[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:16

rommulus schreef:
had nog wat foto's dus die wou ik jullie niet onthouden helaas zijn er wel wat wazig kris kon niet zo best met mijn telefoon omgaan Gaaaap (ik soms ook niet Tong uitsteken )

Boos! ik heb mn best gedaan hoor! maar de piep telefoon viel de hele tijd uit! (toetsen blokkering!!)

Pff lange dag gehad,.. erg druk op t werk.... ben nu vrij dus k ga snel naar huis. Debje.. tot vanavond? jamaican style crossen met filou!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:36

Haha!

is goed spreek je vanaaf Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:44

Nou... Clown Ik moest even naar de brievenbus, een stel brieven posten... Aman's ijzers hangen weer los, dus die kon ik niet meepakken, ik had geen zin om te fietsen of de auto te pakken, dus Dewi maar opgezadeld... Clown Nou... Rolleyes het hele dorp, en de volledige polder weet gelijk dat Dewi haar beebie mistte... Gillen joh!... Pfff Clown *LOL* Verder ging het eigenlijk heel erg lekker Ja Paar keer wel wat discussies over het tempo (beheerst bijvoorbeeld) en het eerste stuk langs de grote weg was ook wel even goed slikken, paar keer heen en weer gejumpt, en gezien er links een heule, heule diepe sloot ligt, ben ik na het eerste stuk de weg overgestoken en het dorp binnen gegaan via een grasveld ipv doorgereden en op de normale wijze het dorp binnen gereden Clown Vond dat toch een tikkie fijner... Clown Brieven gepost en weer terug, toen gedroeg ze zich heel netjes... Daarna de polder weer in, terug door de berm, en toen wilde ik een galop doen, maar Dewi dacht daar anders over, waardoor we knoert en knoerthard in galop vlogen en met geen mogelijkheid terug te kregen. Toen begon ze steeds vliegende wissels te doen (ik háát dat... Clown ) Volgens mij zijn we zelden zo ongelovelijk hard gegaan... Magoed, daarna was ze bekaf Clown *LOL* Dus rustig doorgestapt naar huis. Thuisgekomen waren Aman en Ellie weer heel blij haar te zien... Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:48

ROFL *LOL* Muts..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:08

Sita_ schreef:
ROFL *LOL* Muts..

heeft dezelfe gedachte Tong uitsteken

Clown turbo maya door de berm Tong uitsteken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:16

Berdien: heel veel sterkte aan je vader, burn out is niet niks. Ik snap je vader aan de ene kant wel dat hij je broertje uit huis wil hebben. Misschien leert hij er wel van.
Leon heel veel sterkte! Als je ons nodig bent moet je roepen hoor. We zijn er voor je.
maya wel fijn dat het best goed ging het ritje met dewi zonder kind.
grr: muis verkopen. Moeilijke beslissing, vooral omdat zij er wel een klik mee heeft. Best vervelend. Als ik de ruimte had had ik hem graag willen hebben. Ik vind het een geweldig paardje! Wens haar heel veel sterkte!

Sorry voor de rest, ben het een beetje vergeten.

Heb vandaag tot 2 uur gewerkt. Daarna nog even bij een collega van wilco op de koffie geweest die ziek thuis zit. Op het werk hebben ze een beetje een probleempje. Er zijn 5 werknemers die plantuien mogen rooien. 3 zijn er ziek. Wilco zit met zijn enkel, roel heeft keel ontsteking, miel moet thuis helpen, robert heeft ook zijn enkel banden verrekt.
Nu wil wilco natuurlijk weer aan het werk. Ben het er niet zo mee eens, hij kan beter nog even tot na het weekend wachten. Hij mocht het nog niet veel belasten, doet hij dus wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:10

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:18

Aan de ene kant snap ik hem ook wel. Het is geen stil zitter, en nar ander halve week is hij het zat. Heel begrijpelijk.
Maar hij denk dat hij on misbaar is. Dat er niemand is die op 1 van de amac's kan, is niet wilco's probleem, maar het probleem van de baas.
Met hard werken heb ik absoluut geen probleem, met overwerken ook niet. Maar met jezelf kapot werken wel. Wilco's lichaam protesteerd wel vaker, maar hij luisterd niet naar zijn lichaam. Ben bang dat hij te veel werkt. 2 weken van 90 uur hou je wel vol. Maar wilco presteerd het om 8 weken achter elkaar meet als 70 uur te werken. Ben veelste bang dat hij zichzelf kapot werkt.
Hij heeft vaak last van hoofdpijn (heeft een paar jaar geleden ook een schedelbasis fractuur gehad) Last van zijn gewrichten, enkel, knieen polsen, vermoeidheid.
Snap de baas ook wel, die wil graag mensen in dienst hebben die veel werken. Wilco zegt nooit nee, gaat altijd door, en kan met alles overweg.
Maar hij moet ook aan zichzelf denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:26

Ik herken hem gewoon, het is inderdaad het probleem van de baas dat die niet voldoende geschikt personeel heeft Ja Maar ik denk dan, maar de klanten kunnen daar ook niks aan doen, dus doe ik het wel. Want zij zijn afhankelijk van de loonwerker in dit geval voor hun broodwinning.

Hoe reageert Wilco als je daarover probeert te praten? Mss dat je het op een manier kunt aankaarten bij de baas? Wellicht via hem?

Kijk, in de zomer weet je dat er soms eens een paar drukke weken tussen zitten, dat hoort nou gewoon bij dat vak, maar al dat echt 2 maanden dergelijke weken zijn... Da's ook niet goed.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:35

Ik heb er net ruzie over gehad met wilco. Ik stel me aan, moet zelf maar gaan werken (terwijl ik in de vakantie elke dag werk) bladiebladieblaa.
Ik heb er absoluut ook geen problemen mee dat hij over moet werken. Maar hij moet wel een beetje aan zich zelf denken. Maar het enige waar hij aan denkt is werken.
Wilco is nog maar 24. Ik ken iemand die ook altijd loonwerker is geweest, zelfde persoonlijkheid als wilco. Alles voor het werk. Maar die man is nu helemaal af, op zijn 45ste. Dat wil ik niet. Maar hij ziet het niet echt in, en dat gebeurd hem niet zegt hij.

Het is natuurlijk niet altijd leuk dat hij veel overwerkt. Moet vaak in mijn eentje naar verjaardagen en op visite. En elke keer vragen ze dan: ben je alleen? Is wilco alweer aan het werk?... Maar het hoort er bij.
Maar ik wil dit jaar ook weer een keertje een weekje op vakantie. Nu heb ik dat voor het najaar gepland, niet in de zomer want dan is het top drukte op het werk. Maar dan zit wilco alweer, mar dan moet ik mijn vader helpen en dan moet ik dit en dat. Terwijl zijn vader juist zegt: ga toch lekker een weekje weg.
Klinkt misschien heel ego, maar ik wil ook wel eens lekker een weekje weg met wilco, of een keer samen uit eten oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:44

He.. dikke Ach gut hoor.

Ik zou zeggen, bekokstoof het dan gewoon met schoonvader, en zet Wilco voor het blok. Doe ik ook met vriendinnen die nooit tijd hebben, dan deel ik gewoon mee, en dan en dan kom jij hier, of kom ik naar jou. Punt.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:46

De vakantie is ook er bijna doorheen.
Heb al mee gedeeld, dat ik 13 t/m 21 oktober vakantie heb, en dat we dan weg gaan.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:44

He Janet.. Wilco is een lastige he.. Ik ken het.. Mijn broer en mijn ex zijn precies zo.. Alles voor het werk.. Daardoor is het ook mede met mijn ex uitgegaan.. Werk, werk, werk.. En ik kwam ergens achteraan.. Als ie 65 was had ie wel tijd voor me zei die altijd..

Wel goed dat je de vakantie er door hebt!

Net thuis.. Bianz & Thirz zijn op visite geweest.
Was erg gezellig! Thirza heeft nog een rondje op Amy gezeten. En verder was Shania helemaal in trek. Knipoog

Heb zelf ook nog even gereden, viel niet tegen.
Ondertussen nog met Shan Parelli gedaan en dat ging súper.. Werkelijk waar.
Was helemaal trots! Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:48

Mijn tante heeft zich letterlijk kapot gewerkt. Ze is alleenstaand, heeft 3 kinderen. Heeft altijd super veel gewerkt, en de laatste jaren ook.
Nu is ze bijna 65 en helemaal versleten. Ze loopt heel moeilijk. Haar knieen, schouders, heupen zijn helemaal verrot. Rest van haar gewrichten begint ook.
Nou dan ben je 65, en kan je nog niet rustig van je oude dag genieten.

Wilco zegt altijd: Ik ben nog jong, kan nu veel werken. Ik wil sparen voor later voor ons en ons huisje.
Hij heeft ook wel voor een deel gelijk, maar niet ten koste van hem zelf.
Meestal al het lichaam echt begint te protesteren is het te laat.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:49

Ja, heb je helemaal gelijk van.. Ja
Kees zei dat ook altijd.. Nu moet ik werken en sparen, straks lukt dat niet meer. Nee zei ik dan, tuurlijk lukt dat niet meer want dan ben je kapot..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:56

Iedereen waarschuwt wilco, ook met zijn enkel. Dat hij rustig aan moest doen, maarja dan zit iedereen weer te banketstaaf. En ze moeten zich niet zo aanstellen.

Wilco heeft gelukkig nog wel tijd voor mij hoor (misschien komt het nu een beetje over alsof wij nooit iets samen doen) Maar die tijd is nu schaars. Deze periode hebben we alleen de zondag samen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:08

Nee, ik zeg ook niet dat hij geen tijd heeft. Knipoog Maar dat was bij mij wel dus zo..

En ik weet t.. Vrienden en collega's kunnen soms ook echt invloef hebben van aanstellerd.. Doe eens normaal.. Je kan toch wel werken.. Zo zijn die constand bezig..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:11

vervelend janet is idd een moeilijk paket

nou filou voor het karretje geweest gin in het begin echt helemaal super tot de streng van de boom wipte en karretje blef staan en filou in de volle galop ervandoor Verdrietig
dus gaat paniekhaken fabrieken en het tuig naar de schoenmaker brengen die is stuk Verdrietig
maag gelukkig is de ponny nog heel en dat is het belangrijkste

en nog wwn paar debielen naast de bak toen ik sil aan het rijden was
ja zegt de een knap he wat ze allemaal doen met die paarden
ja zeg die ander het zijn ook allemaal merries en ruinen die zijn zo mak !!
ikke Rolleyes Rolleyes zucht Frusty deze niet hoor is nog een echte man Tong uitsteken
zij nee echtwaar !!! respect hoor

(ik dacht echt bij mezelf pff oke what ever !!! Tong uitsteken )

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:33

Heb niet helemaal bijgelezen Bloos

Hier is de kogel door de kerk: Mijn auto komt te koop Verdrietig Zal hem wel gaan missen.. Mijn vriend heeft een nieuwe baan en krijgt een lease auto.. Mijn Tuutje gaat helaas weg, omdat die de lichtste motor heeft *Snik* Vind het toch best moeilijk, mijn eerste ECHT eigen auto'tje verkopen, heb er best wel veel plezier van gehad, maar 3 auto's voor de deur is TE ernstig Bloos

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 05:27

Bloos ik heb er ook 2
mijn pic up en mijn coltje
eingelijk moet de pic up weg maar ik kan mezelf niet overhalen (ben stiekum helemaal fanaat van mijn pic upje )
uiteindelijk hebben we 4 auto's op de dan met zus en zwager er bij 6 Bloos

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:35

Goedemorgen! Gaaaap

Zo weer werken.. Vanavond een Bokt BBQ.. Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:06

Goedemorgen.
Een pic upje deborah, te koop Clown mmm??vertel?

Janet: Vervelend van Wilco, gelukkig is jullie vakantie erdoor.

Gisteravond weer eens met Timo aan de slag gegaan.
Opgezadeld aan de longe en erop.
meneer trok zijn trucendoos open Clown
eerst probeerde hij gewoon te gaan liggen, de muts, dus goed voorwaarts gehouden.daarna kwamen de boksessies. Mijn mazzeltje was denk ik wel die zware bak Clown waardoor meneer zijn kont niet zo hoog de lucht in kon gooien.
Verder liep hij eigenlijk heel lekker, houd nog wel erg vast op rechts maar dat komt wel.
Hij reageerd goed op het rijden met touwhalster, binnenkort komt mijn crossropebridle binnen, hopelijk pakt hij dit ook goed op!
Later nog met Kyana voor het eerst aan de lange lijnen gewerkt.Ging eigenlijk heel goed alleen rechtsom was heel eng.
Typisch dat paarden zo vaak 1 kant hebben die wat moeilijker/ gevoeliger is Lachen
Daarna nog even met kleine Janeeba geoefend met meelopen aan het halster. Het ging redelijk, mw gooit liever haar kont in de krib Clown

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:14

Goeiemorgen!
TK: Lekker met je paardjes bezig geweest dus. Eigenwijze Timo!

Janet: Ik weet hoe lastig het is als je vriend altijd werkt. Mees werkt ook veel te veel, gaat 's morgens tussen 4 en 5 weg, en komt dan om 9 uur thuis. Op vrijdag vaak pas 12 uur ofzo. Hij werkt meestal ook op zaterdag. Ik vind dat echt niet normaal, omdat je gewoon niet meer aan een normaal leven toekomt. Hij komt thuis is moe, even eten, even honden uitlaten, douchen en naar bed. Officieel zou hij meer ploegendiensten gaan draaien, dan zou hij meer thuis zijn, maar da's nog steeds maar weinig gebeurt sinds hij vanaf april daar werkt.
Zelf wordt ik er soms ook een beetje vervelend van, al het werk hier komt op mij terecht, en ik werk ook fulltime. Hondenpension, paarden, andere dieren, tuin, huis enz. Heb nu vakantie, dus dan gaat het wel, maar zometeen wordt het weer megadruk. Heb ook echt tegen hem gezegd dat het zo dus niet kan, want ik dan straks wel overspannen ben.
Mannen en werk????? Rolleyes

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:12

morgen!!

Grrr mannen en werken ik ken dat!
Als het mij te veel word roep ik ook en dan gaat het weer even een tijd je goed tot dat,..en dan weer van voor af aan beetje schipperen altijd hier.
Ben van morgen weze rijden oo heerlijk klein ritje gemaakt door het water! man dat was gaaf heerlijk genoten zal morgen wel spier pijn hebben want was al weer ruim 6 weken geleden!
Heb me zelf voor genomen dit vaker te doen als de kinderen op school zitten gewoon maar is verplicht tijd vrij maken er voor!
Zo chendo heb ik te koop gezet weer! Ben benieuwd!!

Fijne dag allemaal!!
grrr heb jij het mail adres van gerda?
Zei kan je meer vertellen over robijn.