Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
)
. 
hermes schreef:Ik begrijp helemaal niet waarom je een ras als een tinker, die van oorsprong absoluut niet gefokt is om in de dressuurring te verschijnen, moet beoordelen of beter gezegd moet belonen met een predicaat als hij/zij "hoog in de sport" meedraait.
Wat heeft dat voor toegevoegde waarde voor dat paard?
Krijgt hij daar betere nakomelingen van of is dat misschien belangrijk voor het behoud van het ras? Lijkt mij niet echt.
Ik zie dus echt niet de toegevoegde waarde voor het toekenen van een sportpredikaat, sterker nog mijns inziens stimuleert het mensen alleen maar om meer sportgerichte tinkers (kwpn-ers met sokken zoals dat al eerder door iemand genoemd werd) te fokken omdat mensen toch graag dat door hun felbegeerde predikaat in de wacht willen slepen.
Ik blijf erbij dat een tinker van oorsprong niet gefokt is om (hoog) in de sport te presteren en ik vind ook niet dat je dat vanuit een stamboek moet belonen of zelfs stimuleren.
fraske schreef:er staat toch ook niet dat je het MOET halen omdat je er anders niet mee mag fokken .
)
en zonde van het ras.
)
,