[TI] Welk zadel voor brede tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: Welk zadel voor brede tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:35

massimo hoor ik inderdaad ook heel veel mensen over en zijn in heel veel boommaten verkrijgbaar.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:58

Boya; is massimo niks voor jou dan? Die gaan echt heel breed.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:26

een oud type passier zadel, die zijn echt heel goed aan te passen, hier ook een aangepast echt enorm breed, en de kwalitijd is ook nog eens goed.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:32

de Ghost ligt mooi op paarden die rond zijn maar ze moeten geen holle rug hebben want dan past het echt voor geen meter.

en idd, een zadelmaker die de boom ook kan verbreden is een goede optie Ja

ik vind het zelf jammer dat de massimo geen dressuur uitvoering heeft, of in ieder geval eentje die nog rechter naar beneden loopt met de bladen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:56

Kunnen ze dat niet voor je maken? Want ze hebben wel een dressuuruitvoering.

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:29

Hoi

Massimo heeft 2 type dressuurzadels. Je kan ze zien op www.greendistance.nl

Zelf heb ik een Massimo trail, ik heb wel een grote tinker maar met een hoge schoft en heb maar een maar 34 erop ligggen. Riijdt wel erg lekker!

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:02

Ik heb net een nieuw zadel gekocht. Een thorowgood t6 dressuur. Was wel wat duurder maar hij heeft een fish systeem en verwisselbare boom. Levenslange garantie op de boom en een jaar op het handwerk. Super mooi zadel en het is een kunststof en dus lekker licht.........

Voor het inrijden heb ik een thorowgood grifin gehad.....

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:56

Massiomo heeft idd wel dressuur hoor! Ik heb er nml eentje Haha!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:42

Ik heb op de 1 een wintec Enduro (met extra brede boom) en voor de ander heb ik sinds kort een Bates cavaleti.
Ze hebben allebei verwisselbare bomen en kunnen ook nog aangepast worden door een fish systeem in de kussen te plaatsen.

Verder heb ik er nog een dressuur zadel (hulsebos) naast, maar die is op maat gemaakt.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:38

ik heb een wintec 2000 (vzh) en een Wintec Pro Dressage (dres.) voor mijn Tinker. De Vzh heeft een witte boom (extra wide) en de dressuur heeft een paarse boom.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:03

Ik heb ook het zadelprobleem met mijn tink. Heb nu een euroriding maar die ligt niet goed. Pas Zaldi zadels laten passen. Helaas heeft mijn tink zo'n korte en brede rug dat deze ook niet paste. Dus waarschijnlijk word het maatwerk. Degene die is komen passen zou nog even overleggen en dan komt ze met haar advies.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:10

Ik heb ook een brede pony. Een haflinger overigens.
Hij is op zich niet heel breed van voren, maar heeft nogal wat puppyvet op zijn schouders, een vlakke rug en een ronde buik.

Ik heb een Massimo laten passen door Green Distance. Het eerste zadel lag meteen goed.
Ze had 2 dressuurzadels bij zich (type 1 en type 2) en de trail. Het is de trail geworden, deze zat lag super en zat voor mij het fijnste.
Voordeel van dat zadel is dat het heel comfortabel is omdat het voor lange ritten is gemaakt. Het heeft een ribbel zit en zit echt als een huis. De zitting is super zacht. Het zadel heeft een breed tussenkanaal en bredere kussens, dus is voor het paard ook fijner qua drukverdeling.

En met gewone beugels en riemen is het net een dressuurzadel. Je mag er ook gewoon mee starten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:16

Massimo is gemaakt op kort en breed dus misschien is maatwerk niet eens nodig steffyentom?
Voor mijn pony was een 18 inch wintec veel en veel te lang en de 17,5 inch massimo is een stuk korter en de kussens zijn hierop aangepast en deze ligt nu prima.
Het brede tussenkanaal vond ik ideaal, zeker voor mijn haflinger met verzonken ruggegraat zodat je toch ook zeker weet dat het goed blijft liggen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:33

ja jullie hebben gelijk Ja ik heb ff gekeken maar weet nu weer wat ik bedoelde.
ik vind de trail erg Cool en comfi om te zien maar die leek me de bladen toch weer iets teveel naar voren te hebben. die had wat rechtere bladen naar beneden moeten hebben.

het dressuurmodel is idd dressuurmodel, om te zien niet echt een meerwaarde vergeleken een ander dressuur merk, het ging mij om de trail... die ziet er waanzinnig lekker uit.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 08:49

Pellie: ik heb er op gezeten en de zweetbladen vallen vrij recht.
Het is een VZH richting dressuur. Maar ik zat er beter op dan op het dressuurzadel Haha!
Het is dat je zo ver weg woont, anders had je best mogen proberen Ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:11

nee we wonen idd niet bepaald naast elkaar Haha! maar bedankt iig voor het aanbod. momenteel heb ik toch geen geld voor zadels en ze hebben beide een goede maar mocht het weer eens aan de orde komen zal ik de massimo naast de ghost in gedachten houden Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:47

bij die van mij heb ik geen last van de zweetbladen van een vzh zadel. Denk dat dat ook per bouw verschilt.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:55

Voor mijn lekkere ouderwetse Fries hebben we een Fryso Legacy Classic, fit 3. Dit zadel heeft een hele hoop vrijheid voor de ruggengraat en zit daarnaast ook nog heerlijk! Ik geloof dat ze wel tot fit 7 of zo te leveren zijn...

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:13

Ik heb er een Wintec 500 opliggen. Mijn tink was namelijk erg dik maar het oude zadel was een probleem. Dus ik moest een ander. Nu is hij aan het afvallen. Voordeel van Wintec is dat je er altijd een smallere of bredere boom in kan zetten. (laten zetten) De verkoper komt over een half jaar of jaar nog eens langs on te checken.
Het is qua prijs ook een interessant. Ik ben er zelf heel tevrede over. Zit voor mij goed maar ook voor mijn tink en dat is het belangrijkst.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:57

ik zet de boom er wel zelf in hoor, zadelmaker heeft het de eerste keer voor me gedaan maar nu ik weet hoe het moet kan ik het zelf doen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:40

Ik heb voor Sayla een Kentaur Artemis Dromen heerlijk zacht en past perfect op Say Ja
Deze gaat tot boommaat 4 (meeste tot 3 Knipoog ) en pastte daardoor ook zeer goed op een zeer rondgeribde tinker van een kennis Ja die dus nu zelfde soort zadel heeft Haha!
Sayla is niet zo rondgeribt, maar heeft wel een brede schouder en met dit zadel ligt die mooi vrij *LOL*

Afbeelding

Je hebt er ook nog andere dressuurmodellen van Knipoog en evt ook veelzijdigheid maar die zijn over het algemeen niet geschikt voor tinkers

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:48

dit is idd een mooi model grid Ja

en als ik het mag zeggen, als boommaat 4 op een paard past is 'ie nog niet écht rond... Haha!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:52

Wij hebben op onze haflingers, tinkers, merens, kruising haf/groninger met allen brede en rondgeribte ruggen en dikke konten JC zadels liggen. Zijn niet erg dure zadels maar de prijs kwaliteit verhouding is erg goed en ze passen!

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:55

Kieffer Lusitano met boom die je 1000 keer kunt verstellen etc
ben er zelf zeer tevreden mee Lachen (heeft blauwe stiksels)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:40

je hebt natuurlijk rond in diverse omtrekken Knipoog.
Je hebt een ronde van 1000kg maar ook een ronde van 600kg