[TI] Insuline resistentie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Insuline resistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:43

Complimenten voor je stuk Roos, als er verder geen aanmerkingen of wijzigingen zijn plaats ik hem later vandaag even (en mochten die er wel zijn, dan kan ik het altijd nog even editten) :)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:49

ziet er goed uit roos!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:07

nog even een vraag aan jullie...

Roza heeft al een aantal jaren een soort bulten op haar buik, ze zijn zacht en niet gevoelig, en de ene dag erger te zien als de andere, nu ze een beetje dik in haar haar zit zijn ze niet zo goed zichbaar maar heb het toch geprobeerd te fotograferen...Ik zie die bulten wel zitten op de foto maar vraag me af of jullie ze ook zien, zo niet zal ik ze ff omcirkelen met rood....

Maar is dit ook iets van de IR of staat dit er los van?
Ze heeft het aan beide kanten maar niet op precies dezelfde plek....

Heb voor de leuk ook maar eens een foto gemaakt van haar billen, kun je zien dat ze weer mooi slank zijn en zonder vetophopingen :)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

en ook weer een mooie slanke hals die geen pijn doet :)
Afbeelding

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:34

Wat ziet ze er goed uit zeg!
Die bulten aan de buik heeft Fiek ook, lijkt vocht? Zie het vaker bij IR of IR gevoelige paarden.. Maar heb het nergens vermeld zien staan..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:35

Nog 1 aanvulling op het testen: Testen kan alleen correct gebeuren als het bloed gekoeld vervoerd wordt. (niet alle DA's weten dat of hebben een goede koelbox in de auto).

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:04

hmmm toch raar, er is pas afgelopen jaar IR geconstateerd, en heb ook nooit eerder last gehad van IR sympthomen, maar dit heeft ze al sinds ik haar ken (al vanaf haar 2e dus en ze is nu 6)

Lijkt idd net vocht ofzo, en is ook ene keer erger als de andere keer.... Moet wel zeggen dat nu ze goed op gewicht is enzo ze minder zijn als toen ze ook een keiharde nek had en niet wilde lopen....

Misschien een extra sympthoom dus....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:12

tamary schreef:
Nog 1 aanvulling op het testen: Testen kan alleen correct gebeuren als het bloed gekoeld vervoerd wordt. (niet alle DA's weten dat of hebben een goede koelbox in de auto).

Klopt, dat stuk ben ik vergeten, dankjewel!!

En ik hoor nu ook andere info over Selenium..
Dat de paardendrogist wel een erg hoge dosering aanhoudt en dus verander ik dat liever ook nog iets..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:22

Ik heb de aangepaste versie verstuurd dus deze zal wel geplaatst gaan worden. Wanneer er nog iets veranderd moet worden of foto's en dergelijke moeten worden toegevoegd dan kan dit gewoon!

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:40

Even een updatje van onze pony fotos ga ik nog maken
Harde manenkam verminderd zijn nu een maandje bezig met de magnesium van paard natuurlijk.

Maand geleden was ze niet meer vooruit te krijgen zakte ze door haar achterhand en nu gaat ze als een speer door de bak is weer vrolijk
Hele andere pony nog een paar weekjes gaan we over op de helft van de dosering

Ik ben weer helemaal happy

dmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:56

Mijn fjord is hoefbevangen geweest door de aanhoudende kou heeft ie te weinig beweging gehad. Uit bloedonderzoek bleek ook dat hij insulineresistant was. Heb hem Magnesium chelaat van paardnatuurlijk gevoerd en uiteraard aspirines vd DA om van z'n bevangenheid af te komen.
Achteraf zie je al goed dat hij insulineresistent was, al was het nooit bij me opgekomen.
Nu is hij op dieet en gaat het al veel beter met hem. Als ie enigszins stijf wordt in z'n benen dan weet ik weer hoe laat het is, dan heeft ie weer 'hulp' nodig. Veel beweging doet bij hem wonderen en ja niet meer verwennen met snoepjes, kuil en nooit meer lang op de wei. Hij is zo zielig! Maar ja wel weer gezond en shiny!

http://daniellemuller.hyves.nl/album/7918476/Vrienden/p3fotzwW/fotos/816010526/0/d3uM/

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:25

Ik wil jullie uitnodigen verder te praten in het nieuwe topic, want de 100 pagina's zijn gehaald: [MD] Centraal: Insulineresistentie

Ik plaats hier een slotje. Degenen die op de laatste paar pagina's hun vraag nog niet beantwoord hebben gekregen, mogen die uiteraard opnieuw stellen in het andere topic :)