[TI] Herkent iemand deze tink?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:18

Arm ding ! Net Dyco toen ik em kocht ;(
Afbeelding
Heb je enig idee van waar in Belgie ongeveer ? Ik kan hier altijd rondvragen?
Als je tips wilt over voeding ed.; wat ik bij Dyco allemaal gedaan heb mag je me altijd pben.
Ik vind het super dat je dit gedaan hebt je zal er een wereld paardje aan hebben ze zijn enorm dankbaar als je ze uit zo een omstandigheden haalt.

midgie

Re: Herkent iemand deze tink?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 14:18

Nou de DA is geweest en heeft hem helemaal nagekeken,
Zijn leeftijd klopt 4 ,4.5 ongeveer

Zijn hart en longen klonken goed en ze heeft hen gespoten voor wormen en luis, hij zit stik vol met wormen, als hij mest beweegt het gewoon, zitten geen rode tussen gelukkig, maar dat hou ik in de gaten de komende dagen na die wormenspuit kunnen ze wel los komen .

Hij is gewoon zwaar ondervoed , zelfs de DA schrok ervan en die is wel wat gewend.
Ze zei ook dat het een zaak zou zijn voor de DB , maarja waar ga je zoeken, het dier is misschien wel van hand tot hand gegaan.

Maar ja hij komt er in elk geval boven op, we gaan hem eerst dikker maken en de rest komt vanzelf goed,
De DA komt over 2 weken nog een keer spuiten voor worm en luis en hij heeft ook zijn entingen gelijk gehad en die moeten ook herhaalt worden over 6 weken.

@Quinzy
Ja ik moest ook aan Dyco denken toen hij uit de trailer kwam, ken jou verhaal van het andere forum.

@Silas
Zijn papieren stelklen niks voor , is gewoon uit een doos gehaalt met een zwart paardje , de omslag hoort bij een friesje en de inhoud is weer gekopieerd uit een ander paspoort,
Chip hebben we nog niet gezocht, want de DA had de reader niet bij,dus of hij gechipt is weten we pas over 2 weken,
Maar het chipnr wat erbij hoort kan ik nergens op het inet of bij het PVE terug vinden, dus dat is ook al heel raar.

Nou ja het dier staat hier lekker te staan en het gaat een hele knappe tink worden, hij heeft zo`n lief koppie.

IK hou jullie in elk geval op de hoogte en zal zeker ook foto`s plaatsen, ben heel benieuwd hoe hij onder zijn lange vacht vandaan gaat komen, maar verharen doet hij nog niet, dat hele lichaam is in de war natuurlijk.

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:24

4,5 jaar! oh dan ziet hij er over een jaar heel anders uit! :D

Als hij lekker te eten krijgt dan heb je zelfs kans dat hij straks nog een stuk gaat groeien in de hoogte en in de breedte. Ben heel benieuwd hoe hij dan wordt. Ik zou als ik jou was veel foto's maken de aankomende tijd, is heel leuk om straks terug te zien zodat je ziet hoe hij veranderd is.

Super veel succes ermee! en nogmaals super top dat je hem gered hebt!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 14:49

Ja ben ook benieuwd hoe hij er over een jaar uit ziet, in elk geval wat vlees op zijn lijf,
Hij heeft behoorlijk lange benen voor zo`n ukkie, dus denk dat hij ook nog wel wat de hoogte in gaat groeien, maar maakt mij niet veel uit hoe groot hij gaat worden, als hij gecastereerd is gaat hij lekker bij mijn andere tinkies in de groep , kan hij lekker tinker zijn en eindelijk eens gaan rennen en spelen , want daar is hij nu echt te zwak voor.

Ik was echt niet van plan nog een paardje te kopen , heb er al te veel , maar dit kan ik niet laten staan, heb er zelfs een nacht niet van geslapen toen ik hem op de foto te koop zag staan.
Dus moest gewoon dit doen en heb er geen spijt van en zal dat ook nooit krijgen, zelfs mijn man die niet echt veel met paarden heeft gaat elke keer bij hem kijken en hij raakt je gewoon diep met die oogjes van hem,

tinkermurphy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:33

Helaas komt hij mij ook niet bekend voor.
Wat een super lieverd, echt hoe kunnen mensen toch zo slecht zijn voor hun dieren. Niet te geloven, gelukkig dat hij nu bij jou kan blijven. Wordt vast een heerlijke knul als hij straks wat aangestekt is!
En die blik zou ik ook niet kunnen weerstaan...

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:47

Ik ben er zeker van at hij met jou goede zorgen er helemaal bovenop komt. Er zit een mooi beestje onder.
Wormen zal waarschijnlijk altijd een zwarkte blijven. Dyco is nu ook nog maar pas terug een wormbesmetting te boven ik ontworm nogtans heel goed maar t blijft een zwakte. Heel veel suc6 met t opknappen van deze jongen.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:42

Ongelooflijk dat mensen dit hun dieren kunnen aandoen. Gelukkig is hij nu bij jou terechtgekomen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:46

Succes met hem, en leuk dat hij een snorretje heeft, en wat ziet hij er lief uit.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:46

Ik ben echt benieuwd hoe dit beestje er over een jaartje uit ziet. Hij heeft echt een lieve blik! Komt hopelijk helemaal goed bij jou!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 22:50

IK ben ook erg blij met hem, het is echt een schatje, zo`n lief ding, wel een eigen willetje ondanks zijn zwakke lichaam, denk dat ik moet oppassen om hem niet al te zielig te gaan vinden, want denk dat als hij lichamelijk beter gaat hij best een boefje kan zijn.
Maar dat koppie als hij naar je kijkt, echt tot nu toe iedereen die hem hier ziet staan smelt voor hem, het is een harte breker met zijn grote fluffie oren en zijn te lange benen voor zijn magere lijfje, ben echt benieuwd hoe hij nog gaat groeien, zal hem morgen eens meten en over een jaartje maar kijken wat er in hoogte is bij gekomen.
Ik ben in elk geval al helemaal verliefd op hem.

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:57

Wat een droppie...
;( Wat triest dat mensen dit kunnen doen bij dieren... BAH!!! Moest ook meteen aan Dyco denken en kijk wat een schitterend beestje dat is geworden!!!
Maar wat goed dat jij de zorg voor hem op je hebt genomen!!! Ik denk ook dat daar een heel leuk paardje uit gaat komen, wil graag dit topic blijven volgen en af en toe fotootjes kijken ;)

Heel erg veel succes met hem +:)+

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:16

heel veel succes met hem, wat een droppie. Hij zal snel bij je opknappen, ben er van overtuigd dta het bij jou helemaal goed gaat komen!!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:23

Succes met het oplappen van dit arme beestje!
Ik weet zeker dat het een hele mooie man gaat worden!!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:28

Wat een ontzettend lief koppie!
Dikke knuffel voor Bolero :(:) en supergoed wat je voor hem doet +:)+ . Succes en ik blijf dit topic zeker volgen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:29

Zo aan zn koppie te zien lijkt het me echt een ontzettende lieverd. Ik hoop dat hij er helemaal bovenop komt, en verandert in een hele knappe kerel ;)

Wat voor iemand(en) ben je als je dit veroorzaakt bij zo'n dier :n

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:30

Wat een lief koppie heeft ie zeg, die zou ik zo mee willen nemen :+:

Maar wat sneu zeg, hopelijk knapt ie weer helemaal op!
En helaas kan ik je niet helpen :(:)

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:33

wat een zielig ding zeg :(:) wel een super schattig zielig ding!
suc6 met het opknappen, het word vast een heel mooi mannetje!

gr ik!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 01:54

jeetje, nou hij gaat er vast bovenop komen.... jij bent zijn engel!! +:)+

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 02:26

Wat goed van je dat je je over dit dier ontfermd! Hij heeft nu een tweede kans:)

Quinzy: heb in je profiel zitten spieken. Wat een gave paarden heb je en wat ik er een gaaf beest onder Dyco uitgekomen!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 03:14

Citaat:
Quinzy: heb in je profiel zitten spieken. Wat een gave paarden heb je en wat ik er een gaaf beest onder Dyco uitgekomen!

Thanx awel, ik ben er zeker van dat hier net zo een mooi diertje onder zit.
En ze zijn zo lief !

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:30

Heyy wat een leuk koppie!!

Nou ik heb geen enkele twijfel dat ie bij jou heel sel en mooi op gaat knappen!!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:53

+:)+ super dat je dit gedaan hebt. Gaat met zoveel liefde in zijn omgeving gewoon helemaal goed komen en dan ga je er waarschijnlijk een geweldige tinker aan hebben.
Brr ik kreeg helemaal kippenvel van die foto, deed me denken aan de mini's van TK. Het doet je dan straks zoveel goed als je het leven terug ziet komen in die oogjes en ze lichamelijk ook weer paard kunnen zijn. Succes en ik blijf dit topic voorlopig volgen, ben wel heel benieuwd.
ga nu ff de waterlanders uit mijn ogen vissen :o

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:08

Wat een lief koppie heeft Bolero!
Het gaat vast helemaal goed komen met hem!
Top dat Bolero nu bij jou staat!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:54

Ben even wezen kroelen.........
In het ''echie'' is het nog veel erger dan op deze foto....wat een ontzettend gratenpakhuisje is Bolero.Het is echt een en al bot met een lange vacht eraan :oo
Maar zo ontzettend aandoenlijk....je kunt niet bevatten dat hij een 4 a 5 jarige hengst is.
Die heeft al heel erg lang honger geleden dat is niet van een paar weken dat is langdurig ondervoed zo ontzettend schraal met zo een achterstand in ontwikkeling heb ik ze nog niet gezien.
Ik denk zelf dat als Midgie hem niet had laten komen hij er niet lang meer was geweest...In alles zie je dat hij nu echt geen kracht meer heeft,zijn lopen,hoe hij heel voorzichtig eet,zelfs in ruststand ...wat een stumpertje.

Ik heb altijd zoiets van....hoe kan je zo met dieren omgaan.....ooit moet er toch iemand gek met hem zijn geweest :(:)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:08

Heel veel succes.
Heel mooi dat je dit doet.