[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knollehollen

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 09:59

fjordkootje schreef:
Goedemorgen allemaal!
Lekker weer? Waar? Hier in Duh Haagh is 't grijs, beetje mistig

Hier in Duitsland is het echt lekker zonnig en helder weer.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:02

Hoi,

Ik kom effe snel langs dus hoop dat ik niemand vergeten ga…

Als eerste Ellyg gefeliciteerd dat Dunla drachtig is

Jeanie, leids ontzet is leuk!!!! Paar jaar terug geweest toen mijn vriendin daar nog studeerde. Zaten we later t journaal te kijken, kwam er op dat er relletjes in Leiden waren.. zie je mij door t beeld lopen
Leuk dat jullie zo bezig zijn voor die Endurance! En zelf succes als je weer een ritje gaat maken

Mazzel, super foto's! Ze is cute. Flan had dat eerst ook met de zweep maar na een friendly game konden we er zo mee wegrijden Ze wantrouwt alleen nog vreemden die met een zweep echt zwiepen.

Kiara, fijn dat je stal geregeld is Wel jammer dat het zo moest lopen en dat de mensen toch anders waren dan je ooit verwacht had Ik snap dat je t liefst zo gauw mogelijk weg bent. gaaf dat je met touwhalster gereden hebt!

CJ, fijn dat je t daar goed hebt.

Ook nog een leuke Biggles foto

Cindy, saai he die vergaderingen bedankt dat je t vroeg, het gaat nu wel weer. Gebruik iedere dag wel mijn pufjes en is nu wel beter onder controle. Ben wel weer lekker verkouden geworden

Pellie, ook over!

Maya, lekker zonder zadel gehobbeld.

Roos, weer terug Ik kom dan wel langs om te sleeen, als je t goed vind Lijkt me zooooooooooooooooo gaaf!!!!!

Grid, geef mij dan toch maar lekker de binnenbak. Veel warmer, droger en Flan is daar met name als het donker is, veel minder schrikachtig. En wat ook wel zo prettig is, is dat degene die die x toekijkt (Jan of ik) lekker op de bank kan zitten zonder weg te tochten en anders ook nog in de verwarmde kantine toe kunnen kijken. Een echte buitenrit dat vind ik dan wel weer leuker en dat kan alleen in t weekend.

Dienie, fijn dat de serverprobs weer verholpen zijn

Chubb, leuk dat je met de groepsles hebt meegedaan! Denk om jezelf

Bonte, druk met foto's… geeft toch niet….

Xena, Succes met het ontmannen van je vent Ik weet niet of een paard dat kan krijgen, ze kunnen toch ook andere mijt soorten krijgen?

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:23

Jellie: ja denk het wel, maar volgens mij voorkom je het ook door ontwormen met ivermectine..en dat wordt ie altijd op tijd....

ik wacht het ff af en anders laat ik de DA komen om eens te kijken.zal van de week eerst eens zij n oren uitknippen denk ik....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:26

Een stalgenootje van mij heeft ooit een x gehad dat er een klein stukje stro in het oor van het paard zat. Het dier kreeg er ook last van uiteindelijk de DA erbij en toen bleek dat. Het was ook wat ontstoken geraakt. Kan dus ook zoiets zijn. Mss kom je wel iets tegen als je ze uitknipt.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:28

spetter, hihi ik was gister zelf op fig naar buiten gegaan hoor, en mams op dr eigen paardje, had het een beetje vaag getypt he, haha
gister veel gedaan, teveel met de knietjes eigenlijk hihi maarja
wat gaaf dat je een workshop ttouch hebt gedaan, super, wil ik ook nog eens, is ff zien als ik de uitkering krijg, dan kan ik me best eens opgeven, wil nog zoveel dingen doen haha
fig doet ook altijd de piem druit als ik hem masseer hihi, ontspanning he

jeanie, haha dat heb je gezegd, met de eerste sneeuw verwacht ik je hier haha

annick, kom maar op met die filmpjes
wat is er aan de hand met die oude fjordenmerrie dan precies, of weten ze het niet?

chubby, beterschap, doe ff lekker rustig aan, ook met reageren hier, moet niet he

sjoe, gaaf dat het slepen meteen goed ging!

yarka, thanx
beterschap en sterkte met je ribben, balen hoor

jellie, jij en jeanie komen dus lekker sleeen haha
wordt wel tijd dat ik je eens in het echt ga zien haha

strakkies ff naa figje toe, poppetje komt ook weer langs uit zn werk
gister toen fig niet zo lekker was legde die ook zn handen op fig zn buik en luisterde hij naar zn darmen haha echt lief
fig was vanochtend erg sloom en lusteloos, maar toen vertelde een andere pensionklant dat ze sochtends langs was gelopen met de hond en dat figor en het paard van mn moeder als een gek door de wei aan het scheuren waren, bokken, steigeren etc... dus dat verklaarde het voor vanochtend, of zal die altijd zo tekeer gaan voordat ik kom haha, hoop het toch niet
hij is wel een stuk dunner geworden al gelukkig, helaas moet ik daarvoor wel zn sociale leven een beetje afpikken, maarja zn gezondheid gaat ff voor, en hij staat nog met 5 paardjes dus ach...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:29

ivermectine is tegen horzeleitjes toch, niet tegen mijt, mijt komt niet door wormen, of bedoelen jullie iets anders haha en ben ik blond op de vroege ochtend...

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:34

SuperRoos schreef:
ivermectine is tegen horzeleitjes toch, niet tegen mijt, mijt komt niet door wormen, of bedoelen jullie iets anders haha en ben ik blond op de vroege ochtend...

klopt, maar is ook de werkzame stof tegen oormijt.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:35

echt waar, goh, dat wist ik helemaal niet
dus als je ze ontwormt met ivermectine is het ook daarvoor, of moet je dan een ander middel hebben met ivermectine..

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:47

SuperRoos schreef:
echt waar, goh, dat wist ik helemaal niet
dus als je ze ontwormt met ivermectine is het ook daarvoor, of moet je dan een ander middel hebben met ivermectine..

nee niet precies....las het toevallig via google...zoeken op oormijt bij paarden.ivermectine wordt dan per injectie toegedient geloof ik, maar dat mag weer niet bij honden en katten

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:51

ivermectine ingespoten is toch hartstikke gevaarlijk?!

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:57

yarka schreef:
ivermectine ingespoten is toch hartstikke gevaarlijk?!

ik zal het ff erbij zoeken...monument

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:58

Een stof die zeer efficiënt is tegen oormijt is Ivermectine. Deze stof wordt toegediend per injectie en is een veel gebruikt ontwormingsmiddel bij schapen. In pastavorm wordt het ook veel gebruikt om paarden te ontwormen. Helaas is Ivermectine niet geregistreerd voor het gebruik bij katten en honden. Gelukkig is er zeer recent een nieuw middel op de markt gekomen wat nauw verwant is aan Ivermectine, wel geregistreerd is voor katten en honden en wat zeer eenvoudig als spot-on (het druppeltje in de nek) is toe te dienen. De verwachting is dat 1 of maximaal 2 keer toedienen afdoende is.

dit was het wat ik had gelezen...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:04

er is volgens mij iets met de combinatie Ivermectine <-> Tinkers (of paarden algemeen). Volgens mij vertelde Silas daar over op de BBQ bij Jean?

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:08

lees dat stuk nog eens wat in de Battie heeft gestaan over die tinkers die last hadden van mijt/schurft die ze hebben geinjecteerd met ivermectine. Dit is in 1 op de zoveel gevallen dodelijk. Als ik het niet verkeerd heb tenminste...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:39

hmmz interessant allemaal, maar wat me opvalt is dat over zoveel dingen onduidelijkheid is en ontwetendheid, er wordt maar snel van alles ingespoten
een simpel iets als appels en wortels tegelijk voeren bv, zorgt voor een bepaalde gisting in de darmen die bij een gevoelig paard dus kan leiden tot koliek, of tot de dood dus ook,

muesli bv, als er teveel melasse in zit dan is dat enorm slecht voor de pancreas, wordt je paard niet oud mee en zo zijn dr nog veel meer dingen

dr was laatst geloof ik ook iemand op bokt met een tink die wat had en die hadden ze ergens mee gewassen, was zwaar giftig, kon eigenlijk alleen bij koeien ofzo, paardje heeft het bijna niet gehaald, echt vergiftigingsverschijnselen
was ze zelfs aangeraden door ervaren iemand meen ik...
Laatst bijgewerkt door SuperRoos op 05-10-05 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:40

Klopt Yarka, daarom mag het niet meer gebruikt worden. Er zijn teveel paarden dood neergevallen door het spuiten van Ivermectine. Helpt ook goed tegen mok. Je kunt het echter nog wel verkrijgen hoor in de handel.

Superrroos - klinkt niet best allemaal

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:01

Jellie schreef:
flettie schreef:
Morguh,

maar nog steeds druk bezig met de maandafsluiting dus

Hier net zo.... maar alvast allemaal een fijne dag!!!!

Bezich met de salaris betaling er moet deze week betaald worden.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:16

NikitaGoGo, ik zie dat je in Duitsland woont. Zit er een tinkereigenaar bij mij in de buurt of woon je richting Flettie?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:21

Boya schreef:
NikitaGoGo, ik zie dat je in Duitsland woont. Zit er een tinkereigenaar bij mij in de buurt of woon je richting Flettie?

Richting mij NikitaGoGo woont in de buurt van Lingen en ik in de buurt van Nordhorn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:23

*Meld zich*

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:26

flettie schreef:
Boya schreef:

Richting mij NikitaGoGo woont in de buurt van Lingen en ik in de buurt van Nordhorn.

Weer niemand hier in de buurt . Flettie jij woont dan bij Daphne (Sherwood) om de hoek , mooie paarden zat bij jou dus!
Laatst bijgewerkt door Schafstall op 05-10-05 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:27

hallo allemaal.

sterkte voor iedereen die het nodig heeft, geloof dat er veel mensen ziek zijn.

hierbij de filmpjes van deems op de keuring, special voor Roos

http://www.zippyvideos.com/988897953151 ... mian_2005/

en de andere is:
http://www.zippyvideos.com/5982914091515896/premie/
let op de gil van leo en mij hahahaa, dat bedoelde leon dus hihihi.
ze zijn groot dus het duurt even voor je ze binnen heb.
er zit ook geluid bij.
ik geloof dat het stamboek tevreden was over deze keuring,ik had er ook muziek bij gedaan wat een leuke sfeer gaaf.
denk dat het volgend jaar weer is
Leo en ik zitten nog met een vraag.
op het eerste filmpje vraagt de keurmeester of Damian al eerder op de keuring is geweest, maar waarom??????
weet jij dat Mariel?

nou ga weer veder moet nog van alles doen in huis.
Annick

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:28

Ik heb ook zoiets eens gelezen over de injecties alleen dan voor mok ed. Dat er paarden aan dood gaan.

Jellie gelukkig heb je je trouwring terug. Toch wel belangrijk om niet kwijt te raken.

Draaakje een paar bladzijdes terug vroeg je naar een bodem voor een paddock. Het hangt ervan af denk ik ook of je er ook in wil rijden of niet. Zo ja kun je er denk ik het beste een manege bodem van maken. Eventueel met drainage. Staat je paard altijd droog en heb je meteen een bakje erbij. heb je de luxe niet zou ik strandzand proberen. Dat blijft vrij aardig schoon, eventueel met boomschors erbij.

Maak je een paddock van gras is dit vaak snel opgegeten en loop je risico dat ze de wortels en zand gaan eten. Ook wordt het een blubberzooi als het veel regent.

Gisteravond even gelongeert rustig, ik had een paar tonnen neergezet zodat hij erover heen kon sprongen maar die heb ik maar weggehaald. Ze stonden in een nieuwe wei voor het eerst. Deze was alleen nog maar gemaaid en er stond niet veel gras in. Connor mag nu al 2 weken zonder bakje in de wei maar gister was toch teveel. Bleken er veel klavers in te staan en had ie aardoig staan proppen. Hij liep stinkende boeren te laten. Hij was gelukkig niet stijf maar wel had ie heel erge jeuk. Zielig. Vandaag maar weer met bakje.

Ik zou een scheerapparaat van iemand overnemen van stal. Bleek gister dat ik er verplicht een set mesjes bij moest kopen opeens waar ik niks aan heb . Dat heb ik dus mooi niet gedaan. Dan moeten ze dat ding maar op internet gaan aanbieden. Met die extra set ben ik dan bijna evenveel kwijt als een nieuwe. En daar maak je dan afspraken voor. Zucht.

Vandaag niet naar Connor, er komen 2 makelaars vanavond om te kijken wat ze kunnen bieden en wat dat ons gaat kosten dan.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:40

Boya had begin van dit jaar last van beenschurft en heeft toen van een echte paardenarts ook zo'n spuit gekregen. Bedoelen jullie de Dectomax injectie? Dat werd uitgelegd als een verhoogde dosis wormenkuur die ook zou werken tegen beenschurft/mijt/mok en na 6 weken moest je die herhalen. De 1e spuit heeft ie wel gekregen, maar daarna ben ik overgegaan naar Sebacil. Over Sebacil had ik al veel goede berichten gehoord en die spuit was in verhouding dus erg duur. De VA had al aangegeven dat zo'n spuit maar in enkele gevallen werkt, maar minder tuig is voor je paard?! Nou goed, na 2x wassen met Sebacil was ie weer beestjesvrij . Ben benieuwd of dit hetzelfde is als wat jullie bedoelen?

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:48

Boya schreef:

Flettie heeft al voor mij geantwoord zag ik (thanks)...

Waar woon jij dan in Duitsland Boya ??