Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sita_ schreef:Wehadden hem samen met de Shetlanders op de nieuwe wei gezet.. Die wei, daar loopt het weggetje van de buren doorheen, dus naast het hekje waar de dieren doorgaan ligt een veerooster..
Normaal gezien gaat de dieren daar echt niet over, we hebben er al vanalles in die wei gehad en nooit een dier gehad wat er door ging..
Ook Willy niet, we hadden hem al een aantal uur er op staan en toen we naar bed wilden gaan stond hij met de ponys bij het hekje, naast het rooster, te slapen.
Ik kreeg na een paar minuten echt een apart gevoel en vroeg Hotze of hij wilde gaan kijken..
Toen was Willy dus blijkbaar ook al over het rooster gegaan, want hij stond bij ons op het erf met Shania te flikflooien over het hek van de andere wei.
Toen Hotze hem wilde pakken schrok hij en galopeerde hij terug naar waar hij vandaan kwam. Hij wilde over het rooster springen, maar hij haalde het niet en kwam dus met 4 benen in het rooster te zitten. Hij raakte in paniek en kwam ten val.. Door verschillende worstelpartijen kwam ie steeds vaster te zitten.. Het was een hel..
We hebben samen met wat vrienden die meteen gekomen zijn en DA 3 benen los gekregen, alleen de 4e (rechstvoor) lag zo vreemd gedraaid dat we die er niet uitkregen..
Daar is de brandweer dan voor geweest..
Het was zo eng en zo horror..Ben zo over mijn touren geraakt.. We zijn tot 4 uur in de nacht met hem bezig geweest..
Naar omstandigheden maakt hij het goed, hij heeft wel 100 engeltjes gehad, want hij had makkelijk wat kunnen breken.. Maar op wat oppervlakkige snij/schaafwonden heeft ie eigenlijk niets. Het enige zorgwekkende is dat hij rechstvoor de hoefballen van zijn hoef heeft afgescheurd, dus dit vergt veel zorg en tijd om te helen..
Sita_ schreef:Goed, maar ik had me zo'n eerst week wel anders voorgesteld..
Ik ben nu constant met Willy in de weer, 3 tot 5x daags een ongeveer uur benen koelen.. Medicatie geven, wachten tot de benen droog zijn en de benen insprayen met acederm..
Dat is op het moment en de komende weken mijn dagbesteding..Niet erg, je weet waar je het voor doet.. En hij doet het super op het moment!
Maar er blijft zo wel heel veel anders werk liggen.. Gelukkig zijn mijn ouders hier nog een paar daagjes, die trekken het huishouden even recht..
Sita_ schreef:Ik heb gisteren foto's gemaakt van de wonden..
Wanneer jullie deze willen zien dan kan ik ze wel online gooien eerdaags...
Zijn rechtervoorbeen is nog even kritiek..
De hoefballen zijn van de hoef afgescheurd, tot wel een cm of 5 diep.. Hele gapende wond waar de DA ook best zorgen over heeft..
Verder helen de andere wonden erg goed!
Hij is superfit!
Gisteravond begon ie weer te schrapen en grasjes te eten, vanmorgen stond ie fris in zijn stalletje te wachten op eten en op de verzorging.. Hij begint al weer lekker aanwezig te zijn, hinniken etc. En vanmorgen viel hij aan op het hooi in de wei en het gras.. Hij heeft godzijdank ook geen koorts, gisteren net 38.3.. Al bij al heeft Willy wel 100 beschermengeltjes gehad..
Ikzelf begin ook goed te genezen, doordat ik Willy rustig wilde houden en wilde laten liggen ben ik op zijn hals gaan zitten. Echter brak hij daar door heen en slingerde hij me door de lucht, ik kwam op het rooster terecht en heb een pijnlijke enkel, flinke schaafwonden en blauwe plekken..
Sita_ schreef:DA is net weg, ze was heel lovend over Willy!
Dik tevreden, vandaag de laatste AB spuit gehad en nu maar kijken wat ie doet. Uiteraard door blijven gaan met koelen enzo. Maar we denken dat hij er goed door zal komen.
Heb gelijk even gevraagd wat de verdere gevolgen kunnen zijn wbt zijn hoefwond. Het hoeft geen belemmering te zijn met longeren of evt. rijden.
Maar dat kunnen we dus pas zeggen als het zover is, en dan moet ik rekenen op min. 3 maanden. Hij kan wat spier/zenuwschade opgelopen hebben wat als hij belast komt naar boven kan komen..
grrr schreef:Heb je nog eens foto's van je kleine Bowen?
Hier nog droog, wil nog even oefenen met mennen vanavond, dus moet droog blijven...