Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
frenia schreef:edit: onze paarden zijn ook standaard aangegeven voor menselijke consumptie.
als je ze uitsluit hiervoor kan je je paard ook nooit meer laten slachten!
en ik vind het wel belangrijk dat dat kan indien nodig!
je kan een paard wat oorspronkelijk voor slacht is aangegeven, wel laten wijzigen en laten uitsluiten voor slacht als (nieuwe) eigenaar
maar omgekeerd (dus eerst uitgesloten) kan niet.
Voorkomen dat ze ooit geslacht kunnen worden, ook door nieuwe eigenaar niet. Geldt trouwens alleen voor Maddox en Nuala. Nuage schreef:Ter illustratie: ik heb mensen een kreupel ziek paard een trailer op zien duwen en trekken omdat hij naar de slacht moest. Dat was makkelijker en goedkoper. Paard compleet over de zeik en de laatste reis was een echte hel voor dat diertje.

) dat ik haar niet zou laten slachten maar inslapen indien nodig. Daar probeer ik ten volle aan te voldoen maar dan moet het wel paardwaardig zijn op dat moment. Het liefst zou ik echt ze allemaal laten cremeren naderhand maar dat geld heb ik niet...
Nuage schreef:Een noodslachting zoals dat heet zal neem ik aan ook nooit voor menselijke consumptie meer kunnen. Dus dan gaat het ook buiten dit verhaal om. Ik zou trouwens niet weten wie ik moet bellen om mijn paard even snel af te schieten.. ik bel dan toch gewoon de VA