[TI] Nu zijn ze echt weg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Re: Nu zijn ze echt weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 11:47

We hebben even het telefoon nummer gebelt.
Er zijn een paar dingen die overeen komen, maar ook dingen die totaal anders zijn.
Die mensen zeggen dat ze 3 veulens heeft gehad, die daar ook in de buurt staan.
en ze kennen de oude eigenaar persoonlijk waar dit paard een lange tijd heeft gestaan.
waarschijnlijk is het gewoon een paard wat verschikkelijk veel op mirtel lijkt.
ik ben erg opgelucht.

Dan alles over handel, ik weet het.
Dit soort dingen heb ik al eerder mee gemaakt(gelukkig niet bij mijn eigen paarden)
Gelukkig staat mirtel dus toch in apeldoorn, bij een gezin dat alle tijd voor haar heeft.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:52

RoosG schreef:
Gelukkig staat mirtel dus toch in apeldoorn, bij een gezin dat alle tijd voor haar heeft.

Hoe weet je dat dan zeker?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 11:59

Dat lijkt mij wel, dat ze dan wel bij dat echtpaar in apeldoorn staat.

de zin had eigenlijk moeten zijn
Gelukkig staat mirtel dan dus toch in apeldoorn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:02

Maar hoe zit het nou met het geld, hadden jullie ook E750 afgesproken met 'H'?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:17

RoosG schreef:
We hebben even het telefoon nummer gebelt.
Er zijn een paar dingen die overeen komen, maar ook dingen die totaal anders zijn.
Die mensen zeggen dat ze 3 veulens heeft gehad, die daar ook in de buurt staan.
en ze kennen de oude eigenaar persoonlijk waar dit paard een lange tijd heeft gestaan.
waarschijnlijk is het gewoon een paard wat verschikkelijk veel op mirtel lijkt.
ik ben erg opgelucht.

Dan alles over handel, ik weet het.
Dit soort dingen heb ik al eerder mee gemaakt(gelukkig niet bij mijn eigen paarden)

En dan noemt de adverteerder zich ook nog Myrtle........ vreemde situatie hoor.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:26

dit paardje heeft al eerder op Mp gestaan, meiske die haar toen adverteerde hete anders dan mirtle...
toen stond ze meende ik ook ergens in die omgeving, of was het didam???

nahja, vind het erg raar verhaal

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:32

Toen stond ze samen te koop met ie PRACHTIGE ruin!!!! Wat was dat een mooi dier zeg!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:11

ja die ja

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 10:25

ja klopt, dat was van die H, en die ruin was Wistan.
En met het geld, ik had het verkeert begrepen.
we hebben inderdaat 750 euro gekregen, maar dat kwam bij een ander bedrag bij.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:22

Wat een kl*ten situatie. Ik snap wel hoor wat jullie ook zeggen "tis handel" maar goed, van een "kennis" verwacht je het denk ik niet echt.
Kennis was mijn kennis na dit in ieder geval niet meer ;)

Wil overigens niet banketstaaf doen, maar als ik kijk naar de foto's in je profiel en die op mp gaat het volgens mij toch echt wel om het zelfde paard hoor.
Maar als ze onderhand van ene handelaar naar andere is gegaan en steeds wordt haar achtergrond verhaaltje wat anders, is het zo gek natuurlijk niet dat mevrouw "Otterlo" maar "haar" verhaal erbij komt...of ben ik nou gek?!?! :D

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:43

Roos,

Ik denk dat je de situatie niet helemaal begrijpt en je als ik jou was zou ik nog maar eens langs je opa gaan
voor het ware verhaal want dit klopt absoluut niet.
Ik ben de vriendin van `H` zoals je hem in je verhaal noemt. Je opa heeft ons in januari gebeld en vertelde
toen dat hij wystan en mirtlle wilde verkopen en vroeg of wij dat voor hem wilde doen.
We hebben toen een bedrag afgesproken wat hij er voor wilde hebben en toen heeft hij ze samen met jou naar
onze stal toegebracht. Hij vertelde toen aan ons dat jij niet mocht weten dat ze direct verkocht mochten worden
en vertelde jou dat wij ze eerst zouden gebruiken ipv direct verkopen.
Wij hadden met je opa afgesproken dat we ze meteen zouden verkopen, naar een goed tehuis en dat hebben we
dus ook gedaan.
Dit was dus de beslissing van je opa en niet van ons. Wij kregen de opdracht van hem.

Wystan was binnen een week verkocht, de reacties stroomden binnen en uiteindelijk belde er vrijdag savonds een
man uit frankrijk (Nancy) die de volgende dag wilde komen kijken. Hij reed 800km om naar ons toe te komen en was
helemaal weg van wystan! C'est une mangnefic cheval pour moi!!! riep hij de hele tijd! Hij heeft hem direct meegenomen
en geloof me, een beter tehuis dan bij deze ontzettend rijke kapper uit nancy kun je niet bedenken voor hem!
Je opa heeft ook de afsgesproken prijs gekregen voor Wystan!

Myrtlle duurde wat langer vanwege haar rug en ze was wat voorwaartser dan Wystan. Uiteindelijk hebben we haar verkocht
naar apeldoorn naar mensen met nog meer tinkers! Hartstikke leuk dus! En zeker niet voor 750 euro, vraag maar aan je opa.

Van beide mensen hebben we eventueel nog wel een mail adres voor je zodat je contact kunt zoeken.
Vindt het erg jammer dat jij of je opa het verhaal zo verdraaid want dit klopt echt niet!
Ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:51

Duidelijk verhaal zo....
Fijn om te horen dat Myrtle in eerste instantie goed terecht is gekomen, jammer dat ze alweer te koop staat (Marktplaats).

horselove88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:54

ach,, veel sterkte ;)

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 02:01

Hmmm dat geeft het verhaal een hele andere wending, en voor de hoofdpersoon wordt het er nu helemaal niet leuker op!

Vind het super sneu, onafhankelijk van welk verhaal de juist is.

Echter denk ik wel dat het verstandig is nog even te vertellen wat nu de juiste versie is.

STERKTE!!!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 02:22

Wow, Dit lijkt me erg hard slikken voor de TS, nadat je dat leest :=
oef .. sterkte ermee!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:10

Tinks schreef:
Echter denk ik wel dat het verstandig is nog even te vertellen wat nu de juiste versie is.

Denk je? Ik denk dat het verstandiger is als TS en wederpartij dit verder samen uitpraten en niet via bokt.
Wat boeit het hen nu wat wij denken bij dit verhaal, iedereen trekt toch wel zijn eigen conclusies :)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:37

snowdon schreef:
Tinks schreef:

Denk je? Ik denk dat het verstandiger is als TS en wederpartij dit verder samen uitpraten en niet via bokt.
Wat boeit het hen nu wat wij denken bij dit verhaal, iedereen trekt toch wel zijn eigen conclusies :)

Helemaal mee eens ;)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:21

Het is en blijft een vervelende situatie. Ik had ook niet gedacht dat het zo zou lopen... En vind het erg rot voor Roos. Ik heb de ware informatie op bokt gezet om zo iedereen die deze topic gelezen hebben de ware informatie te laten lezen. Het is niet leuk om zwart gemaakt te worden via een topic (in dit geval mijn vriend dus) terwijl het niet waar is. Dit wist Roos natuurlijk niet, dus daar kan ze verder niets aan doen. Maar vind het fijn dat het nu verduidelijkt is op deze manier. De verdere details tussen roos en haar opa en ons zullen zeker nog besproken worden buiten bokt.nl.