[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:11

Mijn pa heeft liever dat hij het doet dan ik ik word ook rustig weggeschopt als ik het wil doen :P

Gadver die mok is zeer hardnekkig of niet Ellie?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:28

momenteel blijft t een beetje aanmodderen,maar eros is niet de enigste.daarom wordt ieder paard op de zelfde wijze verzorgd.kootjes droogmaken.bij vastzittende korsten even weken in de betadine en dan droogwrijven met doek.zo houden we het redelijk goed onder controle.want als je het zo erg laat worden dat de huid openbarst,dan ben je er langer zoet mee.nu hoef je ook niet iedere keer de dierenarts te laten komen..zodra je voelt er zitten korsten,dan meteen ze eraf proberen te wrijven.en de paarden vinden het behandelen ook niet zo vervelend dan.die weten dat het erbij hoort.eros trok in het begin constant zijn benen omhoog(van de pijn)en nu nog maar heel af en toe(dan denkt ie dat ie pijn heeft,of dat ik m pijn ga doen).ook hij weet dat t nu bij de dagenlijkse verzorging hoort.
t hoort ook bij de tijd van het jaar.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:46

Shadow is weer aardig schoon ik hoop morgen ook nog hihih :+
Morgen gaat een van mijn stalgenootjes verhuizen naar andere stal!!

Dus als iemand nog een stalling zoekt in Drenthe met hele ruime boxen (6 bij 4) hoor ik het graag in PB'tje :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:13

Soprano, kun je niet thermografie ofzo laten doen op de zadelplek en de benen? voor het zelfde geldt zit er ergens een ontsteking

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:42

hoi
ik ben weer thuis van een ritje italie.
ik las iets over knippen, bij job doe ik er niks aan alleen de oren weleens binnenin beetje bijknippen en de oorsmeer plukken weghalen... verder alles puur natuur denk altijd maar het zit er voor een reden ;) .

vraagje als ik het bit indoe dan mag je in de mondhoeken ongeveer 2 rimpels zien? ik heb me engels hoofdstel namelijk al heel lang niet meer in gehad en nu vond ik hem echt te strak zitten...... hoofd van Job nog gegroeid :?

Soprano vervelend joh!!! ik zou de DA er naar laten kijken, dan weet je zeker wat het is.... in ieder geval sterkte.

verder ga ik het nu even allemaal weer door lezen.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:09

Ik heb net weer even met Jack gespeeld. ik heb hem over een stellage van pallets met daaroverheen groen plastic laten lopen. Ik moest hem 1x overtuigen met een snoepje, maar daarna deed hij het zonder problemen. Ook spelen met de skippybal gaat steeds beter. Vandaag zette hij zelfs een voet op de bal.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:41

Twee rimpels is prima
als je twijfelt probeer je het aan elke.kant 1 gaatje losser?

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:11

Ik had mok bij Kaydee en Karlijn na het keuringsklaar maken...En niet zo zuinig ook hoor.... hihih
reden was denk ik dat er zoveel brok in is gegaan dat het er op die plaatsen uitgekomen is....
Nu na een heel schrale herfst en winter ( dus eigenlijk geen brok of wat dan ook bijgevoerd te hebben .... ) is het eindelijk weg !!!!

En ik kan nu niet zeggen , dat ze de meest drog paddock hebben gehad van de winter !
Wel een stal waar ze op konden drogen...

Krijgt Eros misschien ( naar werk) teveel brok ?
Het is maar een idee ?

Fijn weekend allemaal

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:33

nee hij is zelfs geminderd omdat hij wel wat mocht mageren en ook de energie meer als voldoende was.
en als er door omstandigheden niet of weinig kan worden gereden,wordt het voer ook gereduceerd.(geldt voor bijna alle paarden.
momenteel 3 kwart schep basisbrok sochtends en savonds .en dan 1 plak hooi erbij ook.smorgens na t eten gaan ze de wei op,gemiddeld tot een uur of 5/half 6.of de rijbak in.in de wei staat weinig gras,dus daar kan ie zich ook niet vol aan vreten.
maar dat zeg ik,hij is niet de enigste die er last van heeft.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:45

Anderhalf kilo brok per dag voor een tinker die ook nog niet veel doet is vrij fors hoor.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 01:00

Hier krijgen ze vooral véél hooi (24/7 staan ze buiten, érg weinig gras op dit moment), een grasmix van Hartog, en slechts kwart van een schep beetje dieetbrok op hun hooi ;) Niet veel dus, hebben ook niet veel nodig, ze zijn dik genoeg! Voor de rest ook nog wortels.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:08

Hier rijgen ze niks. Noedel een handje brok (pavo liga) na het rijden

De 2 drachtige dames krijgen nu een kwart brok en een flutsje luzerne. Maar die staan ook bijna op knappen.

Verder genoeg hooi

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:12

Noedel wordt wel 4x per week gereden overigens. En in de zomer dekt ie ook nog. Zomers staan se 24/7 buiten en krijgem ze niks bij

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 09:45

Jaron loopt zes dagen. Af en toe krijgt hij een handje muesli.

Hij heeft energie zat van zichzelf

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 09:48

@Maartje: Wat een gaaf katten-speel-kasteel! Die van mij vinden zoiets ook helemaal geweldig.

@Faye: Lekker uit eten geweest met je man? Ik haar Luna’s snor, baard, sokken en oor haar er ook niet af. Tenzij het absoluut een noodzaak zou zijn.

@Callandra: Wat balen dat Bart daar zo’n last van heeft. Dan heeft hij er wel baat bij dat zijn sokken er helemaal af zijn zodat je hem beter kunt behandelen. Weet je ook hoe het komt dat het chronisch is geworden?

@Heidy: Heb je al iemand gevonden die je zou kunnen helpen met je angst voor galopperen? Jammer dat de koop niet doorgaat, maar er komt vanzelf wel weer een geïnteresseerde, gewoon geduld hebben.

@Emmy: Wat balen zeg van Iowa, ik zou inderdaad toch ook een hoefsmid laten komen, daar haal je misschien meer resultaat uit dan kijken hoe ze reageert op zonder zadel rijden.

@Chantal: Spannend! Hoop dat er een serieus geïnteresseerde bij zit voor Liza. Heb je trouwens voor mij ook een linkje met wachtwoord voor je bevallings-cam? Ik wil ook graag eens meekijken!

@Leonoor: Leuke een nieuwe Tinker in training en ze doet het ook nog goed.

@Mira: Miggs valt zeker wel op zo met zijn deken. Hoop dat je schouder snel beter is!

@Ellie: Balen zeg steeds van de mok bij Eros en bij de rest van je stalgenoten.

@Bianca: Weer terug uit Italië, heb je het naar je zin gehad? Even gelezen op een site: maar een bit moet minimaal een paar mm uitsteken en maximaal een cm aan weerszijden; adus Anky. Ze noemen dat een D pony dan 12.5 cm nodig heeft en een paard 13.5. Maar het is denk ik ook vooral goed zelf kijken naar hoe het in de mond ligt.

Wat betreft brok: Luna krijgt ook helemaal geen brok. Behalve soms even een schepje als traktatie of extra’tje met wat lijnzaadolie erdoor. En we gebruiken brok als beloning tijdens het trainen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:00

Hier krijgt Jack enkel af en toe een bakje met geweekt pulp met lijnzaadvlokken (al gekookte) door gemengd.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:29

Phoe ik zie dat ik een heel deel ga mogen bijlezen hier :D
Ik ben weer terug van op eindreis naar Italië!
Het was er echt superleuk, we zijn een heleboel steden gaan bezoeken.
Stiekem wou ik nog wel een weekje weg blijven
maar als ik eens goed nadenk dan zou ik nog een extra week zonder de paardjes moeilijk gered hebben :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:01

Amigo krijgt ene handje sportbrok. En kuil smorgens en s avonds

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:06

Kailonne, jammer van die mensen! Maar weet zeker dat je een goed huisje gaat vinden, hij is zo gaaf <3

Soprano, wat vervelend zeg :( ik zou idd ook eens de hoefsmid goed laten kijken, misschien dat die wat kan vinden.

Whaha, Liza is wel de koningin van de baarden geloof k :') wat is die baart lang zeg! Leuk dat er geinteresseerden zijn! Vind het echt een prachtmerrie.

Mira, gave deken heb je voor Miggs! En heerlijk zo'n pa die mest :D mijn ouders komen alleen op stal als ze een keertje brengen en blijven dan in de auto zitten of gaan meteen weer naar huis :') als ik wedstrijd heb komt mn moeder altijd wel kijken :)

Ellie, Eros ook al mok, prut is dat he. Bij ons op stal hebben ook meerdere paarden er langs van

Patrick, hoe was de wedstrijd? :D Was ze nog een beetje schoon? :D

Welkom terug in Nederland Bianca :D

Over brok, Bart krijgt in de ochtend een halve kilo en s avonds ook, is gewoon basisbrok. Nou wordt Bart wel bijna dagelijks gereden of wordt hij gelongeerd als er niet gereden kan worden. Ik merk niet dat dit teveel is voor m, maar kan dit dus ook bijdragen aan de mok? Zag zoiets voorbij komen. Ik geef de mannen sowieso ook altijd een schep muesli (pavo nature's best) als ze gewerkt hebben, zou dat anders voldoende zijn? Dus dan geen brok meer?
Ze krijgen iig voldoende goed hooi, ze laten beiden altijd wat liggen :')

Magica, zijn vorige baasjes (daar heeft hij 8 jaar gestaan) wisten van niks. Ik merkte toen ik m net had dat ik wat voelde in zn kootholtes, ik wist nog van Pride vorig jaar dat hij daar klitten had, dus dacht dat bart dat ook had. Maar het was roze en dus huid. Omdat er ook wat wondjes onder zaten waar ik niet goed bij zat dus afgelopen zomer zijn sokken voor het eerst geschoren. Zn benen zagen er niet uit :( zaten onder de wonden en in alle kootholtes zaten huidplooien. Zijn vorige baasjes hebben nooit onder zn sokken gekeken en denk ik ook niet goed zijn kootholtes in de gaten gehouden, hij heeft wel daar altijd rasp gehad maar hun DA zei dat dat droge mok was en ze dat niet hoefden te behandelen.... hij heeft al die tijd ook mijt gehad maar ook dat was niet behandeld al die jaren. Dan krijg je dus helaas dit... beweging is iig heel belangrijk voor m, hoe meer hij loopt hoe beter :)
Na de eerste keer scheren zag het er zo uit:
Afbeelding
paar maandjes later weer laten scheren en toen zag t er zo uit :D
Afbeelding

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:01

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:12

Wat heeft Pride een mega snor!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:35

Leuke foto's van Pride en Bart :)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:47

Haha, leuke foto's met bellenblaas en ook een vieze snor.

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:50

calanddra wat heeft pride een mega snor zeg!!
magica ik had idd ook even gegoogeld en vandaag even na vraag gedaan maar het bit zit netjes! dan is zijn hoofd toch nog gegroeid :j

Ik heb vandaag weer op Job gezeten sinds afgelopen november, hij deed het super braaf! even 3 rondjes in de bak gestapt om te kijken hoe hij liep maar dit ging goed dus toen de straat op gegaan!! niet te lang hoor maar 10 min maar we gaan nu kalm aan opbouwen.

qua voer krijgt job eindelijk alleen hooi, hij staat overdag op de wei en sávonds een berg hooi! wel wortels tussendoor. en heeft hij dan gewerkt (gelongeerd gewandeld gereden) dan krijgt hij een schepje muesli.
daar doet hij het goed op.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:53

Had iemand hier nu pas een singel te koop? Ik zoek een singel van 65 cm.