[TI] Hoeveel vraag is er naar een opfokweide in het midden van NL

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Hoeveel vraag is er naar een opfokweide in het midden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:12

Voor 85,- meer heb je hier een all-in stalprijs dus € 100,00 voor de weide is gewoon erg veel. Het zal ook meer richting de € 50 - € 80,- gaan, maar hier in de regio is er minder vraag naar (mijn idee),

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:41

Da's een aardige lap, Lucy_1 :D

Waarom asociaal veel minder betalen voor goede zorg in de opfok dan voor standaard zorg in pension?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:30

Dat vraag ik me inderdaad ook af Snowdon..
Een opfok vergt net zo veel goede zorg als een pension. Tenminste, die eis stel ik persoonlijk wel. Dus ben ook bereid daar wat voor neer te tellen.. :j

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:38

Ik betaal in opfok voor de zomermaanden 100,00 euro in de maand en in de wintermaanden 125,00 euro in de maand.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:53

Sita_ schreef:
Dat vraag ik me inderdaad ook af Snowdon..
Een opfok vergt net zo veel goede zorg als een pension. Tenminste, die eis stel ik persoonlijk wel. Dus ben ook bereid daar wat voor neer te tellen.. :j

Nou, dat ben ik niet met je eens. Veel minder arbeid. Niet elke keer naar binnen - buiten, voeren, mesten etc. Rantsoenkosten gaan omlaag omdat bijvoeren niet of minimaal gebeurd. Dan praat ik over het verschil met 100% weide en 's nachts op stal.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:19

Je hoeft het niet met me eens te zijn hoor, niet iedereen stelt dezelfde 'eisen' of heeft dezelfde wensen. En ik kan al helemaal niet in iemands portemonnee kijken wat die er voor neer wil tellen.. ;)

En met goede zorg bedoel ik niet de werkzaamheden. Maar de verantwoordelijkheid, dat vind ik het belangrijkste. Dat er dagelijkse controle is, dat is goede zorg. Niet dat er dagenlang niet naar omgekeken word..
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 11-05-09 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:20

Dat ligt dus echt aan de opfok. Want de stal waar mijn jaarling staat worden die dingen wel degelijk gedaan. Ik denk dat er in de winter geld bijmoet als ik zie wat ze allemaal doen, en in de zomer trekt dat denk ik weer recht als ze buiten staan. Jonge paarden moeten juist bijgevoerd worden, als jouw opfokstal dat niet doet dan vind ik dat vreemd. Of je moet echt op midden zomer doelen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:49

Je moet wel een hele goede en droge weide hebben, wil je in de winter niet hoeven te bijvoeren.
is absoluut noodzakelijk, zelfs in de zomer voer ik hier gewoon extra bij,

Ik zou er misschien in de winter best belangstelling voor hebben, altijd buiten, in de zomer zou ik ze dan terug halen,
ik zou dan een prijs inclusief ontwormen willen weten, en zou rond de 90 tot 110 euro willen betalen, MITS er dus dagelijkse controle is, en dan niet van een afstandje, en goed en continu wordt bijgevoerd.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:52

Nuage schreef:
Dat ligt dus echt aan de opfok. Want de stal waar mijn jaarling staat worden die dingen wel degelijk gedaan. Ik denk dat er in de winter geld bijmoet als ik zie wat ze allemaal doen, en in de zomer trekt dat denk ik weer recht als ze buiten staan. Jonge paarden moeten juist bijgevoerd worden, als jouw opfokstal dat niet doet dan vind ik dat vreemd. Of je moet echt op midden zomer doelen.

Excuus, doelde inderdaad op midden zomer omdat hier in de winter (zware kleigrond) opfok niet mogelijk is onder ideale omstandigheden. Had hier op de 1e pagina al een opmerking over gemaakt.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:02

Ben zelf op zoek naar opfokplekken voor ons veulen wat bijna geboren wordt (niet tinker maar paint), beetje in de buurt en betaalbaar zou prettig zijn.
Meer dan 100 euro liever niet. Even kijken en checken kost geen geld, wel verantwoordelijkheid en tijd.
Heb er een stel meer te onderhouden en ik heb zelf ook bijna niks gevraagd aan pensionkosten (verbruik van voer/vulling was apart) bij ons op stal, gaat met de hele bups mee qua verzoring. Wormenkuren heb ik zelf genoeg en ik vind het ook belangrijk om het diertje zelf regelmatig te kunnen bezoeken, vooral in het weekend. Stukje kunnen wandelen in de buurt etc.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:03

Mijn 2de veulen is helaas verworpen.
Daarom zoek ik een veulen voor de winter maanden die mijn K4 gezelschap kan geven.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:49

Bah wat naar....een maatje voor de winter is nu wel fijn ja..
Beetje ver weg voor ons alleen ;-)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:03

Bah, wat naar Henk! Ik heb geen veulen dit jaar..

Zelf heb ik niks met echte opfokstallen, zeker niet met hengsten.. Vind wel dat ze sociaal moeten worden met leeftijds/ en sexegenootjes, maar meer dan 5 hengsten in de koppel vind ik wel wat veel en komen ze behoorlijk vaak gehavend uit de strijd..

Heb het opfokken van mijn veulens liefst zelf in de hand. Mama Bonita voedt hier alles zeer grondig op. Bonita zelf heeft een schijtkarakter, maar mijn jonkies daarentegen zijn echt super evenwichtig en vrij onderdanig door het dominante van Bonita.

Boyan heeft zijn eerste jaar met 2 even oude andere hengstjes in de wei gelopen, daarna een half jaar bij Bonita en een jonge ruin en dit jaar heeft hij bij dezelfde ruin in de wei gelopen en met een jaar oudere hengst in de bak van de winter en nu loopt hij alleen met Bonita omdat hij nu niet meer bij mijn jonge merries in de wei kan ;)

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:14

Ik zit zelf in omgeving Zaltbommel en inderdaad tot Gorinchem en Nijmegen is hier weinig aan opfok te vinden. Vooral ook die jonge hengsten aannemen. Verder ben ik er voor eigen tinkies geen voorstander van. Bij mij gaan jonge mannetjes gewoon in de gangbare groep volwassen tinks en dat is tot op heden prima en uitstekend gegaan. Tot aan 2 jaar oud toe. Ik had dan ook de liefste hengst ooit! :D Dan splits ik ze of worden ze geruind. Opfok zelf is toch grootschaliger, ik kan het hier juist lekker in de hand houden en opfok is mijn eigen doel niet. Maar voor opfok wordt gemiddeld 100 EUR per paard per maand gevraagd is mijn ervaring.

Succes!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:16

Hallooo

Er is opfok zat hier in de buurt :x

-hoornaar
-groot ammers
-deil
-werkendam
-sleeuwijk (75 euro)
-arkel

dat is wat ik even zo verzin maar als ik echt ga zoeken kom ik er nog wel meer tegen :j

Zelf zou ik niet meer willen betalen dan 100 euro
Laatst bijgewerkt door tita op 03-06-09 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:19

Nuage schreef:
€30,- per maand??

Voor een goed opfokbedrijf waarbij de paarden ook in de winter de hele dag buitenstaan en waarbij gewoon goede service is (dus inclusief hoefsmid en wormenkuur) betaal ik graag de €110,- p.m. die ik nu betaal voor mijn jaarlinghengst.

Ja voor zover ik weet zijn dat ook de normale bedragen voor opfok. En dat is dan nog goedkoop. Ik ken er een hoop die duurder zijn dat 110 per maand.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:39

Ik denk dat er best wel vraag naar is. Als je bijvoorbeeld naar NoordHolland kijkt is er amper opfok (via bokt/google/telefoongids) te vinden. Terwijl er volgens mij echt wel vraag naar is.

Zou voor een plek waar ze 24/7 buiten komen zomers, en 's winters ook een groot deel van de dag buiten komen (hoefsmid en ontwormen inclusief) best rond de 100 euro willen betalen :)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:42

Ik sta ook in een opfok met mijn nu jaarling, en ik betaal meer als 100 euro. En dan is de wormenkuur en hoefsmid exclusief! Maar de verzorging en aandacht is echt top! Ze worden iedere dag gecontroleerd op wondjes en dergelijke. En dan betaal ik liever iets meer.

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:57

Tinkerlady schreef:
Ik zit zelf in omgeving Zaltbommel en inderdaad tot Gorinchem en Nijmegen is hier weinig aan opfok te vinden. Vooral ook die jonge hengsten aannemen. Verder ben ik er voor eigen tinkies geen voorstander van. Bij mij gaan jonge mannetjes gewoon in de gangbare groep volwassen tinks en dat is tot op heden prima en uitstekend gegaan. Tot aan 2 jaar oud toe. Ik had dan ook de liefste hengst ooit! :D Dan splits ik ze of worden ze geruind. Opfok zelf is toch grootschaliger, ik kan het hier juist lekker in de hand houden en opfok is mijn eigen doel niet. Maar voor opfok wordt gemiddeld 100 EUR per paard per maand gevraagd is mijn ervaring.

Succes!

Ik zit tussen Gorichem en Nijmegen.
Ik heb 6 hectare weiland in de uiterwaarden en kan daarom tot begin november aan opfok doen.
Bij mij kunnen er nog hengstjes bij.
Die kunnen dan in een stukje natuurgebied opgroeien met veel verschillende kruiden in de wei.
Onder en tussen de wilgen kan er geschuild worden,ligt aan het water zodat er altijd voldoende water aanwezig is en er ook regelmatig van een bad genoten wordt.
Hoogte verschillen,zand en kleigrond.
Verschillende leeftijden paarden onder begeleiding van een oudere leidende Fjordenruin.
Land is onbemest en het onkruid wordt door middel van maaien binnen de perken gehouden.
Elke dag meerdere malen toezicht.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:01

Ik zou zelf niet kiezen voor een opfok waar ze in oktober/november weer weg moeten. Dan blijf je slepen met die jonge dingen :)
Laatst bijgewerkt door Keet op 03-06-09 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:03

En waar laat je ze dan in de winter, wisky?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:20

Voor het even van de moeder af hebben vind ik het niet verkeerd. Bij mij worden ze na 2 maanden max ook weer herenigd met elkaar. Bevalt me erg goed tot nu toe.
Klinkt me wel erg prettig in de oren Wisky, heb zelf een hengstje gekregen en ben nog aan het twijfelen of ik wel of niet 'uit-huis' wonen mee ga nemen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:36

verkeerd :o
Laatst bijgewerkt door cp112 op 03-06-09 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:37

cp112 schreef:
WOEI! *komt binnen vallen.

Weet wat Chantal volgende week gaat doen? :D

Zwolle onveilig maken }> Ik heb dan intake voor rijles :))

Gisteren met Guus gehobbeld in de les, ging super, we hadden springles en heb voor het eerst een parcoursje gesprongen en een dubbel, die ging eerst niet zo goed :+ Maar na 2 keer wel. Hij was braaaf :j

verkeerde topic CP112?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:37

Als je nu niet gereageerd had had ik em verwijderd :))