[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kailonne

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:03

Jack was superbraaf met de bijrijder. De bijrijder had voor het eerst gereden voordat de osteopaat kwam. Toen wilde hij echt niet lopen. Ze vond het een enorm verschil. Ze heeft zelfs met hem gegaloppeerd. Het ging heel erg goed. Jack was ook echt lekker ontspannen. Met opstappen blijft hij nog een beetje ronddraaien. Hij moet gaan snappen dat opstappen en rijden geen pijn meer doet.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:42

dat duurt wel ff voor jack dat gaat snappen.. king begint het steeds beter te begrijpen!

Wel jammer karlijn, maar wel super van Diaz dat ze zomaar ging galopperen!!

King had vandaag lekker vrij. Moest de wei mesten en meneer zat de hele tijd gezellig in mn broekzak! Was echt zo gezellig saampjes mesten. Hij moest nog ff wachten met terug in de stal gaan(moest nog mesten) en hij liep te roepen! Echt geweldig! Hij hangt zo heerlijk aan mij!
Rijden gaan we morgen doen, ben benieuwd of dat ook beter gaat..

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:47

Karlijn, weet jij toevallig als een paard een 33/34 boom heeft hoeveel cm er dan ongeveer tussen de concho's moet zitten?
Ik zoek een tweedehands, niet te duur, westernzadeltje. Nu staat er hier in de buurt 1 te koop. Die kan ik ophalen om te passen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 20:01

Ik heb geen idee van die boommaten ;) Ik heb zelf een lekker boomlooszadeltje. Hoef ik ook geen rekening te houden met groeien en bespiering ;)
Kan je dus niet helpen helaas!

Ineke282

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:25

Kailonne schreef:
Jack was superbraaf met de bijrijder. De bijrijder had voor het eerst gereden voordat de osteopaat kwam. Toen wilde hij echt niet lopen. Ze vond het een enorm verschil. Ze heeft zelfs met hem gegaloppeerd. Het ging heel erg goed. Jack was ook echt lekker ontspannen. Met opstappen blijft hij nog een beetje ronddraaien. Hij moet gaan snappen dat opstappen en rijden geen pijn meer doet.

Hihi gespot! Ja t was echt te merken dat ie r weer zin in had. Hij liep echt zo lekker. En dat galopje doen we een keer over met een stuur erbij, haha.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:03

Zoo, was ik weer, terug van een heerlijke buitenrit op Spock! Het zonnetje kwam helaas niet meer om de hoek kijken -O- . Viel even tegen!

Wel lekker gereden :) In het begin was hij nogal schrikkerig en kijkerig (hij was op t erf geschrokken van wapperende vlaggetjes) en door de wind is hij altijd al wat drukker. Dus eerst een heel stuk rustig gestapt :). daarna lekker gewoon door gereden, 3 x een galopje meegepakt op zandpaden!

1e galopje ging zo mooi, wilde hem niet te hard laten gaan, dus hield hem best wel in, werd een heel mooi beheerst galopje :) en ook heel bergopwaarts zeg maar (Spock dacht, als ik niet vooruit mag, ga ik wel omhoog, hij gooide steeds hoger op). 2e en 3e galopje ging wat harder haha, begon hard te waaien. maar het is heerlijk om dan gewoon het vertrouwen te hebben, en hem gewoon - wel enigzinds beheerst - te laten gaan :) zon SUPERgevoel!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:07

lekker ritje gehad op Spock ondanks de zo het een beetje lief afweten :-)

Ik heb een bitloos touwhoofdstel binnen voor Grace. Eff mee oefenen in de bak van het weekend. Nog niet buiten hahaha want dan ga ik loeihard!! Hihi.
Zo vanavond mijn laatste nachtje... heb war horse mee om te kijken. Zal de zakdoeken ook meenemen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:47

van War horse moet je niet huilen.
Vind het een moioe film, maar voor steven spielberg films maar een flop :=
dan zou er meer verhaal in moeten zitten.

Wat hebben jullie lekker gereden dames!
Ineke, bijrijder van jack? welkom!

Jaron zijn bult is weg, korstje geweekt, maar kon het er niet uit krijgen.
Wondje is kleiner aan het worden,en raakte meteen geiirriteerd toen ik er aan zat.
Calendula gesmeerd morgen middag maar weer kijken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:57

Eef, heb jij niet wat te vertellen :P :P nav het foto topic en jou buitenrij foto met een heeele grote smile :D

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:00

Ha Ineke, inderdaad je hebt mij gespot. Kom je lekker meekletsen over Jack!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:05

gezellig!!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:12

Welkom!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:15

Nou, we verwachten wel een voorstel rondje natuurlijk he :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:19

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:04

Welkom ineke bij de groep!

@lotte:mooi tinker bij die advertentie,mag iets meer zwart hebben maar wat een dier zeg!

helaas geen foto's.gister is het uploaden hopeloos mislukt.waarschijnlijk staan er al teveel op mijnalbum of mijn computer kan de snelheid even niet aan.morgen waag ik een nieuwe poging.

schijnbaar heeft de arts van vorige week een mail gestuurd naar de stalhouder.die zou ze me doorsturen.
ik vrees dat ik voorlopig weinig kan longeren.de weide is vandaag klaargekomen en wordt morgen ingezaaid.daarna van het weekend wordt ie gemest en mag er geen paard in totdat de boel is aangegroeid.zeker een maand.voorlopig staan ze of in de kleine weides(in kleine groepjes),of in de rijbak.en wat vaker binnen.
vandaar dat de rijbak wat minder vaak kan worden gebruikt.dus dan maar buiten wandelen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:16

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 05:14

Leuk Karlijn dat je gegaloppeerd hebt. Ik zelf heb het op een heel andere manier geleerd. Grace luisterd uitstekend na veel oefenen aan de longe op stemcommando. Dus bij de juiste zit en hulpen aangestuurd door mijn stem ("galop") is zij het gaan leren in plaats van eerst hard draven. Hou zelf niet van eerst lang moeten stuiteren hihi. Dit heeft voor mij prima gewerkt.

Nu haden wij veel aan de grond gedaan alvorens ik echt iets van dr ging vragen zoals stelling en de tempowisselingen.

Leuke foto's weer gezien van mooie tinkers!!!

Pfff man ben gaar. Mijn laatste nachtdienst dan heb ik er weer 4 op zitten. Heb war horse niet gekeken. Waren hier veel mensen rond aan het spoken :+
7.45 uur lekker richting huis, dan slapie doen en 16.00 uur met een stalgenoot afgesproken om een rondje te doen.

En... jeey mijn bitloos touwhoofdstel is binnen haha dus ga hem van het weekend uitproberen.
Ik wil naar bedje toe... :o

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:22

leuk dat je touwhoofdstel binnen is!

als ze niet zo in galop "vallen" gebruiken ze hun lichaam vaak ook beter en dragen zichzelf meer.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:06

Lot, wat een leuk dierr!!

Het is maar eventjes ellie! En jammer dat je de mail nog niet hebt ontvangen!

Jess slaap ze! What a night! veel plezier vanmiddag!

In galop vallen. Teken van onbalans volgens mij, kwestie van oefenen :j

En bijna weekend!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:21

Morning!

Maartje wat super he dat het zo goed gaat met avelyn!
Met clover gaat het beter dan ooit tevoren, alleen die mannen.. Ik had haar benen gewassen omdat ik daar het best aan kon zien of ze nog hengstig is, maar die bleven schoon. Alleen nu gister weer allemaal bloed (op gedroogd ) uit dr vulva . ik kijk het tot het weekend aan en dan kunnen ze maandag komen scannen ..

Ellie, nog even geduld en dan een heel vol weiland! heerlijk :)

Leuk spanmaatje lot, schiet jij er dan even een voor mij voor doe ik de jouwe :D

Andrea hoe is het met jaron z'n bult?

jess slaap lekker! Altijd zwaar die nachten.. en veel plezier met je stalgenootje :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 09:42

De eerste keer galop op deze manier is geen probleem. Ze weet nu tenminste wat het is hihi.
Ik krijg haar aan de longe of met mijn stem met grondwerken met geen mogelijkheid in galop.. al raak ik haar met de longeerzweep :o Doet haar gewoon niets.
En dit ging in 1 keer. Dus wie weet is de drempel nu wat minder voor haar.

Lekker met grondwerken weer proberen, kijken of ze dat ook makkelijker doet? Alleen kan ik hier overdag niet longeren.. paddock staat dan vol met paardjes.. O:)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:55

nog geen mail doorgestuurd gekregen,balen!

ben er vandaag weer eens niet helemaal bij.de hele tijd denk ik aan een woord:ruana....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:37

Eef, thanks for asking.
De verdikking lijkt weg te zijn.
Het wondje zelf is al kleiner, ik heb hem geweekt,omdat het korstje er eigenlijk af moet.
Maar zodra ik begon te peuteren werd de wond geirriteerd, dus ik heb calendula erop gesmeerd, en hopelijk is de irritatie er vandaag af.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:38

Ellie, logisch :(:) je leeft in onzekerheid!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 13:04

balen zeg om te blijven wachten!