Tinker stal mccloud.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:04

Ik ken mensen die n tinker daar weg hebben gekocht. Ze hadden nog niet heel veel verstand van paarden en waren dus makkelijk om te praten. De mensen van mccloud hadden toen gezegd dat n tinker nooit naar hoefsmid tandarts of dierenarts hoeft en nooit ontwormd moet worden omdat zo'n sterk ras is. Beestje die ze gekocht hadden zat dus VOL met wormen, en later met na meten bleek die veel kleiner te zijn dan dat ze beweerden. Heel apart

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:08

Ik heb jaren gelden ook mijn Tinkermerrie gekocht daar.
Drachtig en wel. ( helaas is ze nu niet meer van mij)
Ik heb er geen problemen mee gehad, erg brave merrie waar ik alles mee kon doen.

ik praat dan wel over zo'n 10 jaar geleden denk ik.

devon04

Berichten: 990
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Medemblik

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:16

Ik heb ong 7,5 jaar gelden in de tijd dat het nog Vegilin van Claerbergen heten daar ook mijn Devon gekocht.
Die was toen 5 maanden dus daar viel weinig over te liegen en verdraaien.
Ik heb er ook goeie ervaring mee dus.
Dit was wel in de tijd dat de dochter alles nog regelde daar.
Sinds vader het alleen doet moet ik zeggen dat ik er weinig positiefe dingen over hoor.

palominotje
Berichten: 552
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:32

nobility schreef:
Ik ken mensen die n tinker daar weg hebben gekocht. Ze hadden nog niet heel veel verstand van paarden en waren dus makkelijk om te praten. De mensen van mccloud hadden toen gezegd dat n tinker nooit naar hoefsmid tandarts of dierenarts hoeft en nooit ontwormd moet worden omdat zo'n sterk ras is. Beestje die ze gekocht hadden zat dus VOL met wormen, en later met na meten bleek die veel kleiner te zijn dan dat ze beweerden. Heel apart


:n Is toch te gek!

midgie

Berichten: 7245
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:21

wisky schreef:
Omdat de vorige mensen die Sense in goed vertrouwen hadden gekocht op diverse fora zaten.
Hun hart brak toen ze er achter kwamen dat hun een paard was verkocht dat al eerder aan die kanker was geopereerd.
Zij moesten hem toen terug geven.

Nu verkopen ze Sense dus gewoon weer door aan de volgende die bijna E4000,00 voor hem wil betalen!

Arm paardje.



Ja dit verhaal ken ik ook, in en in triest en schandalig dat er zo met dieren omgegaan word.

heidi1973

Berichten: 499
Geregistreerd: 14-12-07
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:44

midgie schreef:
wisky schreef:
Omdat de vorige mensen die Sense in goed vertrouwen hadden gekocht op diverse fora zaten.
Hun hart brak toen ze er achter kwamen dat hun een paard was verkocht dat al eerder aan die kanker was geopereerd.
Zij moesten hem toen terug geven.

Nu verkopen ze Sense dus gewoon weer door aan de volgende die bijna E4000,00 voor hem wil betalen!

Arm paardje.



Ja dit verhaal ken ik ook, in en in triest en schandalig dat er zo met dieren omgegaan word.


dat was dus mijn paardje |(

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:08

Maar doet de dochter nu niets meer? Ik dacht altijd dat de dochter het had overgenomen!

Een kennis van mij is er net wezen kijken naar een paardje... Hoe ziet die Sense eruit, wat is dat voor eentje?

Guinness

Berichten: 30
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:57

Ik vind het belachelijk dat er zo negatief wordt gesproken over Tinkerstal Mc Cloud. Die mensen doen hartstikke hard hun best om het allemaal goed voor elkaar te hebben. Ook kun je daar, als je om een gegronde reden, je paard nog inruilen voor een ander als je niet tevreden bent.

Sens had geen huidkanker maar last van een wrat. Hij is in de vrachtwagen naar Nederland hoogst waarschijnlijk getrapt door een ander paard, hij kwam met een wond op zijn borst op stal aan. Aangezien wratten besmettelijk zijn heeft hij dit waarschijnlijk hierdoor opgelopen. Dit was keurig weggehaald door de veearts en die meldde ook dat het heel misschien weer terug kan komen na verloop van tijd. Dat stond ook op zijn keuringsrapport. Het is inderdaad teruggekomen en daarom heeft de beste Heidi dit paard letterlijk teruggedumpt. De wrat is weer netjes weggehaald, dit keer is er wat dieper gesneden zodat het wat minder snel terug kan komen en Sens loopt weer geweldig en het is helemaal mooi geheeld. Je ziet er niks meer van op zijn borst.

En dat er wordt gezegd dat Tinkers niet naar de hoefsmid hoeven, niet te hoeven worden ontwormd etc is ook dikke onzin. Als je daar een paard koopt krijg je een complete map met wat hij aan voer moet hebben, wanneer hij voor het laatst bij de hoefsmid was, wanneer hij weer ontwormd moet worden etc. Dus dat is ook onzin wat daar gezegd worden.

Als je er niks over weet en dingen van horen zeggen hebt, filter die informatie dan en zeg alleen dingen die je zeker weet. Dat voorkomt een hoop ergernis en angst om niks.

Guinness

Berichten: 30
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:06

heidi1973 schreef:
ook mijn tinker komt er weg
en heb ook geen goede ervaring met ze
ze hadden me mijn tinker verkocht met dat ie wild vlees had en daar aan geholpen was
achteraf toen ik hem al een tijd had kwam ik er achter dat het geen wild vlees had maar huid kanker
naar veel gedoe hem ik hem wel kunnen ruilen daar
maar je hecht je aan zo'n beestje en ging gepaart met veel verdriet
en nu heb ik een paardje die niet beleerd is (volgens hun wel )
maar we redden ons er wel mee
mar geen goede evarig dus met deze stal


Een paardje die niet beleerd is? Beetje jammer deze opmerking. Je krijgt toch een videodagboek bij je paard? Daarop heb je toch kunnen zien dat het paard beleerd is? Zoiets kunnen ze niet liegen. Bovendien, je gaat toch proefrijden om te voelen of het een paard voor jou is, en als je dat niet gedaan hebt ben je zelf gewoon dom geweest.

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:43

ja maar er opzitten en links en rechts om sturen wil niet zeggen dat die beleerd is guinness

jij bent stal ruiter daar???

Siobhaun

Berichten: 276
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Nieuwendijk

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:00

hmmm, ik dacht dat een dierenarts het verschil tussen een wrat en een tumor wel wist... Ik ken het verhaal van Sense en ik weet dat ze daar heel veel verdriet om hebben gehad. Als het echt een wrat was geweest, was hij geopereerd en bij heidi gebleven.

heidi1973

Berichten: 499
Geregistreerd: 14-12-07
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:54

ja dat is ook het verhaal wat mij is vertelt over sense toen ik hem kocht
maar naar dat ik het na hem laten kijken door me eigen dierenarts en ook contakt heb gehad met hun dierenarts die hem daar toen aan heeft behandelt het wel degelijk huidkanker is
had hem ander nooit weer terug gebracht
het is heel jammer maar ik heb hele slechte evaring met ze
ook hebben ze sense nu als 5jarige op hun site staan teruwlijk hij deze zomer 8 jaar word
allemaal van die dingen die niet kloppen

Chiva

Berichten: 400
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:51

Ik hoor vaker van die negatieve verhalen van Mc Cloud.

Een vriendin van mij heeft een Tinker daarvandaan en die is echter vol lof over deze stal én over haar Tinker! Sterker nog, zij zou zó weer een Tink daar gaan halen :j
Ik ben destijds met haar meegeweest om te gaan kijken naar een viertal Tinkers daar en ik vond de familie Mollema uiterst hartelijke, vriendelijke mensen die je enorm veel informatie over de betreffende dieren gaven! Ze hadden hun best gedaan om jou het gevoel te geven dat ze er alles aan deden jou zo goed mogelijk te informeren (je kon echt ALLES inkijken over de Tinker van je keuze).
Twee keer zijn we wezen kijken in totaal - één keer in de bak gereden (en ik mocht ook even rijden, om te testen of ik de Tinker ook bij mijn vriendin vond passen) en één keer is ze op bosrit geweest, waarbij ik ook gerust mee had gemogen, als ik dat had gewild :)

En als ik nu kijk hoe die twee elkaar gevonden hebben - het is echt een super stel die twee :j In het begin moesten ze wel wat aan elkaar wennen, maar dat is toch altijd als je een nieuw paardje koopt? Zeker een groen paard, dat weliswaar zadelmak is, maar nog alles moet leren!

Jammer dat veel mensen zo negatief zich uitlaten over Mc Cloud, want ik zou er zonder problemen een Tinker gaan halen hoor!

butengeweun

Berichten: 3672
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:57

zadelmak net ingereden is bij mij wel de links, recht en dan een beetje rem en gas daarna is het doorgereden.

Maar denk dat iedereen voor zichzelf moet oordelen en er zijn al meer topics over de stal.

heidi1973

Berichten: 499
Geregistreerd: 14-12-07
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:13

ik had ook niets te klagen over het karater van het paard was echt een super paard kwa karakter
en met rijden was ie groen maar dat vond ik geen probleem heb hem zelf door gereden
alleen had geen gezond paard en dat wisten ze en ze hebben hem mij met een leugen verkocht het zijnde wild vlees en dat was het niet het was wel degelijk kanker en dat vind ik geen goed zaken doen

Wadawa
Berichten: 144
Geregistreerd: 31-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:28

Guinness schreef:
Ik vind het belachelijk dat er zo negatief wordt gesproken over Tinkerstal Mc Cloud. Die mensen doen hartstikke hard hun best om het allemaal goed voor elkaar te hebben. Ook kun je daar, als je om een gegronde reden, je paard nog inruilen voor een ander als je niet tevreden bent.

Sens had geen huidkanker maar last van een wrat. Hij is in de vrachtwagen naar Nederland hoogst waarschijnlijk getrapt door een ander paard, hij kwam met een wond op zijn borst op stal aan. Aangezien wratten besmettelijk zijn heeft hij dit waarschijnlijk hierdoor opgelopen. Dit was keurig weggehaald door de veearts en die meldde ook dat het heel misschien weer terug kan komen na verloop van tijd. Dat stond ook op zijn keuringsrapport. Het is inderdaad teruggekomen en daarom heeft de beste Heidi dit paard letterlijk teruggedumpt. De wrat is weer netjes weggehaald, dit keer is er wat dieper gesneden zodat het wat minder snel terug kan komen en Sens loopt weer geweldig en het is helemaal mooi geheeld. Je ziet er niks meer van op zijn borst.

En dat er wordt gezegd dat Tinkers niet naar de hoefsmid hoeven, niet te hoeven worden ontwormd etc is ook dikke onzin. Als je daar een paard koopt krijg je een complete map met wat hij aan voer moet hebben, wanneer hij voor het laatst bij de hoefsmid was, wanneer hij weer ontwormd moet worden etc. Dus dat is ook onzin wat daar gezegd worden.

Als je er niks over weet en dingen van horen zeggen hebt, filter die informatie dan en zeg alleen dingen die je zeker weet. Dat voorkomt een hoop ergernis en angst om niks.


Helemaal mee eens!
Het is zo jammer dat een heleboel zo negatief er over schrijven.
Terwijl ze juist hun best doen voor alle paarden die er staan en met liefde voor ze zorgen

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:31

ze zullen hun paarden best met liefde en zorg behandelen,
maar wat ze naar andere mensen toe doen heeft niets met de verzorging van de paarden te maken...

ik heb zelf geeen tinker daar gekocht...
wel een verkocht...
duidelijk doorgegeven dat ze niet voor de handel was enzo... neee tuurlijk niet kreeg ik als antwoord.... zo'n mooie merrie ga je toch niet verhandelen.. zo wel brengen we haar terug... mijn kruising ruin hebben ze ook mee genomen en even later hoorde ik van fokker dat hij die twee bij mc cloud.... foto's nagekeken en was idd zo... gebeld om te kijken of ze nog tekoop stonden... bleek dat ze allebei al weg waren... heb dus ook geen idee waar ze gebleven zijn... hoop nogsteeds dat ik ze terug vind...

Chiva

Berichten: 400
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:43

tinkergirl89 schreef:
ze zullen hun paarden best met liefde en zorg behandelen,
maar wat ze naar andere mensen toe doen heeft niets met de verzorging van de paarden te maken...

ik heb zelf geeen tinker daar gekocht...
wel een verkocht...
duidelijk doorgegeven dat ze niet voor de handel was enzo... neee tuurlijk niet kreeg ik als antwoord.... zo'n mooie merrie ga je toch niet verhandelen.. zo wel brengen we haar terug... mijn kruising ruin hebben ze ook mee genomen en even later hoorde ik van fokker dat hij die twee bij mc cloud.... foto's nagekeken en was idd zo... gebeld om te kijken of ze nog tekoop stonden... bleek dat ze allebei al weg waren... heb dus ook geen idee waar ze gebleven zijn... hoop nogsteeds dat ik ze terug vind...


Tja sorry hoor, maar het is natuurlijk wel een handelsstal!!! Dan had je je paarden particulier moeten verkopen, ik vind niet dat je dit Mc Cloud aan kunt rekenen :n
Beetje goedkoop om dit nu naar boven te halen, vind ik een kwestie van bewust proberen om iemand te schaden.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:23

Ik denk dat ik na lang twijfelen toch maar een reactie ga plaatsen.
Ik ken Mccloud niet, maar de vorige, veglin van Clearenbergen, wel erg goed.

4 van mijn tinkers komen daar vandaan,waar van we we 2 dit jaar helaas hebben moeten verkopen.
Ik heb er geen problemen mee gehad.
De eerste die we kochten, toen was ik 8, was nogal schrikkerig. Hier heb ik heel veel hulp bij gehad, tot het allemaal goed/beter was.
Als er 1 ziek was, hoppa een belletje, en we kregen de beste advies.
De paarden daar werden zeker niet behandelt als "Producten" of dingen waar je geld mee kan verdienen.
En Ellis(dochter van Dhr mollema) wist elk paard uit haar hoofd, en hoe hij er uit zag. En ik weet zeker, dat ze dat nu nog van een groot deel weet.
Er zijn nu nog paarden waarvan ik me afvraag wat er met ze gebeurt is, dat waren zulke geweldige dieren.

Ik weet ook een groot deel van de prive omstandigheden, maar vind het niet nodig om dat hier op bokt te zetten.
De tijd na VvC,toen Mccloud begon, ben ik er niet geweest.
Dit zijn ook weer prive redenen.

Mocht er iemand in de tijd van VvC een klein 8/9/10 jarig meisje hebben zien rondlopen, dan is het een grote kans dat ik dat was :D

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:44

Vanaf welk jaar liep je daar rond en op welk adres Roos?

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:25

De dochter is er trouwens niet meer bij.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:28

Nee, klopt, ellis is er niet meer bij.

@ snowdon, phoe, even rekenen hoor.
Ik was acht, 2002 geloof ik, toen kochten we dillan, en vanaf toen waren we er erg vaak.
Ook omdat mijn opa Phillip van vroeger kende.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:13

Dillan :)
Die ken ik wel! Snowdon stond samen met Dillan en Ray in een grote box. Ray kwam ik hier op bokt ook nog wel eens tegen.

Wellicht heb ik jou daar dan wel eens gezien, kan me alleen Christa en Jacqueline herinneren.

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:00

Chiva schreef:
tinkergirl89 schreef:
ze zullen hun paarden best met liefde en zorg behandelen,
maar wat ze naar andere mensen toe doen heeft niets met de verzorging van de paarden te maken...

ik heb zelf geeen tinker daar gekocht...
wel een verkocht...
duidelijk doorgegeven dat ze niet voor de handel was enzo... neee tuurlijk niet kreeg ik als antwoord.... zo'n mooie merrie ga je toch niet verhandelen.. zo wel brengen we haar terug... mijn kruising ruin hebben ze ook mee genomen en even later hoorde ik van fokker dat hij die twee bij mc cloud.... foto's nagekeken en was idd zo... gebeld om te kijken of ze nog tekoop stonden... bleek dat ze allebei al weg waren... heb dus ook geen idee waar ze gebleven zijn... hoop nogsteeds dat ik ze terug vind...


Tja sorry hoor, maar het is natuurlijk wel een handelsstal!!! Dan had je je paarden particulier moeten verkopen, ik vind niet dat je dit Mc Cloud aan kunt rekenen :n
Beetje goedkoop om dit nu naar boven te halen, vind ik een kwestie van bewust proberen om iemand te schaden.


denk dat je me verkeerd begrijpt... ik kende die mensen niet en ze kwamen 1 keer kijken en hadden de trailer al bij zich... ze hebben niets gezecht over een stal en dit en dat..
alleen een naam...
achteraf hebben wij via een fokker dus gehoord dat het om mc cloud ging... de rest was bij ons al lang bekend... en dan was ze zeker niet weg gegaan!!!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:36

Snowdon ken ik ook nog wel :D
volgens mij was de eerste keer dat ik kwam kijken, jij er ook, maar weet het niet zeker.

Wel even voor de duidelijkheid, ik heb het over VvC, ik weet niet hoe de zaken nu bij Mccloud zijn.