Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
desillies schreef:Ze geeft keurmeesters-cursussen: voor 100 euro word je in twee middagen opgeleid.
In een advertentie staat dat je dan "Irish cobs mag keuren bij dochterstamboeken".
Zo werkt het echter niet: de stamboekbesturen stellen keurmeesters aan, niet mevrouw Flynn.
Ik denk dat je de tekst anders leest en opvat dan ik in ieder geval
frenia schreef:Ik léés dit topic niet eens![]()
![]()
![]()
![]()
Al kwam ik even in verleiding er een pakje popcorn en een cola bij te halen...
maar eigenlijk is het me mn tijd niet waard
Houden jullie je maar bezig met dit
ik hou me bezig met mn paardjes
hendrik75 schreef:Hallo,
Daarnaast zou ik ook nog het volgende in willen brengen.
In de tekst in cobstukken, viel te lezen dat mensen met afgekeurde hengsten deze keuring zouden hebben gepland om hun hengst te laten goedkeuren.
hendrik75 schreef:Maar wat ik er van heb gehoord via via is dat er maar één op de ICS nederland keuring afgekeurde hengst zal verschijnen.
En voor de rest alleen reeds goed gekeurde hengsten.
groet
hendrik75 schreef:frenia schreef:Ik léés dit topic niet eens![]()
![]()
![]()
![]()
Al kwam ik even in verleiding er een pakje popcorn en een cola bij te halen...
maar eigenlijk is het me mn tijd niet waard
Houden jullie je maar bezig met dit
ik hou me bezig met mn paardjes
Hallo,
Waarom is deze topic je aandacht niet waard?
Het is op zich toch een prima topic, zolang iedereen zich netjes blijft gedragen?
(even mijn complimenten! en bedankje aan de mensen die daadwerkelijk met bruikbare informatie kwamen inverband met mijn vragen)
Ik zal dan waarschijnlijk heel dom zijn...maar snap het nogsteeds niet helemaal
goed ik begrijp dat dit topic gevoelig is.
maar zeker toch wel een eventuele discussie waard?
of ben ik de enige die met vragen zit?
groet

snowdon schreef:ICS Duitsland bestaat nog niet zo lang, ik denk dat je de ECHA bedoelt als moederstamboek toen
In Ierland een nieuwe vereniging? Dat is nieuw voor mij...
Maar er gaan zoveel versies van dit verhaal rond, ik denk dat er ook maar weinigen zijn die alles tot in detail weten. Ik zie geen mogelijkheid tot een eerlijke en vriendelijke discussie over dit onderwerp, daarvoor zijn er teveel zaken die meespelen/ in het verleden zijn voorgevallen.
hendrik75 schreef:ah...
dus Ierland is niet meer het moederstamboek? van Nederland? Maar duitsland is het moederstamboek?oke, dat is inderdaad nieuwe informatie voor mij.
hendrik75 schreef:hallo
ah...
dus Ierland is niet meer het moederstamboek? van Nederland? Maar duitsland is het moederstamboek?oke, dat is inderdaad nieuwe informatie voor mij.
Snowdon, jammer dat je geen modelijkheid tot een eerlijke en vriendelijke dicussie over dit onderwerp zit zitten.
Jammer..het is mij inderdaad wel duidelijk geworden dat er onderling bepaalde zaken vanuit het verleden meespelen (heb nog even verder gezocht naar "info") maar dan is een nette discussie toch best mogelijk?
SBL nogmaals wil ik even duidelijk maken dat ik op geen enkele manier, hoe dan ook ICS NL negatief wil noemen. maar ik zat gewoon met vraagtekens.
Ook ik ben van mening dat er niets mis mee is dat mensen hun paard door ICS ierland willen laten keuren.
groet
snowdon schreef:hendrik75 schreef:ah...
Helaas begrijp je dit verkeerd. De Duitse ECHA was ooit moederstamboek maar nu niet meer.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ondertussen ook niet meer weet hoe het nu wel zit.
Want een ieder die je er over hoort, verteld wel wat anders.
SBL schreef:Hendrik 75, ken je het gezegde Ïk zie door de bomen het bos niet meer"? Hier komen alleen maar bomen bij. Is er nog een bos of word het inmiddels een woud?

)