[TI] Centrale registratie Cobs/tinkers/drumhorses

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:34

Dat is volgens mij niet eens zo duur? Ik was 80 euro kwijt voor DNA profiel van 2 paarden en vaderschapscontrole.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 15:51

grid schreef:
Oh leuk leuk zoiets bestaat ook voor ijslanders idd ook allemaal aanklikbaar en lijst met nakomelingen/ keuringsresultaten enz enz is ook door iniatief van 1 persoon ontstaan en idd ook door info aanleveren (en deels info koppelen van stamboeken) steeds verder uitgebreid
en is in de jaren enorm uitgegroeid tot een geweldige informatiebron 8-) dus hoop dat dat met deze ook gebeurd :))

Alleen Say is nog niet zinnig om erin te zetten niks bekend en (nog) geen nakomelingen :=

Zie wel dat het niet op alfabetische volgorde staat dat is denk ik toch wel handig zeker als men wil dat er zoveel mogelijk geregistreerd wordt. Anders wordt het straks erg lastig zoeken of er moet een handige zoekfunctie op komen ;)

Volgens mij staat het wel op alfabet alleen komen eerst de goedgekeurde hengsten en daarna de nog niet goedgekeurde en dan ook nog in secties....
Bij de merries net zo, eerst sectie a dan sectie b enzovoorts en dan binnen die secties op alfabet.
Misschien veranderd dat later als dat gemakkelijer/logischer blijkt te zijn?
Ik heb al gemerkt dat goede tips en meedenkende mensen gewaardeerd worden :D

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 15:53

Aniekepiek schreef:
Wil je mij het nederlandse registratieformulier sturen?

Het nedelandse formulier staat online op de site, als je het nog niet apart vermeld ziet staan, open dan de Engelse versie, daar hangt het nog onder en anders moet je evenje mailadres pb-en naar me.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 15:54

frenia schreef:
vind het ook leuk!
mag je ook veulens ingeven die niet meer van jou zijn? dan hoef ik niet iedereen op te trommelen mijn veulens op te geven, doe ik het gauw even zelf ;)

Ik heb de nakomelingen van Tommie allemaal opgegeven, zou dus ook de nakomelingen van mijn merrie(s) opgeven :j

Nuage

Re: Centrale registratie Cobs/tinkers/drumhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:17

Het is ook niet zo heel duur, maar het valt of staat een beetje met het animo wat je hebt. De prijs is laag als er veel mensen meedoen. En als je maar 35 tinkers in een DNA bank hebt uiteindelijk, dan is het niks waard.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:54

Leuk opgezet die site! Ik heb Anouk ook direct aangemeld :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:00

en haar nakomelingen :P

Des oeps dat verband had ik nog niet gezien :o

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:31

Ik kreeg al een mailtje van haar of ik daar ook foto's van had :D
Komen er dus ook bij!

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:43

heb die dikkies van ons ook aangemeld :D

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:30

Ryon staat er ook op met al z'n kids!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:13

Eavan van Gipsy Spirit staat erop, is een zoon van Drum, maar dat staat niet vermeld. Ga er niet aan beginnen, dan moet ik ook toestemming van alle veuleneigenaars hebben voor het doorgeven van hun foto's.
Misschien dat ik voor mezelf wel eens begin aan iets als bv http://www.pawpeds.com .

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:06

Hoi Naat, bij Eavan staat wel degelijk Drum vermeld hoor! Als je op Pedigree klikt dan komen de foto's van Drum en Thalya te voorschijn.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:15

Dan heb ik met mijn neus gekeken. Ik zie het al, omdat het woord Pedigree geen andere kleur heeft heb ik het niet aangeklikt omdat ik dacht dat er dan geen werkende link stond.
Drum's moeder is niet Hairy Mary, op de site Harry Marry genoemd... heb al meerdere keren aangegeven dat ik haren wil opsturen maar hoor daarna niets meer. Heel irritant, dan wil je meewerken en krijg je geen sjoege meer. Heb ooit op een website gevonden dat Hairy Mary de moeder van Drum Shampoo zou zijn, een kruising tussen Drumshambo (die wel wat shampoo kan gebruiken) en Shampoo Boy ;) :D, als je kijkt naar Shampoo Boy dan zou dat wel heel goed haar zoon kunnen zijn...Klick ik Drum zijn naam aan dan kom ik bij nakomelingen van Sir Ivanhoe, wat een zooitje...
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 11-02-09 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 17:17

KootMiraDrum schreef:
Eavan van Gipsy Spirit staat erop, is een zoon van Drum, maar dat staat niet vermeld. Ga er niet aan beginnen, dan moet ik ook toestemming van alle veuleneigenaars hebben voor het doorgeven van hun foto's.
Misschien dat ik voor mezelf wel eens begin aan iets als bv http://www.pawpeds.com .

Je kunt misschien in ieder geval de nakomelingen erop zetten waarvan je zelf de foto's hebt gemaakt?
Ieder schakeltje is er een.....
Toestemming vragen aan alle foto eigenaren is ook niet zo heel veel werk (misschien, denk ik :o ) als je een standaard emailtje naar allemaal tegelijk stuurt, zou zo leuk zijn om al Drummies mooie kinderen op de site te zien staan :D

edit; Wie zou die info over Drums moeder dan doorgegeven hebben?
Raar.....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:18

Ik ben van compu veranderd, dus moet kijken of ik bestanden terug kan halen, en heb daar voorlopig helaas echt geen tijd voor.

Volgens mij waren Denen die toen bij Hairy Mary in de kudde zijn gaan kijken, voordat ze uit de UK wegging. Gevonden http://www.romany-vanner.dk/3485266 Drum zijn spoor loopt in Ierland, en dat van haar in de UK. Ik heb er laatst nog met de eigenaar van Eavan over gemaild. Hier staat ook een foto van haar, die foto is van voor ze naar Denemarken ging. http://www.vannercentral.com/road_sweeper_uk.htm Zoek je dan weer naar the Headliner, een zoon van H.M., dan zie je de kartelige vlekken die Shampoo Boy ook heeft, en Drum absoluut niet. (niet dat dat iets zegt, okee). http://www.ncogypsyvanner.com/headliner.html
Trouwens, HM is van 1993 en Drum van 1995, dan moet ze als jaarling gedekt zijn... lijkt me zelfs voor die contreien sterk.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:02

HM doet me idd veel meer aan shampoo boy denken, hoewel dat ook niets hoeft te betekenen ;)

wat een wérk overigens... ben nog wel even zoet met intikken... (heb je ook met zoveel veulens en zoveel premies :+ :P )

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:04

Fenore hoeft in ieder geval niet Natalia :P Ben nog op zoek naar goede foto's en dan stuur ik de 3 dames van mij ook door.

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:51

Ik kan Balou ern iet tussen zetten, ik weet nl zijn ouders niet :(:)

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:59

Ouders onbekend maakt niet uit hoor! Ryon zijn ouders zijn ook niet bekend zoals zo velen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:03

Okee dan, Drum, Mira en Binti heb ik doorgegeven.
Ben op zoek naar een regnr van Hairy Mary, daarover aan het mailen, dan kunnen de DNA profielen van haar en Drum vergeleken worden. Weet alleen nog niet of ik dat met Denemarken of de USA zal doen. Van Haeringen kan het ook, maar die willen schriftelijke toestemming van de inzender van Drum zijn DNA (terwijl ik volgens mij toch echt de eigenaar ben) voordat ze dat mogen doen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:40

van haeringen doet altijd erg moeilijk vind ik :roll:
ik heb idd ook toestemming van het stamboek nodig 8)7 om te laten testen of angel vos draagt enz :roll: nu niet dat dat zo'n probleem is, maar vraag me af waar dat gedoe goed voor is! (haar profiel ligt daar vast via stamboek ivm dna-controle selwyn ;))

ik heb de mijne doorgegeven :D

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:07

hmm ik zal het dit weekend ook eens gaan doen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:19

Het klopt dat degene die het DNA heeft aangeleverd ook zeggenschap erover heeft. Maar je kunt er dus altijd nog voor kiezen om zelf een nieuw monster op te sturen...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:23

weet ik, maar vind dat echt belachelijk :+
bovendien zijn ze duur :o

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:16

Pallieter heb ik opgegeven en staat ertussen,
ze opa ook :D En daar staat als veulen weer pal zijn paps tussen.

vind het wel heel leuk zo!