[TI] Tinker kopen- help !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Feanyth

Re: Tinker kopen- help !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:28

Tinkers, net als vele andere paarden, hebben behoefte aan ritme. Killian heeft nu een mooi ritme, en dat doet hem goed.

Off Topic: Hij was naar belgië toe, naar Lucato, maar die man heeft een operatie gehad en kan niet zoveel paarden meer doen samen met zijn vrouw, dus hadden ze besloten om onder andere Killarney te verkopen. Van Vlimmeren had hem gekocht, maar heeft al een reeks hengsten, dus heeft hem door verkocht. Dus toen hadden wij hem gekocht ^^

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:31

heb nu al anderhallf jaar een tinker en heb daarvoor gekozen omdat ik een wat sterker veelzijdig paard zocht. Die van mij is een allemansvriendje houd heel erg van knuffelen poetsen en zo. Valt er bijna van in slaap. Nu enige maanden conseqent optreden is dat nu voorbij.(was groen en zelf moeten beleren) Kinderen kunnen hem uit de bak halen opzadelen berijden enzo. Heb hem ook zelf voor de kar beleerd doet ie uitstekend een sprongetje vind ie ook leuk en buitenrijden prachtig. Wat ik het fijnste vind dat ie wat drukker is dan een normale tinker . erg voorwaarts hele ruime gangen. (er zit ook waarschijnlijk wat warmbloed in). Die van mij is dus een allemans vriendje. Heb ook een Arabier van 21 en die is juist eenkennig .Elke paard heeft een ander karakter. Ik vind ze ook zo leuk vanwege de manen en behang en volle staarten en omdat je zo lekker zonder zadel erop kan zitten. Dus ga niet over 1 nacht eis en er zit vast wel 1 voor je tussen die bij je past. Veel succes verder!!

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:35

oh en mijn Tinker staat in Hoogkarspel is zon 20 a 25 minuten van Westzaan vandaan! Dus je mag bij mij wel proefrijden hoor!

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:38

heel veel rijplezier maandag[/quote]

Ja ik heb er echt super veel zin in.
Vind het echt heel spannend.

Ik zal wel even laten weten hoe het is gegaan .. Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:40

Kijken of ze erop blijft zitten!

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:44

Chevano schreef:
Die van mij is een allemansvriendje houd heel erg van knuffelen poetsen en zo. Valt er bijna van in slaap. Nu enige maanden conseqent optreden is dat nu voorbij quote]

Hey Chevano,

Wilde je dat dan niet ? dat hij een allemansvriendje is en veel van knuffelen houd?
Lijkt me juist heerlijk.......... of lees ik het niet goed?

Ik zou het top vinden om langs te komen bij je.
Maandag ga ik ook voor het eerst op een tinker rijden. Ook een bokker die het heeft aangeboden.
Echt heel lief van jullie, kan ik ook voelen of er veel verschil zit tussen de ene en de andere.

Het hoeft niet voor niks hoor
(niet dat jullie het idee krijgen dat ik overal maar gratis wil rijden of zo Bloos! )
Caira schreef:
Caira schreef:

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:47

Caira schreef:

Ik zal je nog versteld doen staan ROFL

Na al dat gecross van vroeger is er nog 1 ding dat denk ik goed gaat.. het erop blijven zitten Knipoog

exsuces voor al dat foute gequote van mij (moet er nog ff aan wennen)

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:48

haha ja las het maar bedoelde toen ik hem kreeg dat ie nogal over je heen wilde walsen. Na conseqent optreden na een paar maandjes was dat voorbij. Nu kan iedereen alles met hem doen. Enne wij rijden ook dressuur met hem hoor. Gaat zeer goed.

Ach ik ben het gewend iedereen wil altijd op hem rijden haha. Is een goed teken . Neem maar contact op wanneer je kan. enne veel plezier as Maandag.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:48

Mooi dan kun je ook wel even op Rohan, daar heb ik vanochtend nog opgezeten.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:51

Ik heb ook enkel goede ervaringen met tinkers, Ik heb een tijd op een oude merrie gereden, die mensen via de dierenbescherming hadden, dus een zweep was geen mogelijkheid en mannen waren ook een obstakel wat flink ontweken moest worden. Verder vond ik ze heerlijk rijden, super gangen ook.

Wat wel zo is is die vertrouwensband waar je hier over hoort, die moest tussen ons ook echt opgebouwd worden, hierna wilde ze alles voor me doen.

Nadat ze verkocht was heb ik een andere merrie gereden, die was soms wat eigenwijs, als ik rechtdoor wilde en ze wilde zelf links, dan gingen we ook echt links, terug rijden naar de poetsplaats werd altijd zo afbuigen de stal in, dus dan lag je plat op het paard om je hoofd niet te stoten, maar verder vertrouwde ik ze volledig.

Ook het mennen was altijd een succes, tot dat we een keer zijn aangereden tijdens een optocht, toen werd ze wat bang, maar dit was met hard werk en goed vertrouwen ook weer op te lossen en inmiddels loopt ze weer volledig voor de kar en vind ze het weer prachtig.

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:55

Feanyth schreef:
Op het begin was hij even ietsje afstandelijk, maar hij begint nu heel erg naar zowel mij als m'n moeder te trekken en doet zo langzamer hand alles voor ons twee.

Voor verdere vragen zou ik adviseren om contact op te nemen met dhr. Van Vlimmeren van Stoeterij de Ierse Tinker. Daar hebben wij Killarney ook van. Super, eerlijk, duidelijk, en weet waar hij het over heeft.

Ja dat hoor ik idd wel meer dat Tinkers in het begin de kat een beetje uit de boom kijken..

Ik heb De Stoeterij in mijn favorieten staan en wil daar in januari heel graag een keertje langs..

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:57

Caira schreef:

Is dat die hengst ???

Haha.. je wilt me stiekum zand laten happen zeker...

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 13:00

Chevano schreef:
haha ja las het maar bedoelde toen ik hem kreeg dat ie nogal over je heen wilde walsen. Na conseqent optreden na een paar maandjes was dat voorbij. Nu kan iedereen alles met hem doen. Enne wij rijden ook dressuur met hem hoor. Gaat zeer goed.

Ach ik ben het gewend iedereen wil altijd op hem rijden haha. Is een goed teken . Neem maar contact op wanneer je kan. enne veel plezier as Maandag.

ha , ja dacht al zoiets, de rest is nl te leuk om af te leren Ja
Ik ga je een pm sturen.....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:01

p_extensions schreef:
Caira schreef:

Is dat die hengst ???

Haha.. je wilt me stiekum zand laten happen zeker...

Ik? zou niet durven

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 13:10

Caira schreef:
Ik? zou niet durven

Nagelbijten / Gniffelen

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:23

Lol.

Ja. Echt een mooie stal die stoeterij. Aardige man ook. We zijn echt goed begeleid etc. Dat was heel fijn.

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 16:39

Caira schreef:
meid ik woon in Schoorl NH en heb er 2, waaronder mijn merrie die ik al 10 jaar heb. Kom gewoon eens kijken en rijden.

Nou het is gebeurd hoor, wat een gaaf paard heb je !
Ik moet zeker wat aan mijn rijkunst sleutelen want het stadium van crossen is voorbij Haha!
dus vanaf nu ga ik alleen nog maar lessen volgen om netjes te rijden.

Onwijs bedankt dat je me hebt laten voelen hoe het is....op dat leuke paard van je ( ik had haar graag meegenomen Duivel )
En tof dat ik terug mocht rijden.....
Thanx again Afgod

Wadawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:20

Feanyth schreef:
Lol.

Ja. Echt een mooie stal die stoeterij. Aardige man ook. We zijn echt goed begeleid etc. Dat was heel fijn.

Welke Stoeterij?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:29

MysticTinker schreef:
De meeste tinkers zijn inderdaad heel geduldig en cool, maar ook vaak stronteigenwijs! Als jij naar rechts wil, en hij naar links, dan zit je met een probleem Clown Als die van mij vroeger geen zin had om te werken in de les dan liep ie gewoon weg Huilen van het lachen Nu ben ik em altijd voor, ik werk niet te lang door, geen lessen van een uur, dan gaat t prima!
En bomproof? Een grote, brommende tractor mag 20cm achter hem rijden, of met 50km/u inhalen.. Maar een boomstronk Die eten paarden! Grote, blauwe zeilen zijn eetbaar, maar een wit plastic zakje is dodelijk Ja
Zo'n geintjes kun je verwachten van een tinker.
Maar verder zijn ze echt lief en betrouwbaar, en ook meestal erg slim.
Er zijn wel redelijk wat tinkers met een trauma, vooral de tinkers die uit Ierland zijn geïmporteerd, die zijn vaak wat bang voor mannen, en bang voor nieuwe dingen. Geïmporteerde tinkers worden vaak erg ruw behandeld op transport.

In de bak zijn de meeste tinkers wel braaf, omdat het moet, maar vinden er meestal niet zo veel aan. Die van mij ook, hij loopt wel zijn rondje, maar vindt er eigenlijk niks aan. Buitenritten vinden ze veel leuker Lachen Maar toch kunnen ze ook in de bak heel aardig lopen. Er zijn tinkers die een heel goede galop hebben, maar de meeste tinkers hebben toch wel wat moeite met een mooie, verzamelde galop. Daar zijn ze gewoon niet echt op gebouwd. Met veel training kun je er wel iets leuks van maken Lachen

Goh, heb jij het hier over mijn Tinker ofzo? Haha!

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:36

Wij hebben 9 jaar een Tinker merrie gehad en ze was echt perfect zowel in de dressuur als in de westernsport.
Nooit 1 verkeerde stap gemaakt en als ze ergens van schrikt er niet vandoor gaan maar kijken wat het is.
Als je gaat zoeken zal je zien dat er nogal wat verschillende tinkers met andere bouw zijn.
Wij hadden zoals ze dat toen noemde het luxe type dus niet echt fors maar wel 1.58 cm hoog.Ook springen vondt ze geweldig en zelfs met onze bijrijdster van 10 jaar kon ze perfect overweg.
Neem de tijd om er een te zoeken en vraag of je hem of haar een paar weken op proef mag hebben.
Ook in de stal kan je het beste zaagsel of mot doen i.v.m mok gevoeligheid (onder het behang).

Succes met je zoektocht en ik denk dat je er geen spijt van krijgt als je voor de Tinker kiest.

Groetjes een Tinker liefhebber

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 12:58

Wadawa schreef:
Feanyth schreef:
Lol.

Welke Stoeterij?

"De stoeterij " in Limburg van John van Flemmingen

Wadawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:00

Dank je wel Pling
Heeft tie ook een website? Knipoog

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 13:06

Wadawa schreef:
Dank je wel Pling