Ze moesten 3 kwartier rijden maar dat lijkt hen niet veel uit te maken want hoorde ook dat ze reeds op verschillende plaatsen in nederland geweest zijn die veel verder lagen, zijn naar eigen zeggen al twee jaar op zoek en toen ik met de dochter alleen sprak bleek dat ze echt bijna elk weekend ergens naartoe gaan. Maar het kan inderdaad dat ze gewoon nog niks gevonden hebben hé, ik vond het gewoon wat raar
Dat gevoel kan ook groeien! Bij Milan had ik in het begin niets bijzonders, altijd wel leuk paard gevonden hoor, maar niet die knetterklik zeg maar. Nu tijdje mee aan het werk en ik ben net puberaal verliefd
En wat fijn dat je sollicitatie zo goed ging Morgane
Een tijdje terug hadden we een overnachting bij de Spirit Ranch gewonnen via Paard en Bed. We mochten al vroeg op de dag komen zodat we nog de hele dag hadden om lekker te gaan rijden. Toen we aankwamen mochten onze 2 tinkers meteen de prefect afgezette weide op. Wij kregen meteen een heerlijke kop thee en hebben daarna onze spullen alvast in de Tipi gelegd. Wat een heerlijke ruimte in de Tipi! Het zag er allemaal ontzetten gezellig uit en super schoon. Op ons gemak hebben we de paarden opgezadeld, we hadden ook nog een heel duidelijke route beschrijving mee gekregen zodat we niet konden verdwalen. Vanuit de Spirit Ranch zit je meteen in het bos, via fijne paden kun je alle kanten op. We hadden enorm veel geluk, want ondanks dat het al begin November is scheen de zon en leek het wel zomer. De blaadjes aan de bomen hadden de meest prachtige herstkleuren. We hebben gekozen om richting Duitsland te rijden, heel erg leuk dat er zoveel hoogte verschil is. De ruiterpaden zijn goed aangeven en lekker breedt. Onderweg daar naartoe kwamen we nog velden met Bosbes planten tegen en een mooi gebied waar koeien stonden. Onderweg hebben we nog lekker in de zon gezeten en gepicknickt. Na bija 4 uur gereden te hebben kwamen we weer terug op de Spirit Ranch. De paarden mochten weer lekker op de wei en wij kregen alweer thee en er werd een lekker warm vuur voor ons gemaakt. De Spirit Ranch ligt heel leuk, want het is er heerlijk rustig, maar je bent toch heel dicht in de buurt van verschillende leuke stadjes. We zijn lekker even gaan douchen en zijn richting Duitsland gegaan om wat te eten. We hebben heerlijk gegeten (verschillende soorten vlees, lekkere salade, en een stuk vlaai als toetje). Bij terugkomst hebben we de paarden op stal gezet, deze zijn echt heel ruim en waren dik opgestrooid met stro. We mochten zoveel hooi voor ze pakken als nodig we mochten een lampje aanlaten voor ze. Daarna zijn we naar onze Tipi gegaan, met alle kaarsjes aan en het kacheltje dat stond te gloeien was het binnen nog gezelliger. Na nog gezellig geklets en gelezen te hebben zijn we gaan slapen. Midden in de nacht heeft het nog heel hard geregend wat een heel gezellig geluid gaf op de Tipi. In tegenstelling tot als je in een tent slaapt hoef je niet bang te zijn dat er iets nat wordt, en de lucht is ook lang niet zo vochtig, veel meer luxe dus. S ochtends was het weer droog en kregen we een uitgebreid ontbijt bij het kampvuur, lekkere stokbroodjes, vers brood, eieren met spek en vers gepeste Jus d orange. En dat alles met zich op onze paarden die we weer op de wei hadden gezet. Na al onze spulletjes bij elkaar gesprokkelt te hebben kregen we weer een route beschrijving voor een ander bos, deze keer met een handig knooppunt systeem. Hier besloten we met de trailer heen te gaan. We hebben weer een prachtige toch gehad, we kozen een rondje van ongeveer 16 km. Onze auto hadden we geparkeerd bij een stal waar we na afloop warme chocolademelk hebben gedronken en de paarden mochten daar in de paddock staan. Aan het einde van de dag zijn we weer richtig huis vertrokken na een heerlijk weekeind weg! Ik kan iedereen aanraden om naar de Spirit Ranch te gaan, zulke vriendelijke mensen, een heerlijke luxe en super schone badkamer, heel uitgebreid ontbijt , slapen in een echte Tipi, onze paarden perfect verzorgt en in een prachtige omgeving.
Wauw, bofkonten. Lijkt me idd heerlijk. De Spirit Ranche houden we in gedachte. Wie weet komt het er ooit eens van.
Ik heb wel wat bij gelezen, maar was te ziek om te antwoorden. Hoofdpijn, keelpijn en het ergste tandpijn. En dan moet je thuis toch doordraaien. Kids en pup gaan gewoon verder. Maar vanmorgen ineens helemaal genezen. Zo raar. Tandarts maar afgebeld, die kan nu niks meer hahaaa.
Vanmiddag heerlijke les met Storm. We hebben hem over balkjes laten draven aan de leadrope. Nu was het erg duidelijk dat hij nog geen vast tempo heeft en met zijn balans wat klungelt. De ene keer haalde hij de balkjes netjes, terwijl hij de andere keer echt niet uitkwam. Leuk om te doen. Leuk dat hij zelf ging denken en corrigeren. Erg leerzaam. Had ik zo nog nooit gedaan, maar gaan we zeker vaker doen.
Prachtige foto's van de pups, wat zien ze er lief uit zo met mams
Maartje wat een top weekend. Foto's zien er héél aantrekkelijk uit voor zowel mens als paard. Zelfs een kachel in die tipi! heerlijk Heb je nu nog moeten trainen voor die ritten? Of is dat niet ver en kunnen je paardjes het zo?