[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:31

Dobbel, dit zijn lekkere vrolijke foto's van hem. Fijn dat zo'n kleintje zich zo makkelijk aan kan passen.

Jellie, fijn dat je ring weer terecht is en dat Flan lekker nog buiten kan overdag. Die 2 van mij blijven, zolang het niet teveel regent, dag en nacht buiten. Ik hoop dat het kan tot eind deze maand.

Fjordkootje, alsnog welkom en Gast8253 ook natuurlijk. Leuk dat het klikt met Macho.

Chubby, Tinkermuts en Boya beterschap.

Kiara, naar welke stal ga je nu?

Des, leuk dat je toch ook naar de hengstenkeuring gaat. Helaas kan ik niet mee op strandrit, veeeeeel te ver.

Jellie, bedankt voor het plaatsen van de foto en je reactie. Maya jij ook bedankt.
Op een of andere manier lukt het me alleen om een link te plaatsen. Als ik de spaties weghaal krijg ik alleen een kruisje. Het moet dus voorlopig maar even zo.

Na Juul zijn slaapje ga ik maar boodschappen doen want er komen morgenavond 2 vriendinnen eten en ik wil een lekkere taart maken. Vanavond ook weer naar fotocursus.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:33

Ja ze kunnen het heel goed vinden, Nou moet ik wel zeggen dat je bij Lonan wel heel bont moet maken wil hij het een keer zat zijn, Het is gewoon een goede sul wat het wel gauw goed vind, Afgelopen winter en begin voorjaar heeft hij ook steeds een jaarling hengst bij hem in de wei gehad, dit omdat die hengst door de rest niet geaccepteerd werdt en het weiland uitgedreven werdt, Bij Lonan kon hij zich lekker vermaken zelf even stoeien wou Lonan wel maar niet te lang want dan wil hij weer eten Ik was er dus eigelijk ook niet zo bang voor dat Lonan en Biggels het niet zouden kunnen vinden samen, Maar we moeten afwachten hoe het gaat als Biggels ouder wordt, want Lonan is wel de baas en ik denk niet dat hij dat graag af geeft,

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:44

Maya ik snap het helemaal je 'hooiprobleem'.

Onze webserver is vandaag weer gemaakt. Was getroffen door een blikseminslag. De server staat in Holland. Kan ik mooi weer foto's bekijken van onze paardjes en hondjes.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:50

Fjordkootje, is dit niks?
Afbeelding
Een 9-jarige, grof gebouwde merrie van 1.52. staat te koop bij Stoeterij de Ierse tinker.
Misschien te weinig wit?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:05

Wat een leuke merrie Vashti!

Jel, fijn dat je je ring weer terug hebt gevonden! Je voelt je zo kaal zonder he... Wel fijn dat Flan toch nog buiten kan...! Mijn stalhouder vindt het gelukkig veel te vroeg om de paarden binnen te houden. Hij verwacht dat ze de komende weken/ maanden nog wel buiten kunnen overdag. Mits het een beetje droog weer blijft (ivm de bodem).

Ik heb geen kaas gegeten van Tinkervoeding. Niet van brok, niet van hooi, niet van viezemientjes, minderalen en dergelijke Zolang mijn paard het goed doet op wat ze krijgt, geloof ik het allemaal wel...

Yarka, heb even overlegd met de stalhouder betreffende verkooppunt Tinkerbrok. Had alleen de documentatie niet bij me Heb beloofd dat hij die vanaaf krijgt en dan zou hij er op z'n gemak naar gaan kijken. To be continued!

Dobbel, geweldige foto's! Fijn dat Lonan Biggles zo pleizerig accepteerd! Heerlijk gezicht zo'n klein menneke in zo'n grote wei...

Net een vergadering gehad. Ga zo ff notulen uitwerken. Emoties liepen hoog op toen bleek dat een projectontwikkelaar zich op een bijzonder laat moment terugtrok uit de plannen.

Verder verwacht ik deze week een gesprek met de baas betreffende een contract. Ik is benieuwd.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:08

Hé jell

Wel fijn als flan samen met stalgenootje toch nog buiten kan en idd nog genieten van buitenbak (die werd geloof ik snel nat bij jullie of ?! en stonden daar ook niet paarden in in winter ??)

en fijn dat trouwring weer terecht is

We hebben een nieuw iemand voor Jill , 16 jarige meid van ca 1.60m. Ze is nu een paar x geweest en t klikt echt .
Ze probeert het wel eerst een maandje uit om te kijken of t lukt met school e.d. --> stalgenootje en ik zien t wel zitten, nu duimen dat ze na een maand ook blijft
En iemand die al 2 jaar roept dat ze Jill willen, willen wel een veulen van haar , dus dat wordt over de winter op hengstenjacht
Vind Garish misschien wel iets voor haar, zelfde maatje en die draf , maar Doris van de Klarenhoekse Vennen was ook niet verkeerd, is alleen verkocht dus weet niet of ie nog hengst is

Doris ca 4 jr
Afbeelding

Garish (foto van Bonte, hoop dat ze dat niet erg vindt, had ze al eens op tinkerpraat laten zien )
Afbeelding

Geronimo en comache zou misschien ook kunnen ?!
ha ha zie je wel nog een zoektocht deze winter

Lonan en biggles leuk altijd leuk als ze t samen kunnen vinden en biggles al snel setteld

hihi julian lief op fantje

o ja nog welkom fjordkootje

cayusejuhh --> succes met zoeken adres ponietje, wel leuk shet x welsh heb van die leuke verzorg shet en welsh A gehad, die ik toch nog wel mis af en toe, maar momenteel nog geen paardje erbij

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:11

Vasthi: Ik dacht dat ik meegekregen heb toen ik daar was dat die merrie al verkocht is...weet het niet zeker. Zou je ven na kunnen vragen.

Ik hoor het wel Chub! Etten Leur zat ie he?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:16

Ze staat nog wel op de site Yarka. Ik vind haar zelf zo leuk, maar geen tijd/geld etc......

Jill en Garish lijkt me wel wat. Helaas zeggen de andere hengsten me niets.....

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:18

Dat klopt Diny, maar als ik John niet verkeerd begrepen heb is ze verkocht. Bij interesse John ff bellen.
Als ik het niet vergeet zal ik het vanavond even vragen als ik hem toch bel.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:23

OK, ben benieuwd (voor fjordkootje dan he!)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:30

Klopt Yarka, dat is in Etten- Leur.

Grid, de hengsten die jij noemde zeggen mij geen van allen iets..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:35

Vasthi (en chub) die andere zijn/ waren van ICS

Hier comanche, die vind ik toch ook wel erg stoer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's ics doen t dus blijkbaar niet via link, Doris en Geronimo staan daar bij de hengsten. Geronimo is van Henk lamein (wellicht bekend ?!) en Doris van onbekende particulier (was van een kennis van een vriendin van mij maar zij heeft hem verkocht)

chub spannend --> hoop dat je contract krijgt (ik duim alvast )

zal ook nog een topic over jill x ... openen

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:36

Comanche is toch van Foubert? Of heb ik dat mis?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:44

Comanche vind ik erg mooi, mooie vlekken,en mooie bouw.

welkom fjordkootje

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:00

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:03

Zo is ik weer effies…

Dobbel, lekker dat je 2x per week lest Gave foto's van je ventjes en super dat t zo goed gaat met die 2

Vasthi, graag gedaan Veel plezier op je fotocursus! Hoe veel weken duurt zoiets?

Chubb, ik ben ook blij dat het nog mag in overleg met hem. Hij kijkt dan of de weilanden het aankunnen (ivm vocht) en ivm voeren moet hij dat ook weten. Heftige vergadering gehad dus… pfftt. Ik hoop dat je evt. contract er goed uitziet.

Grid, de buitenbak gaan ze niet in hoor die is voor t rijden/ losgooien als niemand rijdt. Gewoon op de wei. Buitenbak blijft juist altijd lang goed. Meestal kan je t hele jaar door rijden enkele extreme regenbuien uitgezonderd. Leuk dat er een nieuwe verzorgster voor Jill is, ik hoop dat ze blijft Mooie hengstjes, alleen Doris zie ik niet…

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:08

Goede middag

Wat zie ik weer een mooie tinkers voorbij komen

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:12

Mooie foto's allemaal, leuk om ze te zien,

Jellie, prettig dat je ring terecht is.

We zijn net bij storm op bezoek geweest en de dierenarts hagt de vlag nog niet uit, dat is wat hij letterlijk zei, mest was nog te dun, morgen maar weer kijken, volgens hun staat hij er de hele week wel.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:16

Jean, balen dat de mest nog te dun was. Ik hoop dat hij snel weer bij jullie mag zijn

EllyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:24

Dunla is drachtig !!!!!!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:25

Van harte EllyG!

Sterkte met Storm Jean..

Pfffff.... Kan mezelf niet meer echt motiveren om aan het werk te gaan... Rookpauze en daarna met goede moed verder gaan...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:44

bedankt voor jullie reacties. Ik ga ze opvolgen. (maar ik laat bobbie nooit uit de wei en over een bak beschikken de eigenaars niet)

Maar ik moet eerst even kijken of zo iets et een zweep lukt, want op een of andere manier is hij bang voor een zweep. Als ik naelijk de longeer zweep voor de shet alvast in het idag van de wei les en ik loop langs hem heen dan wil hij er al vandoor gaan. Maar ik ga eerst zorgen at ik heel veel vertrouwen van hem krijg.
Iemand daar voor nog tips?
Heb gehoord dat grondwerk daarvoor wel goed is maar weet niet hoe je dat moet doen. Heb er wel eens wat over gelezen want wel heel veel uitleg gaf. Maar heeft iemand daar voor nog raad voor mij?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:03

EllyG Gefeliciteerd

En Jean sterkte, hopelijk pakt t goed uit!

Jell --> dan zal ik wel iemand anders bak in t hoofd hebben, maar als ie zo goed blijft dan zou ik buiten blijven rijden
Doris nu in topic wel zichtbaar

Ze zal toch niet de hele winter op de wei mogen of ?! Hier heb ik trouwens ook nog niks gehoord over hoe lang ze nog op grote wei zouden mogen, maar hij blijft heel droog en lijd tot nu toe niks, dus naar mijn idee mogen ze er nog lang op

Annepaardoes, veel poetsen, knuffelen, aanwezig zijn helpt al vertrouwen opbouwen --> alles rustig en behoedzaam, zodat ie jou niet eng vindt (weet niet hoe veel/ weinig vertrouwen hij nu heeft)

Er zijn leuke boekjes over grondwerk te vinden, is allemaal vrij duidelijk uitgelegd. Is een heel verhaal om hier zo te typen .

Een zweepje erbij als ie er bang voor is zou ik niet doen . Je hand omhoog doen is dan vaak al genoeg
In de wei kun je oefenen op gehoorzaamheid met bv wandelen--> ho is ho en afwenden/ 8 tjes oefenen e.d. helpt mee om hem oplettend te houden en te leren dat ie jou volgt. Touw niet te kort

Maar ieder paard is ook anders.

Heb er nog nooit 1 gehad waarmee ik niet aan een touwtje kon wandelen. Oké sommigen zijn moeilijker dan anderen. Er ging wel oefenen aan vooraf en je moet heel concequent zijn en snel genoeg reageren, als ze eenmaal gaan rennen is het moeilijk stoppen
--> al heb ik dus al eens een tuiger van 1.75m onderuit getrokken, omdat ie weg wilde gewoon aan halstertouw
--> hij draaide en wilde wegrennen, dus in een reflex trek meteen 1x goed en ontspan t touw vervolgens meteen weer, toen was ie dus uit balans en viel dus gewoon om oepsie .... gelukkig niks aan overgehouden en stond in een reflex weer overeind, maar was toch wel even schrikken voor ons allebei

succes en vooral veel plezier ermee

ga weer naar huis

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:09

grid schreef:
Jell --> dan zal ik wel iemand anders bak in t hoofd hebben, maar als ie zo goed blijft dan zou ik buiten blijven rijden
Doris nu in topic wel zichtbaar

Jij wel maar ik = koukleum... binnenbak is dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer comfort
Ze mag niet de hele winter op de wei...maar hoe langer hoe beter.
Fijne aaf he! Plaats je ook nog een x huis foto's?

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:14

Nee hoor Grid, ik weet niets meer als jullie.
Ik kijk nog wel eens op de site van Foubert. Daar staat namelijk de papa van mijn merrie
(Shampoo Boy)

Sterkte met Storm Jean, hopelijk is hij snel wat 'vaster'.

EllyG, van harte!

Ik zeg jullie vast gedag, heb geen tijd meer zometeen om hier even te kijken.
Fijne avond en tot morgen!