heb je en foto van je merrie nielsd,
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muds schreef:Welke hengst is dat?
Nuage schreef:Ik vind het voor volgend jaar enorm moeilijk...
Ik heb dankzij afgelopen jaar eigenlijk heel weinig trek om mijn merries nog ver weg te brengen om te laten dekken.
Ook heb ik last van een KI kater, voornamelijk omdat Nuala het vreselijk vond/vind die veearts.
Maddox zou haar 4e veulen op rij krijgen als ik haar volgend jaar laat dekken (ja echt, tel maar na) en dat is best veel.
Aan de andere kant gaat het goed met haar, ook toen ze vorig jaar haar veulen verloor. Heb het niet voor niks niet meteen doorgehad.
Maar ik wil ook graag een hengst gebruiken die nog niet zoveel gebruikt is eigenlijk... Buitenlands bloed...
Ook budget speelt mee, 2x dekgeld ophoesten inclusief vervoer, veearts e.d. is best veel geld.
Maar vooralsnog is dit mijn lijstje en zoals je zult zien is er totaal geen lijn in te vinden... allerlei types door elkaar heen. Mijn fokdoel is dus net zo wazig momenteel
Nuala:
* Ryon O Malley (ze delen de arrogante uitstraling, hij is homozygoot, de rug vererft niet dan durf ik het aan)
* ITS Benson (vind hem prachtig en gewoon op alle punten bij Nuala passen, is alleen KI en ben bang voor effen veulen)
* Forrest (Prachtige bovenlijn, enorm ver weg en ook bang voor effen)
* Tolkien van Weremere (hele jonge hengst van Zippo, is homozygoot en vind de ouders prachtig)
* Hugo Boss (buitenlands bloed, mooie hengst, wel ver weg en geloof ik niet homozygoot?)
* Silas (lijkt me een coole combi, geweldige bovenlijn)
Maddox
* ITS Spike (vind hem erg veel van Maddox weghebben en hij kan haar hoofd verbeteren. Bruin bont veulen lijkt me een droom! Hij is alleen KI en wat lichter qua type)
* Silas (vond de eerste combi toch vrij goed gelukt)
* Tolkien van Weremere (zelfde reden als hierboven)
* Thunder (lekker zwaar, kan Maddox wel hebben. Pablo X Thunder vind ik ook leuk. Wel grote kans op effen)