf de Ghost het best liggend (en ook blijven liggen) boomloze zadel. www.buitenzinnig.nl is dat niet wat voor jullie?
Afbeelding