Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Chevano schreef:Die van mij is een allemansvriendje houd heel erg van knuffelen poetsen en zo. Valt er bijna van in slaap. Nu enige maanden conseqent optreden is dat nu voorbij quote]
Hey Chevano,
Wilde je dat dan niet ? dat hij een allemansvriendje is en veel van knuffelen houd?
Lijkt me juist heerlijk.......... of lees ik het niet goed?
Ik zou het top vinden om langs te komen bij je.
Maandag ga ik ook voor het eerst op een tinker rijden. Ook een bokker die het heeft aangeboden.
Echt heel lief van jullie, kan ik ook voelen of er veel verschil zit tussen de ene en de andere.
Het hoeft niet voor niks hoor
(niet dat jullie het idee krijgen dat ik overal maar gratis wil rijden of zo)
Caira schreef:Kijken of ze erop blijft zitten!Caira schreef:Kijken of ze erop blijft zitten!
Caira schreef:Kijken of ze erop blijft zitten!
Feanyth schreef:Op het begin was hij even ietsje afstandelijk, maar hij begint nu heel erg naar zowel mij als m'n moeder te trekken en doet zo langzamer hand alles voor ons twee.
Voor verdere vragen zou ik adviseren om contact op te nemen met dhr. Van Vlimmeren van Stoeterij de Ierse Tinker. Daar hebben wij Killarney ook van. Super, eerlijk, duidelijk, en weet waar hij het over heeft.
Caira schreef:Mooi dan kun je ook wel even op Rohan, daar heb ik vanochtend nog opgezeten.
Chevano schreef:haha ja las het maar bedoelde toen ik hem kreeg dat ie nogal over je heen wilde walsen. Na conseqent optreden na een paar maandjes was dat voorbij. Nu kan iedereen alles met hem doen. Enne wij rijden ook dressuur met hem hoor. Gaat zeer goed.
Ach ik ben het gewend iedereen wil altijd op hem rijden haha. Is een goed teken . Neem maar contact op wanneer je kan. enne veel plezier as Maandag.
p_extensions schreef:Caira schreef:Mooi dan kun je ook wel even op Rohan, daar heb ik vanochtend nog opgezeten.
Is dat die hengst ???
Haha.. je wilt me stiekum zand laten happen zeker...
Caira schreef:Ik? zou niet durven
Caira schreef:meid ik woon in Schoorl NH en heb er 2, waaronder mijn merrie die ik al 10 jaar heb. Kom gewoon eens kijken en rijden.
Feanyth schreef:Lol.
Ja. Echt een mooie stal die stoeterij. Aardige man ook. We zijn echt goed begeleid etc. Dat was heel fijn.
MysticTinker schreef:De meeste tinkers zijn inderdaad heel geduldig en cool, maar ook vaak stronteigenwijs! Als jij naar rechts wil, en hij naar links, dan zit je met een probleemAls die van mij vroeger geen zin had om te werken in de les dan liep ie gewoon weg
Nu ben ik em altijd voor, ik werk niet te lang door, geen lessen van een uur, dan gaat t prima!
En bomproof? Een grote, brommende tractor mag 20cm achter hem rijden, of met 50km/u inhalen.. Maar een boomstronkDie eten paarden! Grote, blauwe zeilen zijn eetbaar, maar een wit plastic zakje is dodelijk
![]()
Zo'n geintjes kun je verwachten van een tinker.
Maar verder zijn ze echt lief en betrouwbaar, en ook meestal erg slim.
Er zijn wel redelijk wat tinkers met een trauma, vooral de tinkers die uit Ierland zijn geïmporteerd, die zijn vaak wat bang voor mannen, en bang voor nieuwe dingen. Geïmporteerde tinkers worden vaak erg ruw behandeld op transport.
In de bak zijn de meeste tinkers wel braaf, omdat het moet, maar vinden er meestal niet zo veel aan. Die van mij ook, hij loopt wel zijn rondje, maar vindt er eigenlijk niks aan. Buitenritten vinden ze veel leukerMaar toch kunnen ze ook in de bak heel aardig lopen. Er zijn tinkers die een heel goede galop hebben, maar de meeste tinkers hebben toch wel wat moeite met een mooie, verzamelde galop. Daar zijn ze gewoon niet echt op gebouwd. Met veel training kun je er wel iets leuks van maken
Wadawa schreef:Feanyth schreef:Lol.
Ja. Echt een mooie stal die stoeterij. Aardige man ook. We zijn echt goed begeleid etc. Dat was heel fijn.
Welke Stoeterij?
Wadawa schreef:Dank je wel
Heeft tie ook een website?