Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb zelf een lekker boomlooszadeltje. Hoef ik ook geen rekening te houden met groeien en bespiering 
Kailonne schreef:Jack was superbraaf met de bijrijder. De bijrijder had voor het eerst gereden voordat de osteopaat kwam. Toen wilde hij echt niet lopen. Ze vond het een enorm verschil. Ze heeft zelfs met hem gegaloppeerd. Het ging heel erg goed. Jack was ook echt lekker ontspannen. Met opstappen blijft hij nog een beetje ronddraaien. Hij moet gaan snappen dat opstappen en rijden geen pijn meer doet.
. Viel even tegen!
In het begin was hij nogal schrikkerig en kijkerig (hij was op t erf geschrokken van wapperende vlaggetjes) en door de wind is hij altijd al wat drukker. Dus eerst een heel stuk rustig gestapt
. daarna lekker gewoon door gereden, 3 x een galopje meegepakt op zandpaden!
en ook heel bergopwaarts zeg maar (Spock dacht, als ik niet vooruit mag, ga ik wel omhoog, hij gooide steeds hoger op). 2e en 3e galopje ging wat harder haha, begon hard te waaien. maar het is heerlijk om dan gewoon het vertrouwen te hebben, en hem gewoon - wel enigzinds beheerst - te laten gaan
zon SUPERgevoel! 

Welkom voor de nieuwe!
Perfect spanmaatje toch?

Doet haar gewoon niets.