[TI] Herkenbaar?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: Herkenbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:56

Omgevallen bomen :))
Lévensgevaarlijk...een boom hoort te staan,niet te liggen >;)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:57

één van de tinkers die ik rij vindt de brievenbussen die aan de weg staan echt doodeng, die kunnen je echt wel zomaar aanvallen! Hahaha. En de koeien bij de zuivelboerderij.... die gaan opeens bewegen als je er langs loopt, dat is toch ook raar :s

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:26

Whahaha! Hoe herkenbaar inderdaad!
Laatst met Nigel een blokje om gereden, was wat frisjes, maar goed betrouwbaar. Opritten hebben een onwijze aantrekkingskracht op Nig, hij moet daar altijd staan koekeloeren en als ik niet oplet, dan wandelt ie doodleuk het erf op :')
Maar lekker stukje draven over het bekende zandpad bij de wei in de buurt. Er raast een enorme hijskraan langs, een tractor met oplegger en flapperend zeil... Kijkt er niet van op. Maar op dat zandpad liggen sinds kort grote rotsblokken langs de rand. En reken maar niet dat hij daar langs ging! Echt nooo way :P Snuifsnorkbries, dus ben maar rechtdoor gereden, had ook geen zin om af te stappen en braaf mn spelletjes te doen daar :P
En de volgende ochtend kon ik hem gewoon vragen of hij m wilde aanraken met zn neus :')
Gek paard

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:50

Heel herkenbaar.

Varkens zijn echt altijd griezelig, wat een monsters!
Auto's, vrachtwagens, combines, trekkers, motoren etc. zijn z'n vrienden en ook al racen ze veel te dichtbij langs hem heen, hij kijkt niet op of om.

En verder heeft hij zo z'n dagen, dan is de gans die de afgelopen 5 jaar ook al bij de buren liep ineens doodeng. Of lama's die met hun gekke wandelgangetje achter je aan rennen, angstaanjagend! Vooral als hij wat fris en enthousiast is, dan maakt hij zich druk om de gekste dingen. Op andere dagen kijkt hij echt nergens van op. Vuurwerk op 10 m. afstand? Is daar wat aan te zien dan?

Heerlijk toch die grapjassen!

Mijn grapjas heeft trouwens ook een enorme voorliefde voor kinderen en baby's. Hoe kleiner, hoe leuker. Baby in de kinderwagen? Binnen 2 tellen heeft meneer zijn neus ook in de kinderwagen gedrukt. Moet altijd zo lachen hoe hij het liefst achter elk kind aanloopt dat hij tegenkomt, moet zoveel moeite doen om hem te overtuigen dat mijn weg toch echt een betere is. Hij kan ook zo genieten als hij onderweg in het nieuwbouwwijkje even mag stoppen bij de spelende kinderen, die vervolgens allemaal naar hem toegerend komen en dan op alle mogelijke plekken aan hem beginnen te plukken. Zo braaf als hij dan blijft staan, en zo lief en voorzichtig als hij zijn grote hoofd dan naar beneden doet, zodat de kinderen zijn hoofd kunnen aaien. Je ziet hem dan echt zichtbaar genieten, die grote kindervriend.

Zijn jullie tinkers ook van die grote kindervrienden?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:55

hier is niks eng, behalve die heeeeeuuuule gevaarlijke witte en gele platte gifslangen op de weg (jaja, wegbelijning is levensgevaarlijk)

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:20

@ Christah: Babet is ook een keer 'overvallen' tijdens een kinderfeestje. We liepen over de weg en ineens kwam er een hele kinderschare het hek uitzetten. Tja, zo'n grote teddybeer is dan onweerstaanbaar voor die kleintjes. En Babet vond het heerlijk al die aandacht.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:43

Voor varkens en vuurwerk is Vasthi trouwens ECHT bang. Bij die andere dingen is ze gewoon te controleren, maar bij varkens en vuurwerk raakt ze in paniek.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:02

een paar jaar geleden had ik een verzorg tinker en ik moet zeggen: Dat gedrag viel mij toen ook al op.
Echt raar.
Flapperende afzet lintjes en groene, plastic bakjes op de weg is geen probleem
Maar dan die grote, grijze steen? Daar zit vast een leeuw achter!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:22

Mijn super lieve, grote en erg grijze, ouwe, opa hengst, die het liefst alle andere hengsten op stal zou willen opvreten !!!!

Is als de dood voor bloembakken die op straat staan.

Afbeelding

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:37

haha geweldig bloembakken.
Vandaag kwam ik die levensgevaarlijke en dood enge shetland pony weer tegen... heeeeel eng..

Bridget24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:22

haha zo herkenbaar. Die van mij ook. Vrachtwagens.. traktors.. kettingzagen het maakt niet uit. Maar dat konijn wat ineens voorbij schiet moet hij toch echt wel een sprintje voor trekken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:27

Koeien zijn ook zo gevaarlijk.
Heb een merrie die kroop bijna tussen de wielen van een gigantische grote combine, omdat er een koe naar haar keek.

Bridget24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:30

over koeien gesproken, Die van mij stopte van de week bij een weiland en toen kwamen al die bruine koeien op hem afgerend. Die van mij ging net een stier schrapen met zijn voet over de grond. En blazen...

Maar ze kwamen zo op hem afgerend vanwege de fluoriserende deken denk.....??

Was de eerste keer dat hij erop lag.. en waarschijnlijk ook de laatste keer. Wil dit nooit meer mee maken. Het paard draaide om en galoppeerde als een gek de straat door terug naar huis. Heb hem op een boom moeten richten om te kunnen stoppen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:54

Koeien komen wel vaker naar het hek als je met een paard of pony voorbijkomt, vooral de pinken en vaarzen!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:25

ja koeien zijn super nieuwschierig.

Hier nergens bang voor. Ja wel eens iets wat spannend is zoals een rij opgestapelde boomstammen of een dier dat zich verstopt in de bosjes. Maar eventjes doorzetten en zeggen dat er echt niets aan de hand is en dan gaan ze meestal wel weer verder.

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:26

Geweldig!!! Gekke beesten.
Maarre, hebben jullie weleens een molshoop van dichtbij bekeken?! Sirocco is er heilig van overtuigd dat er op een dag echt zo'n blind monster uit komt springen :j

En hekken en fietsers achter je... Hij ging steeds harder lopen, dus toen heb ik ze maar even voorbij laten gaan, hahaha.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:27

ow ja vroeger reden we wel eens langs een pad waar heel af en toe dode koeien lagen die opgehaald zouden worden. Onder een zeil dat wel. Maar dat was altijd echt eng. En dat begrijp ik want dat ruiken ze naturlijk.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:01

Nou die van mij stonden vandaag op een paar meter van een net dode koe (dus zonder zeil erover) hun muesli op te eten :\ ze waren er echt niet bang van en waren alleen maar bezig met hun buikjes vullen...........

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:35

haha maf! Tja ook weer tinker eigen. Eten gaat voor! Hihi

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:48

Vasthi schreef:
Nou die van mij stonden vandaag op een paar meter van een net dode koe (dus zonder zeil erover) hun muesli op te eten :\ ze waren er echt niet bang van en waren alleen maar bezig met hun buikjes vullen...........

Dat werkt bij die van mij prima met vuurwerk. Ze waren een beetje nerveus, maar toen er hooi in hun (inloop)stal lag, was het klaar!

Ja, eten maakt veeeeel goed :D

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:58

rennende kalfjes en schapen :D
Ow en achteropkomende bussen en vrachtwagens die dan ineens "pfffftsssssss" doen
Of ehhh...achteropkomende mensen op de skeelers of andere ratelende dingen die hard achterop komen.

Schrik reactie bij Indy is overigens 2 passen versnellen met hoofd om hoog en zuchttttt

:D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:07

Anouk en tinkerruin Maikel hebben wel eens zo'n tien minuten aan de grond genageld gestaan met grote ogen en neusgaten,
want er lag een volle vuilniszak midden op de weg, en dat is eng, want je weet nooit wat eruit kan kruipen of aan kan vallen!!! Wat die vuilniszak daar deed is me nog steeds een raadsel

En het ene moment sloft Anouk gewoon langs een grijze container, en als hij er bijv. de volgende dag nog staat, gaat ze al dansend naast me huppelen incl de grote neusgaten en ogen :D Gek paard!

Ook al meegemaakt dat ik ging wandelen met Anouk, en we kwamen langs een huis waarvan de honden vaak buiten lopen (achter een omheining). Op het moment dat we aan kwamen lopen zat één hond al aardig stil bij het hek, en toen we vlakbij waren begon hij opeens te blaffen en te rennen, en Anouk sprong ongeveer een meter opzij (op mijn voet...au), terwijl ze hem al lang had zien zitten :D

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:20

Mijn Bjoet heeft dat inderdaad ook heel erg! Enorme tractoren ed zijn volkomen oninteressant, maar zodra het herfst begint te worden zijn voornamelijk de gele blaadjes ongelooflijk gevaarlijk!!

Laatst ook iets raars: Mijn moeder was met haar aan het rijden en kwam langs en weilandje vlak bij stal waar drie shetland veulentjes in stonden. Daar is ze zo van geschrokken ("IS HET EEN PAARD?! IS HET EEN HOND?!") dat ze vol door de prikkeldraad omheining aan de andere kant van het pad is gelopen. Resultaat: 3 paaltjes uit de grond getrokken, maar had zelfs gelukkig niks!

Dom beestje... ;)

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:25

nou moet ik zeggen het is geen tinker maar een fries een echte ouderwetse groote goedzak, hij is bang voor containerbakken weet je wel die iedereen heeft, en dan vooral int blauw. en ook witte doorgetrokke strepen zijn ook heel gevaarlijk daar moet ik met heeelee grooote passen overheen. verder wil hij met rijden (aangespannen of onder het zadel) niet door plassen water, staat er 1 plasje water in de bak, gaat meneer er in ligge rollen!!! ist nou tinkerachtig of paardenachtig

horselove88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:29

herkenbaar voor mii ;)